Kaasujalka

Sami Talvitie ajoi tuplavoittoon Kemoran SM-lähdöissä

Julkaissut:

|

10.7.2016

|

Kirjoitettu kategoriaan:

Sami Talvitie ajoi tuplavoittoon Kemoran SM-lähdöissä

talvitie ja kalevaFormula Ford -luokan SM-mestaruussarja jatkui jo toisena peräkkäisenä kilpailuna Kemoran radalla. Kyseessä oli SM-ratasarjan kolmas kilpailuviikonloppu.

RockRacing-tallin Sami Talvitie oli starttien yllätysvoittaja. 22-vuotias kilpa-autoilija onnistui molemmissa lähdöissä erinomaisen hyvin ja kaasutteli voittoihin.

”Molemmat lähdöt olivat tiukkaa kilpailua Elias Niskasen kanssa. Aina ensimmäisestä viimeiselle kierrokselle saakka. Tuskin eroa oli sekuntia enempää. Ensimmäisessä startissa nousin paalumies Niskasen edelle heti lähdön jälkeen ja pystyin pitämään ykköspaikan maalilipulle saakka. Toisessa lähdössä onnistuin ohittamaan Niskasen muutama kierros ennen loppua”, Talvitie riemuitsi.

”Olen pystynyt rauhoittamaan ajamista ja turha riehuminen radalla on vähentynyt. Se näkyy heti vauhdissa. Ajo on tasaisempaa ja tulosta tulee. Luonnollisesti nämä ensimmäiset Formula Ford -luokan voittopokaalit maistuvat makealta.”

Elias Niskanen jatkaa yhä luokan pistekärjessä Kemoran osakilpailujen jälkeen. Viikonloppuna kuopiolainen kaasutteli kahdesti toiseksi. 16-vuotias nuori mies kilpailee seinäjokelaisessa HMH Racing -tallissa.

”Tiukkaa oli taistelu. Tänään ei voittoja tullut, mutta piste-ero kakkoseen eli Jani Kalevaan kasvoi merkittävästi. Tästä on hyvä jatkaa kautta Alastaron kapinassa”, Elias Niskanen totesi.

Milla Mäkelä ajoi Kemoran radalla sijoille kolme ja neljä. Mäkelä Racing -tallin naiskuljettaja kilpaili molemmissa lähdöissä tiukasti Jani Kalevan kanssa. Tuoreen alokkaan Kalevan sijoitukset olivat puolestaan neljäs ja kolmas.

Formula Fordien SM-sarja jatkuu Alastaron radalla 23.-24. heinäkuuta.

SM-pisteet kahdeksan ajetun osakilpailun jälkeen: 

Elias Niskanen KUA 169 p.
Jani Kaleva EMSC 122.5 p.
Sami Talvitie AUA 118 p.
Milla Mäkelä OFK-125 89 p.

Jaa tämä artikkeli

Muita saman merkkisiä koeajoja

Apurahaa Ferrari & erektio -tutkimukseen
Muuntotuki on tasa-arvoa ja säästää luontoa
Pitääkö auton olla niin iso?

Tietoa julkaisijasta

Mika

Kirjoita vastaus

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *