Renaultin toinen peräkkäinen raju kasvuvuosi Suomessa
Vuonna 2015 kasvu oli henkilöautoissa 62 % ja vuonna 2014 vastaavasti 59 % kokonaismarkkinoiden pysyessä maltillisessa 2 prosentin kasvussa.
Myös tavara-autoissa Renault myynnin kasvu 39 % oli merkittävästi markkinoiden kasvua isompi. Renault oli massamerkeistä viime vuoden suurin kasvaja prosentuaalisesti ja kappalemääräinen kasvu (1084 kpl) oli markkinoiden toiseksi suurinta. Vuoden aikana Renault ohitti useampia sijoituksia markkinaosuuksissa ja on nyt henkilöautoissa 2,6 % markkinaosuudella sijalla 12 ja tavara-autojen 4,9 % osuudella sijalla 6 . Renault nousi nyt suurimmaksi ranskalaismerkiksi Suomessa myös henkilöautoissa.
Myynnin kasvuun ovat vaikuttaneet onnistunut mallisto Clio ja Captur- mallien johdolla, sekä loppuvuonna markkinoille saapunut crossover Kadjar.
Tänä vuonna Renault-mallisto uudistuu ja laajenee merkittävästi. Myydyimpiin kokoluokkiin asettuvat uudet Mégane sekä Talisman Sedan ja Sport Tourer -mallit saapuvat Suomen markkinoille vielä kevään aikana. Syksyllä esitellään vielä lisää uusia malleja.
Vastaa