Lexus RC on merkin uusi coupe
Lexus ensiesittelee täysin uuden RC-mallinsa Tokion autonäyttelyssä
Urheilullisessa coupe-autossa on huomiota herättävä ulkonäkö, joka henkii vahvasti Lexuksen tuoreinta tyyliä. Tarjolle tulee vahva V6-versio ja edistyksellinen hybridimalli. Tokiossa on nähtävillä myös LF-NX –konseptimallin turboahdettu versio.
Lexus tuo kaksiovisella RC-mallillaan esille premium-merkin pyrkimyksen luoda elämyksellisiä ja vetovoimaisia autoja. RC:n on tarkoitus kosiskella aiempaa laajempaa asiakaskuntaa, eli myös sellaisia autoilijoita jotka eivät aiemmin ole omistaneet Lexusta.
Uutuusmalli esitellään Tokiossa sekä 3,5 litran V6-bensiinimoottorilla että täyshybridinä, jonka polttomoottorina toimii nelisylinterinen 2,5 litran bensiinivoimanlähde. Uudenlainen ulkomuotoilu Ulkonäköön on valettu muotoja, jonka tyylisiä ratkaisuja ei ole aiemmin nähty Lexus-mallistossa. Kolmikulmaisten ajovaloumpioiden tuottama valoteho aikaansaadaan kolmiosaisella led-toteutuksella.
Keulan toteutuksessa nähdään tähän mennessä rohkein versio Lexuksen tiimalasimaisesta ilmeestä. Päiväajovaloissa ja takavaloumpioissa toistuu merkille ominainen l-kirjaimen muotoinen valokuvio.
Lexuksen viimeaikaiset konseptimallit ovat antaneet vahvoja viitteitä RC:n sisustan toteutukseen. Värejä, materiaaleja ja erilaisia valaistuselementtejä on käytetty ennakkoluulottomasti. Sisävalaistuksessa valotehoa tuodaan esiin totutusta poiketen myös alhaalta ylöspäin. Sisustuksessa käytetään Lexuksen omalla menetelmällä valmistettuja shimamoku-puuyksityiskohtia. Ne korostavat sisätilojen muotoja ja viimeistelyn ratkaisuja. Sisävärityksessä hyödynnetään uutta vaaleaa Clove-sävyä. Nelipaikkaisen coupemallin istuimissa käytetään pehmustemateriaalia, joka mukailee tehokkaasti kunkin istujan vartalonmuotoja. Ratkaisulla saadaan aikaiseksi tukeva mutta silti miellyttävä istuinmukavuus. LF-NX TURBO Tokiossa esitellään myös aiemmin Frankfurtissa nähdyn LF-NX –konseptimallin turboahdettu versio. LF-NX on Lexuksen näkemys seuraavan sukupolven premium-katumaasturista. Se on kompakti, hauska ajaa ja ulkonäöltään rohkean kulmikas ja särmikäs. Turbomoottori on uudenlaista suunnittelua edustava 2,0 litran bensiinivoimanlähde.
Vastaa