Kaasujalka

Volkswagen ID. Buzz sai odotetut versiot

Julkaissut:

|

18.9.2024

|

Kirjoitettu kategoriaan:

Volkswagen ID. Buzz sai odotetut versiot

Volkswagen ID. Buzz nyt myös 7-paikkaisena, pitkällä akselivälillä, pidemmällä toimintamatkalla ja nelivetoisena GTX-huippumallina

 

Volkswagen Hyötyautot laajentaa ja uudistaa nyt täyssähköisen Volkswagen ID. Buzzin mallistoa 7-paikkaisuudella, pitkällä akselivälillä, uudella 86 kW akulla ja uudella tehokkaalla voimalinjalla, joka tarjoaa tehoa 210 kW (286 hv). Pitkällä akselivälillä varustettu Volkswagen ID. Buzz Pro tekee vaikutuksen taloudellisuudellaan ja valtavilla sisätiloilla – tilaa jopa seitsemälle henkilölle tai polkupyörille ja surffilaudoille. ID. Buzz GTX on malliston lippulaivamalli, jossa on tehoa 250 kW (340 hv), enemmän kuin tila-autossa koskaan. Tässä mallissa on vertaansa vailla oleva suorituskyky, neliveto vakiona ja suuri vetokapasiteetti. Volkswagen ID. Buzz GTX on saatavilla niin normaalilla kuin pitkälläkin akselivälillä. Normaalilla akselivälillä varustettu Volkswagen ID. Buzz (myös GTX) saa virtansa uudesta 79 kWh:n akusta; pitkällä akselivälillä varustetussa versiossa on aina suurempi 86 kWh akku.

Enemmän toimintamatkaa, lyhyemmät DC-pikalatausajat

Vakiovarusteisen 86 kWh:n akun ansiosta uuden pitkällä akselivälillä varustetun Volkswagen ID. Buzz Pron toimintamatka on noin 453-487 km varusteista riippuen (WLTP). Volkswagen ID. Buzz Pro normaalilla akselivälillä ja 79 kWh:n akulla toimintamatka on noin 423-461 km (WLTP). Kaikki Volkswagen ID. Buzzin 79 kWh akulla varustetut versiot voi ladata DC-pikalatausasemilla jopa 185 kW teholla (aiemmin 170 kW); 86 kWh versioissa jopa 200 kW:n lataus on mahdollista. Volkswagen ID. Buzz:in 79 kWh:n akku latautuu 10-80 % alle 30 minuutissa maksimilatauskapasiteetilla; 86 kW akkujen vastaava arvo on myös alle 30 minuuttia sen suuremman latauskapasiteetin vuoksi.

Volkswagen ID. Buzzin pitkällä akselivälillä (LWB: 3 239 mm) varustetut versiot ovat kokonaispituudeltaan 4 962 mm, mikä on 250 mm enemmän verrattuna normaaliin akseliväliin (NWB: 2 989 mm). Lisäpituus luo tilaa jopa seitsemälle istuimelle (kaksi edessä, kolme 2. istuinrivillä, kaksi 3. istuinrivillä). Kun kyydissä on viisi henkilöä, tavaratilan enimmäistilavuus on 1 340 litraa (kuormattu takaistuinten selkänojan yläreunaan); seitsemän henkilön ollessa kyydissä tavaratilan tilavuus on edelleen 306 litraa. Jos toisen ja kolmannen rivin kaikkien viiden istuimen selkänojat käännetään alas, tavaratilan tilavuus kasvaa vaikuttavaan 2 469 litraan. Normaalilla akselivälillä varustettu Volkswagen ID. Buzz voidaan nyt konfiguroida myös 6-paikkaiseksi (2/2/2); tähän asti se on ollut saatavilla vain viisipaikkaisena (2/3).

Optimoitu ohjelmisto ja laitteisto

Kaikki uudet Volkswagen ID. Buzz -malliversiot ovat saaneet kattavan laitteisto- ja ohjelmistopäivityksen. Uutuutena on vakiovarusteinen täysin uuden sukupolven Infotainment-järjestelmä, jossa on intuitiivinen valikkojen navigointi ja erittäin nopea toimintateho. Järjestelmän kosketusnäyttö on nyt kooltaan 12,9 tuumaa (aiemmin 12,0”) Uutta on myös valaistu kosketuspalkki lämpötilan ja äänenvoimakkuuden säätöön. Uutta IDA-ääniavustajaa käytetään luonnollisilla äänikomennoilla. Se ei ainoastaan ​​salli lukuisten toimintojen hallintaa, vaan tarjoaa myös vastauksia yleistietokysymyksiin käyttämällä online-yhteyttä tietokantoihin, kuten Wikipediaan. Innovatiivinen IDA-ääniavustaja sisältää lisäksi ChatGPT-integroinnin (AI/tekoäly). Eräs uusi ominaisuus on Wellness-sovellus, joka käyttää esikonfiguroituja ohjelmia säätämään erilaisia ​​auton toimintoja tavoitteenaan parantaa hyvinvointia ajon tai latauksen aikana. Lisäksi Volkswagen ID. Buzz voidaan nyt tilata head-up-tuulilasinäytöllä. Mukana on myös uusia kuljettajaa avustavia järjestelmiä, mukaan lukien Park Assist Pro, jossa on älypuhelimen kautta tapahtuva etäpysäköintitoiminto. Poistumisvaroitusjärjestelmä on uusi lisäys, joka varoittaa moottoriajoneuvoista ja polkupyöristä, jotka lähestyvät takaa ovea avattaessa.

Vaikuttava vakiovarustelu

Kaikissa Volkswagen ID. Buzz Pro -malleissa on muun muassa ilmalämpöpumppu, LED-ajovalot ja LED-takavalot, monitoimiohjauspyörä, kaistanvaihtoapu Side Assist, kaistanpitoavustin Lane Assist, Front Assist autonominen, Travel Assist parviälytoiminnolla, mukautuva vakionopeudensäädin ACC, dynaaminen liikennemerkkinäyttö, Park Assist Plus ja ympäristöntarkkailujärjestelmä Area View, navigointilaite, App-Connect (sis. App-Connect Wireless) Apple CarPlaylle ja Android Autolle, matkapuhelinliittymä, lämpöpumppu, automaattinen 2-alueilmastointi, lämmitettävä tuulilasi ja avaimeton lukitus ja käynnistys sekä 19” kevytmetallivanteet.

Yksilölliset GTX-varusteet

Volkswagen ID. Buzz GTX eroaa Volkswagen ID. Buzz Pro -malleista sekä visuaalisesti että varusteiltaan. Ainutlaatuinen GTX-etuosan muotoilu on erityisen huomiota herättävä. Kaikki auton tummat rungon osat on viimeistelty korkeakiiltoisella mustalla värillä. Vakiovarusteina ID. Buzz GTX -malleissa on PRO-mallin varusteiden lisäksi 20 tuuman kevytmetallivanteet Vakiovarusteena on myös IQ.LIGHT-led-matriisiajovalot ja urheilullinen sisusta: musta sisäkaton verhous, GTX-spesifiset punaiset ​​tikkaukset istuimissa ja GTX-logolla somistettu monitoimiohjauspyörä. Uusi kirsikanpunainen ulkoväri on tarjolla vain GTX-malleille.

Volkswagen ID. Buzz Pro ja GTX -malliversiot tulivat myyntiin Suomessa perjantaina 13.9.2024. Normaaliakselivälisen ID. Buzz Pro:n alkaen hinta on 61 990 euroa ja vastaavan GTX-malliversion 74 190 euroa. Pitkäakselivälisen auton vastaavat alkaen hinnat ovat 65 990 euroa ja 77 490 euroa. Autojen tuotanto, uudella ilmalämpöpumpulla, alkaa loppuvuodesta 2024.

Ensimmäiset uudet Volkswagen ID. Buzz Pro ja GTX -mallit saapuvat Suomen Volkswagen-jälleenmyyjille heti alkuvuodesta 2025.

Jaa tämä artikkeli

Muita saman merkkisiä koeajoja

Uusi Dacia Duster nyt Suomessa
Tässä se on! Uudistunut Volvo XC90
Audi Q5 – Nyt jo kolmas sukupolvi

Tietoa julkaisijasta

Mika

Kirjoita vastaus

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *