Kaasujalka

BMW voitti Suomen kattavimman asiakastyytyväisyystutkimuksen

Julkaissut:

|

28.10.2011

|

Kirjoitettu kategoriaan:

BMW voitti Suomen kattavimman asiakastyytyväisyystutkimuksen

Merkkiuskollisuus on Suomen suurinta BMW:n omistajien keskuudessa. Tulos selviää Tuulilasi-lehden teettämässä Merkkien Merkki -tutkimuksessa, jolla selvitetään autoilijoiden merkkisidonnaisuutta useilla mittareilla.

BMW on panostanut voimakkaasti asiakastyytyväisyydestä huolehtimiseen ja sen vaikutukset näkyvät tutkimuksessa.

”Olemme erittäin iloisia, että BMW:llä autoilevat tuntevat saavansa parasta huomiota. Vahva jälleenmyyntiverkosto, osaavat jälleenmyyjät ja aktiiviset asiakaskontaktit osoittavat merkityksensä”, BMW Suomen toimitusjohtaja Marcel Buining iloitsee.

Tutkimuksen kymmenen kärjen asiakasuskollisuuden indeksipisteet:

BMW 527

Saab 521

Mercedes 493

Audi 483

Alfa 482

Volvo 473

Toyota 465

Subaru 452

Ford 449

Land Rover 443

Merkkien Merkki on Tuulilasi-lehden teettämä tutkimus, johon vastasi yli 12 000 yksityishenkilöä. Sidonnaisuusindeksiluku muodostuu useista mittareista, joiden avulla selviää, kuinka vahvaa sitoutuminen on. Kysymyksillä kartoitettiin esimerkiksi sitä, millä tavalla autonomistajien merkkiuskollisuus on huomattu. Lisäksi selvitettiin ostopaikkauskollisuuden ja huoltopaikkauskollisuuden yhteyttä merkkiuskollisuuteen.

Suomessa merkkiuskollisuuden luominen ja ylläpitäminen ovat muuta Eurooppaa haasteellisempia johtuen autoliikkeiden monimerkkiedustuksesta. Siinä missä isoilla markkinoilla yhden katon alla myydään yhtä merkkiä, Suomessa edustettavia merkkejä on jopa 20.

Jaa tämä artikkeli

Muita saman merkkisiä koeajoja

OneVision Automotive Oy laajentaa pakettiautovalikoimaansa
Tällaisia autoja romutetaan nyt eniten
Tässä se on: Täysin uusi toisen sukupolven Audi Q5 Sportback

Tietoa julkaisijasta

Mika

Kirjoita vastaus

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *