Kaasujalka

MB GLS ensi vuonna Suomeen

Julkaissut:

|

4.11.2015

|

Kirjoitettu kategoriaan:

MB GLS ensi vuonna Suomeen
Mercedes-Benz GLS:n myynti Suomessa alkaa marraskuussa. Ensimmäiset eurooppalaiset asiakkaat saavat autonsa maaliskuussa 2016.

Mercedes-Benz GLS:n myynti Suomessa alkaa marraskuussa. Ensimmäiset eurooppalaiset asiakkaat saavat autonsa maaliskuussa 2016.

Mercedes-Benz GLS:ssä yhdistyvät vakuuttava SUV-mallin suorituskyky S-sarjalle ominaisiin ajomukavuuteen ja laatutasoon.

GLS:n keula on muotoiltu kokonaan uudelleen, samoin takapuskuri ja takavalot. Ulkonäköä korostavat kattokaiteet, alleajosuoja ja helmalevikkeet. Tarjolla ovat myös AMG Line ulkopuolen- ja Night-varustepaketit. Uudet ulkovärivaihtoehdot ovat designo timantinvalkoinen sekä designo hyasintinpunainen.

GLS:n matkustamossa huomio kiinnittyy uuteen mittaristoon, 3-puolaiseen nappanahkapäällysteiseen monitoimiohjauspyörään ja uuteen keskikonsoliin. Valinnaisvarusteena saatavana on Comand Online –järjestelmä 8-tuumaisella Media Display –monitoiminäytöllä sekä keskikonsolin touchpad-ohjaimella. Matkustamon varustetasoa voi kohottaa edelleen designo Exclusive ja AMG Line sisätilan varustepaketeilla.

Uuden Mercedes-Benz GLS:n mitat ovat (pituus/leveys/korkeus): 5130/1934/1850 milliä. Akseliväli on 3075 milliä. Tavaratilan suuruus on 680­–2300 litraa, ja tavaratilan enimmäispituus on 2124 milliä. Auton kantavuus on 815 kiloa.

Saatavana neljä suorituskykyistä GLS-vaihtoehtoa

Mercedes-Benz GLS tulee tarjolle neljänä moottoriversiona. GLS 350 d 4Maticin voimantuotosta vastaa V6-dieselmoottori 190 kW (258 hv) teholla ja 620 Nm:n väännöllä. Bensiiniversioita on kaksi, joista GLS 400 4Maticin V6-kaksoisturbo tuottaa 245 kW (333 hv) ja 480 Nm. GLS 500 4Maticin V8-kaksoisturbomoottorin vastaavat luvut ovat 335 kW (455 hv) ja 700 Nm. V8-moottorin teho on kasvanut 15 kW (20 hv) edeltävään malliin verrattuna.

GLS-tarjonnan kärjessä on Mercedes-AMG GLS 63 4Matic, jonka teho on kasvanut 20 kW (28 hv). Suoritusarvot ovat nyt 430 kW (585 hv) ja 760 Nm. Vääntöhuippu on käytettävissä jo 1750 minuuttikierroksesta alkaen. AMG-versiossa on AMG Speedshift Plus 7G-Tronic –vaihteisto, muissa malleissa käytetään 9G-Tronic- automaattivaihteistoa. ECO start/stop –toiminto on kaikissa malleissa vakiovaruste.

Dynamic Select –valitsimella kuljettajan käytössä on kuusi vaihteisto-ohjelmaa: Comfort, Slippery, Sport, Individual, Off-Road sekä (Off-Road tekniikkapaketin yhteydessä) vaikeaan maastoon tarkoitettu Off-Road+. Tällöin maavara voidaan nostaa 306 millimetriin ja kahlaussyvyys 600 millimetriin.

Turvavarusteista vakiona ovat esimerkiksi CPA Plus –törmäyksenestoavustin, sivutuuliavustin, vireystila-avustin, Pre-Safe-järjestelmä, BAS-jarruavustin sekä 4ETS-vetoluistonesto. Pimeällä ajamista helpottamiseksi valinnaisvarusteena ovat tarjolla muun muassa LED ILS –valot sekä Magic Vision Control –pyyhinjärjestelmä.

Jaa tämä artikkeli

Muita saman merkkisiä koeajoja

Tällaisia autoja romutetaan nyt eniten
Tässä se on: Täysin uusi toisen sukupolven Audi Q5 Sportback
Helkama-Autokauppa laajenee Helsinkiin ja Tampereelle

Tietoa julkaisijasta

Mika

Kirjoita vastaus

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *