Kaasujalka

Korona aiheuttaa haasteita autokorjaamoihinkin

Julkaissut:

|

2.4.2020

|

Kirjoitettu kategoriaan:

Korona aiheuttaa haasteita autokorjaamoihinkin
Korona-virus aiheuttaa suuria haasteita yhteiskunnassa ja myös kaupankäynnissä.
Kävimme Heikinlaakson Rengaskeskuksessa kysymässä tilannetta.

-Koska korona on nyt julistettu maailmanlaajuiseksi pandemiaksi, pyrimme mekin tekemään parhaamme tartuntariskin minimoimiseksi. Pyydämme asiakkaita jättämään auton avaimet postilaatikkoon. Käytämme suojakäsineitä, kun avaimia käsitellään. Suojaamme penkit auton sisällä ja työn jälkeen desinfioimme ohjainlaitteet. Pyrimme välttämään käteisen rahan käsittelyä ja suosittelemme laskutusta tai korttimaksamista. Asiakastilassa kehoitamme asiakkaita istumaan mahdollisuuksien mukaan noin yhden metrin turvaetäisyydellä toisistaan. Pankkikorttilaite puhdistetaan päivittäin ja sijasautot desinfioidaan päivittäin. Eli varmasti samoja asioista kuin muutkin yritykset, Jirka Patis Rengaskeskuksesta kertoo.

-Lisäksi riskiryhmässä oleva asiakas voi halutessaan ajaa auton itse sisälle, odottaa autossa renkaiden vaihdon ajan. Laskutamme työn jälkikäteen, Patis jatkaa.

Aukioloajat kivijalkaliikkeissä ovat lyhentyneet. Onko teillä?

Me olemme avoinna 8-16 arkisin ja nyt rengassesongissa myös lauantaisin 9-15, kun sesonki pyörähtää käyntiin. Lauantain aukioloja kannattaa seurata www.rengaskeskus.com sivuilta. Me voimme tarvittaessa noutaa auton huoltoon tai korjaukseen, Patis kertoo.

Onko ”nettikaupan” osuus jollain tavalla kasvanut tässä uudessa tilanteessa?

Kyllä tällä hetkellä verkkokaupasta www.rengaskeskus.com on huomattavasti enemmän kauppaa tehty. Tuomme sinne myös loistavia kesärengastarjouksia, joita kannattaa seurata sivun ylälaidassa rengastarjouksen kohdassa. Myös ajanvaraus sivuilla toimii, jossa myös mahdollisuus klikata ”kuulun riskiryhmään” painike, jolloin otamme yhteyttä miten esimerkiksi renkaidenvaihto hoidetaan kyseisin asiakkaan kanssa.

Millä tavalla asiakkaat ja henkilökunta ovat suhtautuneet haastavaan tilanteen. Millaista palautetta tulee?

Asikkaat ovat olleet todella tyytyväisiä ja jopa yllättyneitä,  että auton avaimet ja hallintalaitteet desinfioidaan. Äärimmäisen mukavia asiakkaita ja kiva ollut huomata miten hekin ovat huolissaan tilanteesta ja paljon kyselevät miten asiat ovat vaikuttaneet meihin. On ilo huomata miten ne oikeasti välittävät. Toivottavasti kaikki nämä asiat, joita pyritään tekemään asiakkaiden vuoksi auttavat meitä pitätämään työmäärät ja kalenterin sopivasti täynnä, jotta voimme palvella läpi tämän vaikean ajan.

Tuleeko tämä pandemia muuttamaan teidän luonnetta jatkossa?

Kyllä varmasti tulee. Kaikkeen mahdolliseen hygieniaan ja puhtauteen tulemme kiinnittämään entistä enemmän huomiota myös jatkossa. Nyt pyrimme sitä jo tekemään. Kaiken tämän jälkeen teemme perusteellisen katsauksen miten onnistuimme.

Onko teillä nyt koronan aikana erikoistarjouksia asiakkaille?

Www.rengaskeskus.com sivuilla verkkokaupasta löytyy loistavat tarjoukset kesärenkaille valtakunnallisesti. Rekkarihaku helpottaa löytämään oikeat tuotteet.

Myös ajanvaraus on uusittu ja on entistä helpompi. 100€ lahjakortin tuulilasin omavastuuosuuden maksuun on myös mahdollista tilata tekstiviestillä.

Jaa tämä artikkeli

Muita saman merkkisiä koeajoja

Sohvalla istuen uudet renkaat Mersuun
Oikeat istuinsuojat ja kumimatot ammattilaisen arkeen
Näin oikeat renkaat tekevät ajamisesta nautinnon

Tietoa julkaisijasta

Mika

Kirjoita vastaus

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *