Uusi BMW iX3 hinta alkaen 69 390 euroa

Uuden sukupolven BMW iX3 omaa jopa 805 kilometrin toimintamatkan ja 400 kW:n huippulataustehon. Hinnat alkavat 69 390 eurosta.
BMW iX3 on ensimmäinen Neue Klasse -malli, joka etenee sarjatuotantoon. Ensimmäinen Neue Klasse -malli rakennetaan uudessa BMW Groupin tehtaassa Debrecenissä, Unkarissa. Syksystä 2025 alkaen tuotantolinjalta rullaa ensimmäisenä BMW iX3 50 xDrive (yhdistetty sähkönkulutus: 15,1–17,9 kWh/100 km; CO₂-luokka A; toimintamatka: 678–805 km WLTP:n mukaan). Mallin teho on 345 kW/469 hv, ja siinä on sähköinen neliveto. Myöhemmin tulee lisää täysin sähköisiä versioita.
Ensimmäinen Neue Klasse -malli toimii keihäänkärkenä, jonka design ja tekniset innovaatiot vaikuttavat BMW:n kaikkiin tuleviin malleihin. Neue Klasse -tekniikat otetaan käyttöön kaikkiaan 40 uudessa mallissa ja mallipäivityksessä vuoteen 2027 mennessä.
Neue Klasse -malleihin kehitetty kuudennen sukupolven BMW eDrive sisältää tehokkaat sähkömoottorit, uudet korkeajänniteakut ja niiden sylinterimäiset akkukennot ja 800V-teknologian. Kaksi sähkömoottoria tuottaa yhteensä 345 kW/469 hv) ja 645 Nm vääntöä. BMW iX3 50 xDrive kiihtyy nollasta sataan 4,9 sekunnissa, ja sen huippunopeus on 210 km/h.
Sähköinen neliveto koostuu taka-akselin tehokkaasta synkronisähkömoottorista (EESM) ja etuakselin uudesta kustannustehokkaasta asynkronisesta ASM-moottorista. Neue Klasseen kehitetty teknologia vähentää energiahukkaa 40 prosenttia verrattuna viidennen sukupolven BMW eDriveen.
Neue Klassen uusi korkeajänniteakku lisää kennojen energiatiheyttä 20 prosenttia kuin viidennen sukupolven eDrivessa ja mahdollistaa 30 prosenttia nopeamman latauksen. Akku on integroitu suoraan auton rakenteisiin painon vähentämiseksi. Akun käyttökapasiteetti on 108,7 kWh, mikä mahdollistaa jopa 805 kilometrin WLTP-toimintamatkan.
Lataus nopeutuu, kaksisuuntainen lataus ensiesittelyssä
400 kW:n latausteho ja 800V-pikalatausasema mahdollistavat sen, että BMW iX3:n akkuun saa virtaa 372 kilometrin toimintamatkalle vain kymmenessä minuutissa. Akku latautuu 10 prosentista 80 prosenttiin 21 minuutissa.
Myös kaksisuuntaisen latauksen ominaisuudet tulevat autoon vuonna 2026, jolloin sitä voi käyttää energialähteenä. V2L-toiminnon avulla autosta saa sähköä laitteisiin ajon aikana. BMW iX3 on myös valmiina V2G-sovellukseen, jolla auton voi tulevaisuudessa liittää sähkömarkkinoihin.
Latauskokemusta kuvaa hyvin BMW iX3:n älykäs latausluukku, joka käyttää tekoälyä huomatakseen ajajan latausaikeet ja avaa tai sulkee automaattisesti luukun.
Kuudennen sukupolven BMW eDrive mahdollistaa latausnopeuden ja -tilanteen seuraamisen My BMW -sovelluksessa.
Täysin uusi elektroniikka- ja ohjelmistoarkkitehtuuri
Kaikkiin BMW Groupin voimansiirto- ja mallimuunnoksiin kehitetty täysin uusi digitaalinen hermosto esitellään ensimmäisen kerran BMW iX3:ssa.
Neljällä ajodynamiikkaa, automaattiajoa, infotainmentiä sekä perus- ja mukavuustoimintoja ohjaavalla superaivo-tietokoneella on yli 20 kertaa enemmän laskentatehoa kuin ajoneuvojen nykysukupolvella.
Kaapelointi alueittain merkitsee merkittäviä vähennyksiä auton painossa ja käytetyissä materiaaleissa. Älykkäät e-sulakkeet parantavat ajoneuvon tehokkuutta.
Uusi elektroniikka-arkkitehtuuri muodostaa perustan BMW Groupin uudelle ohjelmistoarkkitehtuurille. Nyt ajoneuvon ja ohjelmiston kehittäminen voidaan erottaa toisistaan, mikä vie kehitystä kohti ohjelmisto-ohjattua ajoneuvoa. Arkkitehtuuri otetaan vaiheittain käyttöön kaikissa BMW-autoissa.
BMW iX3 on valmiina tulevaisuuteen: sitä voidaan päivittää jatkuvasti ja ottaa uusia toimintoja käyttöön tekoälyominaisuudet mukaan lukien.
Yksi neljästä Heart of Joy -superaivosta hallitsee voimansiirtoa ja ajodynamiikkaa, jarruja, energian talteenottoa ja ohjausta. Se käsittelee tietoja kymmenen kertaa nopeammin kuin perinteiset ohjainyksiköt.
Yhdessä BMW:n kehittämän BMW Dynamic Performance Control -software stackin kanssa Heart of Joy laskee kaikki ajoparametrit ennennäkemättömän nopeasti ja tarkasti. Jokainen kaasupolkimen, jarrupolkimen ja ohjauksen liike toteutetaan välittömästi ja täsmällisesti. Lisäksi BMW iX3:n tehokkuutta optimoidaan voimansiirron, jarrujärjestelmän ja energian talteenoton integroidulla hallinnalla. Arkiajossa 98 prosenttia jarrutuksista toteutetaan pelkästään talteenotetulla energialla eli ilman kitkajarrujen käyttöä.
Toinen tietokone tuo yhteen kaikki BMW iX3:n automaattisen ajamisen ja pysäköinnin toiminnot.
Uusi muotoilu
Uusi BMW iX3 esittelee BMW:n uuden muotokielen, joka otetaan ajan mittaan käyttöön koko mallistossa. Muotokielen uudistus tarjoaa modernin tulkinnan BMW:n alkuperäisestä perusideasta.
Ensimmäinen uuden sukupolven BMW X -malli painottaa sisätiloja ja elämäntapaa. Uusi BMW iX3 on 4 782 millimetriä pitkä (2 897 mm akseliväli), 1 895 millimetriä leveä ja 1 635 millimetriä korkea – tyypillinen SAV.
Tavaratilan tilavuutta voidaan kasvattaa 520 litrasta 1 750 litraan kaatamalla takaistuimen selkänojat alas. Lisäksi konepellin alta löytyy 58 litran lisäsäilytystila. Lisätilaa tarvitsevat voivat valita autoon sähköisesti sisään- ja uloskääntyvän vetokoukun lisävarusteena. Uuden BMW iX3 50 xDrive -mallin suurin sallittu perävaunupaino on 2 000 kiloa.
Asiakkaat voivat räätälöidä matkustamon muotoilun oman tyylinsä mukaiseksi Essential-, Contemporary-, M Sport- ja BMW Individual -sisustusten avulla. Kuljettajan ja etumatkustajan istuimet ovat lämmitettävät ja sähkösäädettävät. Autoon on saatavana lisävarusteena M Sport -istuimet ja monitoimi-istuimet. Vaihtoehtoihin kuuluvat myös urheiluohjauspyörä ja M Sport -ohjauspyörä.
Uuden BMW iX3 50 xDrive:n hinnat alkavat 69 390 eurosta. Auto on tilattavissa 5. syyskuuta alkaen. Euroopan markkinoille uusi BMW iX3 saapuu keväällä 2026.
Hintoja eri varustetasoilla:
iX3 50 xDrive, 69,390 euroa
M Sport Edition, 72,390 euroa
Fully Charged Edition, 74,390 euroa
Fully Charged M Sport Edition, 77,390 euroa
Supercharged Edition, 79,390 euroa







Vastaa