Kaasujalka

Janne Kanerva Savonlinnassakin täysin pitelemätön

Julkaissut:

|

12.2.2017

|

Kirjoitettu kategoriaan:

Janne Kanerva Savonlinnassakin täysin pitelemätön

Anjalan Janne Kanerva voitti Savonlinnassa ajetun Seurahuone-rallin melko ylivoimaisesti, kun kilpailun toiseksi nopein, Kanervan kanssa samassa luokassa ajava Jussi Lappalainen hävisi reilun puolitoista minuuttia.

Kanervan tilannetta helpotti edellisessä kisassa kovan vastuksen antaneen Juha Laaksosen keskeytys sekä Kimmo Juhannusvuoron poissaolo.

Seurahuone-ralli Savonlinnassa oli Historic Rally Trophy -sarjan toinen osakilpailu kuudesta. Savonlinnan UA oli tehnyt todella mahtavan kisan. Tiet olivat pääosin isoa valtiontietä, vauhtia olisi pystynyt keräämään monella autolla enemmänkin, mutta välitykset eivät riittäneet. Reitille mahtui pitkää loikotusta, mahtavia nyppylän ylityksiä sekä muutamia kovia hyppyjäkin.

Janne Kanerva laulatti Volvoaan eikä omien sanojensa mukaan heivannut missään. Maalissa tyytyväinen Kanerva myhäili ja näytti olevan itsekin hieman hämmentynyt noinkin suuresta marginaalista muihin. ”En minä oikein osaa sanoa, mikä oli nyt ylivoiman syynä. Ehkä se sitten on kalusto ja kuljettaja yhdessä”, Anjalan Nesteen huoltoasemaa perheyrityksenä pyörittävä Kanerva totesi.

Kanerva on alun perin Volvonsa rakentanut itse 12 vuotta sitten ja samalla menopelillä mennään edelleen. Kerran on näiden vuosien aikana isompi ulosajo sattunut, muuten ei ole tarvinnut suurempia remontteja tehdä. ”Ihan harrastuspohjalta tässä mennään. Tämä on kiva harrastus”, myönsi ajoneuvoasentajana ja linja-autonkuljettajana päivätyötään tekevä, neljän lapsen isä.

Vaikka Kanerva on nyt kaksi kertaa ollut koko kisan nopein kuljettaja, ei anjalalainen kuitenkaan johda Trophyn pistetilanteessa. Samassa ikäkategoriassa (->75) luokkansa voitti myös Pekka Altti eli molemmilla on nyt maksimipisteet 22 kahden kisan jälkeen. Kun vielä kummassakin luokassa oli täsmälleen yhtä monta lähtijää sekä Rengossa että Savonlinnassa, ovat miehet tasatuloksella pistejohdossa. Historic Rally Trophyssa mestaruudet ratkaistaan tänä vuonna neljässä ikäkategoriassa.

Jaa tämä artikkeli

Muita saman merkkisiä koeajoja

Apurahaa Ferrari & erektio -tutkimukseen
Muuntotuki on tasa-arvoa ja säästää luontoa
Pitääkö auton olla niin iso?

Tietoa julkaisijasta

Mika

Kirjoita vastaus

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *