BMW voitti Suomen kattavimman asiakastyytyväisyystutkimuksen
Merkkiuskollisuus on Suomen suurinta BMW:n omistajien keskuudessa. Tulos selviää Tuulilasi-lehden teettämässä Merkkien Merkki -tutkimuksessa, jolla selvitetään autoilijoiden merkkisidonnaisuutta useilla mittareilla.
BMW on panostanut voimakkaasti asiakastyytyväisyydestä huolehtimiseen ja sen vaikutukset näkyvät tutkimuksessa.
”Olemme erittäin iloisia, että BMW:llä autoilevat tuntevat saavansa parasta huomiota. Vahva jälleenmyyntiverkosto, osaavat jälleenmyyjät ja aktiiviset asiakaskontaktit osoittavat merkityksensä”, BMW Suomen toimitusjohtaja Marcel Buining iloitsee.
Tutkimuksen kymmenen kärjen asiakasuskollisuuden indeksipisteet:
BMW 527
Saab 521
Mercedes 493
Audi 483
Alfa 482
Volvo 473
Toyota 465
Subaru 452
Ford 449
Land Rover 443
Merkkien Merkki on Tuulilasi-lehden teettämä tutkimus, johon vastasi yli 12 000 yksityishenkilöä. Sidonnaisuusindeksiluku muodostuu useista mittareista, joiden avulla selviää, kuinka vahvaa sitoutuminen on. Kysymyksillä kartoitettiin esimerkiksi sitä, millä tavalla autonomistajien merkkiuskollisuus on huomattu. Lisäksi selvitettiin ostopaikkauskollisuuden ja huoltopaikkauskollisuuden yhteyttä merkkiuskollisuuteen.
Suomessa merkkiuskollisuuden luominen ja ylläpitäminen ovat muuta Eurooppaa haasteellisempia johtuen autoliikkeiden monimerkkiedustuksesta. Siinä missä isoilla markkinoilla yhden katon alla myydään yhtä merkkiä, Suomessa edustettavia merkkejä on jopa 20.
Vastaa