Flypark tarjoaa palvelevaa lentopysäköintiä
Lentopysäköintiyritys Flypark Helsinki-Vantaa toi alalle uudenlaisen, henkilökohtaiseen palveluun perustuvan konseptin. Ei ihme, että se on saanut Facebookiin parissa kuukaudessa jo 5800 fania!
Flypark Helsinki-Vantaa aloitti toiminnan syksyllä, 1. lokakuuta 2014. Mutta emoyhtiö on perustettu jo vuonna 2002.
Kaiken avain on henkilökohtainen palvelu. Sitä Flypark tarjoaa viiden työntekijän voimalla.
– Teimme laadukkaan verkkosivuston, jossa ennakkovaraus on mahdollista. Rakensimme asiakkaille myös eri palveluvaihtoehtoja, joita ei aikaisemmin ole ollut saatavilla, kertoo yrittäjä Jari Koljonen.
Vaivattomasti matkaan
Palveluja löytyy joka lähtöön, tarpeen mukaan. Perinteisessä Basic-pysäköinnissä asiakas pysäköi autonsa Flyparkin pysäköintialueelle itse ja myös noutaa omin voimin sen sieltä matkan jälkeen. Uusina vaihtoehtoina ovat Comfort- ja Lux –pysäköinnit, joihin saa myös lisäpalveluja.
– Asiakas ajaa infopisteeseen ja henkilökunta hoitaa auton pysäköinnin. Comfort-paketin mukana asiakas saa ulkopysäköinnin lisäksi pesupalvelun. Lux-paketti on muuten vastaava, mutta siinä auto pysäköidään lämpöiseen sisähalliin ja hintaan sisältyy myös auton pesu käsin. Molemmissa palvelupaketeissa auto luovutetaan asiakkaalle takaisin kuitenkin infopisteessä siistinä ja lämpöisenä.
Nämä palvelupaketit ottamalla asiakas voi siis lähteä etelän lämpöön kevyessä vaatetuksessa myös talviaikaan ja jättää esimerkiksi talvivaateet autoon säilöön.
Runsaasti lisäpalveluja
Comfort- ja Lux –pysäköintipaketteihin voi hankkia myös lisäpalveluja matkan aikana, esimerkiksi auton sisäpuhdistuksen ja renkaidenvaihdon. Vuoden vaihtuessa uusina palveluina on tulossa muun muassa lentokatsastus ja lentohuolto yhteistyössä autojen merkkiliikkeiden kanssa.
Flypark sijaitsee Tuusulantien ja Ilmakehän risteyksessä, alle viiden minuutin matkan päässä lentokentältä. Siksi sen pysäköintialueelle on helppo tulla.
– Kuljetamme asiakkaat nonstop-kuljetuksina pikkubusseilla lentokentälle ja takaisin, ja tämä on asiakkaalle ilmaista. Kun ennakkovaraus ja maksu on tehty verkossa ja auto on pysäköity, on asiakas alle 10 minuutissa jo terminaalissa, Koljonen kertoo.
Ennakkovaraus säästää aikaa
Paluumatka tilataan tekstiviestillä, jolloin nouto kentältä hoituu 5-10 minuutissa tilauksesta.
– Monipuoliset palvelut ja kuljetuksen nopeus, sekä henkilökunnan palvelualttius ovat asiakkaiden arvostamia valttejamme, joista saamme erittäin paljon kiitosta. Pysäköinti hoidetaan asiakkaan puolesta, myös matkatavarat nostetaan kyytiin ja opastusta annetaan tarvittaessa.
Yksi osoitus Flypark Helsinki-Vantaan konseptin toimivuudesta on sen laaja kaveripiiri Facebookissa: muutamassa kuukaudessa se on saanut yli 5800 fania!
– Facebook-sivustomme on verkkosivujen lisäksi merkittävä tiedotuskanava, jossa kerromme mm. lomien yhteydessä olevista ruuhkista, sekä tietenkin kausikampanjoistamme.
Koljonen suositteleekin ennakkovarauksen tekemistä www.flypark.fi -sivustolla.
–Siihen on monia syitä. Ennakkovaraus tulee aina edullisemmaksi ja palvelu nopeutuu, kun esimerkiksi kassatoimintoja ei tarvitse tehdä infopisteessä. Toki pysäköinti onnistuu myös paikanpäällä, mutta silloin kannattaa varata hieman enemmän aikaa.
Kannattaa tutustua tarkemmin osoitteessa www.flypark.fi
Teksti Timo Kiiski
Kuvat Mika Salomaa
Vastaa