Kaasujalka

Turvallisesti syysaamuna

Julkaissut:

|

18.10.2017

|

Kirjoitettu kategoriaan:

Turvallisesti syysaamuna

Syksyn tullen monen autoilijan aamu saattaa alkaa melko karusti auton lasien ollessa huurtuneet. Webasto- ja Calix –lämmittimet tuovat helpotusta tähän pulmaan.

Syysaamuna huurteisesta autosta on paha nähdä ulos. Se on varsinkin pimeällä ja hämärässä riski: havaitsetko kaikki suojateillä liikkuvat jalankulkijat?

Lämmityslaitekin puhaltaa alkuun vain kylmää, eikä kosteus lasien sisäpinnasta vaikuta poistuvan lainkaan. Kiirekin painaa päälle, mutta pakko odottaa tyhjäkännillä paikoillaan ja odottaa moottorin lämpenemistä, jotta lämmityslaitteesta tulisi edes vähän lämmintä ilmaa.

Kaiken lisäksi autossa on epämukava kostea kylmyys sisätiloissa.

Ratkaisuja löytyy erilaisiin käyttöympäristöihin ja käyttötarkoituksiin. Autoa voidaan esilämmittää joko auton polttoaineella tai sähköllä.

Webasto tarjoaa autoihin sen omalla polttoaineella toimivan ratkaisun. Webastolla voidaan lämmittää auton sisätilat ja moottori missä vain. On mukavampi lähteä vaikka kuntosalilta kotiin, kun autoa on lämmitetty etukäteen parkkipaikalla. Sillä voidaan tarvittaessa lämmittää ajoneuvoa myös ajon aikana. Joissain autoissa tämä on tarpeen kovilla pakkasilla, mikäli auton oma järjestelmä ei pysty tuottamaan riittävästi lämpöä. Nykyaikaiset, vähäpäästöiset moottorit tuottavat melko vähän lämpöä.

Webaston käyttö on helppoa. Uusimmalla Thermo Call 4 – älypuhelinsovelluksella lämmitin voidaan ajastaa kytkeytymään päälle saman tienm tai haluttuun aikaan. Thermo Call 4 toimii kaikkialla, missä on puhelinverkkoa, eikä se ole riippuvainen etäisyydestä autoon.

Calix-autonlämmitysjärjestelmä toimii sähköllä. Se on paras ja edullisin vaihtoehto hankintahinnaltaan ja käyttökustannuksiltaan silloin, kun sähköä on saatavilla.

Calix-autonlämpöjärjestelmällä voidaan lämmittää auton sisätilat ja moottori kytkemällä sen käyttöjohto autolämpötolppaan tai muuhun pistorasiaan. Calix-autolämpöjärjestelmään voidaan helposti asentaa myös kiinteä akkulaturi. Näin voidaan varmistaa auton akun lataus, varsinkin ajettaessa autolla jatkuvasti lyhyitä matkoja. Lyhyillä ajomatkoilla kun tehdään paljon käynnistyksiä, ja silloin auton oman laturin teho ei välttämättä riitä lataamaan akkua riittävästi.

 

 

Jaa tämä artikkeli

Muita saman merkkisiä koeajoja

Helsingin Rengashotelli Euromasterin partneriksi
”Pienenkin korjaamon pitää erikoistua”
Sohvalla istuen uudet renkaat Mersuun

Tietoa julkaisijasta

Mika

Kirjoita vastaus

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *