Kaasujalka

Kalliokoski voitti Honkajoen SM-rallicross -osakilpailun

Julkaissut:

|

10.7.2016

|

Kirjoitettu kategoriaan:

Kalliokoski voitti Honkajoen SM-rallicross -osakilpailun

jerekalliokoski1SuperCar-luokan voittoon ajoi Jere Kalliokoski, joka aloitti varusmiespalveluksensa Tikkakoskella ilmavoimissa tämän viikon maanantaina.

SuperCareissa Atro Määttä hallitsi päivää jo alkueristä lähtien, mutta finaalissa onnetar ei valinnut Määttää suosikkiensa joukkoon. A-finaalissa Määttä sai hyvän lähdön ja pääsi kärkipaikalle sekä ajoi johdossa muutaman kierroksen, mutta lopulta rengasrikko tiputti Määtän kolmanneksi.

Hetken oli epäselvää, saako Kalliokoski lomaa heti ensimmäisenä armeijaviikonloppunaan, mutta onneksi ilmavoimat olivat suosiollisia.

Kalliokoski kiitti puolustuvoimien luottamuksesta ja lomista parhaalla mahdollisella tavalla ja kuittaisi korkeimmat sekä elintärkeät SM-pisteet Honkajoelta. Toiseksi luokassa ajoi rallicrossin MM-sarjasta paremmin tällä kaudella tunnettu Niclas Grönholm ja Määttä oli siis kolmas.

Kalliokoski oli tietysti tyytyväinen täyteen pistepottiin.

– Lähtö onnistu hyvin ja jäin kolmanneksi. Sain sitten poimittua ukkoja siitä edestä, kun oli jotain kolarointeja. Sitten Atro Määtältä hajosi ilmeisesti rengas viimeisillä kierroksilla, joten pääsin lopulta kärkeen ja ajamaan voittoon. Hieno viikonloppu ja toivottavasti lomaa irtoaisi armeijasta myös kauden kahteen viimeiseen osakilpailuun, auringon kanssa kilpaa hymyillyt Kalliokoski sanoi.

SRC-luokassa Jussi Klemola oli päivän herra ja hidalgo. Klemola oli loistavassa vauhdissa koko päivän ajan ja ajoi lopulta luokkavoittoon. Toinen oli Joni-Pekka Rajala ja kolmas Henri Haapamäki.

– Voittoa lähdin täältä Honkajoelta hakemaan ja se tuli, joten hyvä fiilis on tietysti. A-finaalissa ensimmäisen kierroksen jälkeen oli sellainen tuntuma, että nyt ajetaan voittoon ja niinhän siinä sitten kävi. Vielä on kaksi kisaa kautta jäljellä, joten mitään ei ole vielä ratkaistu, mutta tässä vaiheessa kautta on nyt hyvä tilanne, SM-pistejohtoaan vankistanut Klemola iloitsi.

Vesa Puuskamäki oli Autokrossi-luokassa Fiatillaan hyvässä vauhdissa koko päivän, mutta viimeinen alkuerä meinasi pilata Puuskamäen kilpailun, kun hänen autostaan irtosi toinen takarengas. Auto saatiin kuitenkin A-finaaliin kuntoon ja Puuskamäki kiitti talliaan hienosta työstä ajamalla voittoon. Toiseksi luokassa tuli Jori Seppälä ja kolmanneksi Manu Juhola.

– Kolmannessa alkuerässä yksi auton renkaista lähti yllättäen omille teilleen ja jouduin sen lähdön keskeyttämään. Tiimille isot kiitokset loistavasta työstä ja siitä, että auto saatiin kuntoon finaaliin. Vaikeuksien kautta voittoon mentiin tällä kertaa, luokan pistejohtoa vankistanut Puuskamäki totesi huojentuneena.

Crosskarteissa yksi nimi oli jälleen ylitse muiden. Roni Kalliokoski otti peräti neljännen voittonsa jo tällä kaudella, kun kilpailuita on myös ajettu saman verran. Toiseksi luokassa ajoi Leevi Lassila ja kolmanneksi Robin Pirhonen.

– Kausi on sujunut loistavasti. Alkuerissä sain heti hyvän ajan ja pääsin lähtemään paalulta A-finaaliin. Sitten finaalissa otin lisälenkin oikeaan aikaan, joten siitä oli suhteellisen helppoa ajaa voittoon, Kalliokoski kertasi finaalin kulkua.

Rallicrossin SM-sarja jatkuu kauden neljännellä osakilpailulla Oulussa 20. elokuuta.

Epäviralliset tulokset, osakilpailu 3/5 Honkajoki, 9.7.2016

SuperCar-luokka, A-finaali 1. Jere Kalliokoski 03.23,067 2. Niclas Grönholm + 1,785 3. Atro Määttä + 1,858 4. Toni Lukander + 3,148 5. Jukka Lautamäki + 5,815 6. Kari Irri + 6,555

SRC-luokka, A-finaali 1. Jussi Klemola 3.27,858 2. Joni-Pekka Rajala + 0,762 3. Henri Haapamäki + 2,091 4. Sami Kiskola + 2,999 5. Jesse Ylitalo + 3,699 6. Tomi Rakkolainen + 5,039

Autokrossi, A-finaali 1. Vesa Puuskamäki 3.27,962 2. Jori Seppälä + 2,083 3. Manu Juhola + 2,199 4. Toni Kuhanen + 3,242 5. Ville Mikkonen +4,906 6. Joni-Pekka Rajala + 6,329

Crosskart, A-finaali 1. Roni Kalliokoski 3.337,840 2. Leevi Lassila + 1,764 3. Robin Pirhonen + 9,173 4. Jore Takanen + 12,010 5. Jimi Ojala + 14,290

Jaa tämä artikkeli

Muita saman merkkisiä koeajoja

Apurahaa Ferrari & erektio -tutkimukseen
Muuntotuki on tasa-arvoa ja säästää luontoa
Pitääkö auton olla niin iso?

Tietoa julkaisijasta

Mika

Kirjoita vastaus

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *