Kaasujalka

Turun Autoklinikan korjaamotoiminnot on myyty Autoklinikalle

Julkaissut:

|

1.3.2016

|

Kirjoitettu kategoriaan:

Turun Autoklinikan korjaamotoiminnot on myyty Autoklinikalle

autoklinikka

Autoklinikka-yhtiöt Oy on ostanut Turun Autoklinikka Oy:n huolto-, vauriokorjaus- ja maalaustoiminnot.

Ostettava liiketoiminta siirtyy Autoklinikalle maaliskuusta 2016 alkaen. Yhtiön 16 työntekijää siirtyvät kaupan mukana ostajan palvelukseen. Autoklinikka tulee kehittämään Turun Autoklinikasta alueensa osaavimman ja asiakasystävällisimmän vauriokorjaamisen asiantuntijan.
Suomen suurimmaksi yksityiseksi vauriokorjaamoketjuksi viidessä vuodessa kasvanut Autoklinikka-yhtiöt toteuttaa strategiaansa kasvaa koko alan johtavaksi valtakunnalliseksi toimijaksi. Autoklinikan toimitusjohtajaPatrik Puskala pitää Turun nimikaiman liiketoimintojen ostoa luonteva kehitysaskeleena: ”Olemme aikaisemmin palvelleet Turun alueen autoilijoita Raision toimipisteestämme käsin. Tuomme kaupan myötä kaikkien vakuutusyhtiöiden hyväksymät monimerkkikorjaamopalvelumme nyt myös Turun keskustaan ja kehitämme Pansiontien toimipisteestämme parhaan palvelun keskuksen.”

Vesa Vaihisen pyörittämä Turun Autoklinikka Oy myy Autoklinikka-yhtiöille huolto-, vauriokorjaus- ja maalaustoimintonsa.

”Voimakkaasti kasvavana ja kehittyvänä ketjuna Autoklinikka-yhtiöt oli meille ja työntekijöillemme mieluinen ratkaisu Turun Autoklinikan vauriokorjaustoimintojen ostajaksi. Itse keskitymme jatkossa autonvuokraus-, hinaus- ja rengastoimintaan. Uusina toiminiminämme ovat jatkossa Firent-Turku, Turun Hinauspalvelu ja RengasCenter Turku”, kertoo Turun Autoklinikan toimitusjohtaja Vesa Vaihinen. Myytävien toimintojen vuotuinen liikevaihto on noin 2 miljoonaa euroa.

Autoklinikka kiinnittää erityistä huolta asiakaspalvelunsa ja -viestintänsä korkeaan tasoon. Palvelu perustuu kaikissa toimipisteissä asiakasymmärrykseen ja siihen, että itse korjauksen lisäksi huolehditaan myös, että asiakkaat tietävät mitä, miksi ja milloin autolle korjaustoimenpiteitä tehdään.

”Olemme alan ainoa toimija, joka mittaa ja raportoi vakuutusyhtiöille asiakastyytyväisyyden kehityksestä säännöllisesti. Viime vuonna asiakastyytyväisyytemme keskiarvo 0-10 -asteikoilla oli huikeat 9,3 ja asiakkaittemme suositteluhalukkuutta kuvaava NPS-indeksi 84. Tarvitsemme tyytyväisiä asiakkaita saavuttaaksemme tavoitteemme nousta kaikilla mittareilla Suomen johtavaksi vauriokorjaajaksi”, kertoo Puskala.

Autoklinikka on ylläpitänyt yli 20 %:n vuotuista kannattavaa kasvuaan hallituin yritysostoin, joita on yhtiön enemmistöosakkaaksi viisi vuotta sitten tulleen Puskalan johdolla toteutettu jo kahdeksan.

”Kansainvälisesti katsottuna Suomi on vauriokorjaamisalan pirstaleisesta markkinarakenteesta johtuen vielä alhaisella kehitysasteella. Noin 200 merkkikorjaamon lisäksi markkinoilla toimii yli 500 yksityistä korjaamoyrittäjää. Osaamisvaatimusten kasvu ja vakuutusyhtiöiden pyrkimys kumppaniverkostojen harventamiseen ohjaavat kuitenkin alan keskittymistä”, taustoittaa Puskala ja lisää, että Autoklinikka tulee olemaan tämän keskittymisen ytimessä.

Jaa tämä artikkeli

Muita saman merkkisiä koeajoja

Tässä se on: Täysin uusi toisen sukupolven Audi Q5 Sportback
Helkama-Autokauppa laajenee Helsinkiin ja Tampereelle
Pohjola Vakuutus: Routakuoppavahinkojen määrä kasvussa

Tietoa julkaisijasta

Mika

Kirjoita vastaus

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *