Kaasujalka

Tässä se on – Ensimmäinen BMW M3 Touring

Julkaissut:

|

5.7.2022

|

Kirjoitettu kategoriaan:

Tässä se on – Ensimmäinen BMW M3 Touring

BMW esittelee ensimmäistä kertaa M3 -sarjassa Touring -mallin. Siinä M-sarjan urheilullisuus, ketteryys ja tarkkuus kohtaavat Touring-korimallin käytännöllisyyden ja tilavuuden.

M3 Touring tuo M-sarjan suorituskyvyn uudenlaisella tavalla arkeen. Vaikka malli kiihtyy urheiluauton tavoin, siinä on monia jokapäiväistä käyttöä helpottavia parantavia ominaisuuksia sekä reilusti tilaa koko perheen tarpeisiin. Touring on neljäs korimalli aiempien Sedanin, Coupén ja Cabrioletin lisäksi.

Auton muotoilun erottuvimmat piirteet ovat kehyksetön munuaisenmuotoinen säleikkö, suuret ilmanottoaukot kyljissä, voimakkaasti muotoillut pyöräkotelon aukon kaaret ja auton helmaa pitkin kiertävä korkeakiiltoinen musta nauha. Touring-malli on 85 millimetriä pidempi, 76 millimetriä leveämpi ja neljä millinetriä matalampi Sedaniin verrattuna.

Uutuusmallin voimanlähteenä on BMW M TwinPower Turbo -teknologiaa käyttävä kuusisylinterinen moottori (375 kW/510 hv ja 650 Nm), joka on tuttu aiemmista M-sarjan Competition -malleista. M3 Touring -mallissa on M xDrive-neliveto ja kahdeksanportainen Steptronic-automaattivaihteisto. Kuljettaja voi säätää vaihteistoa mieltymystensä mukaan Drivelogic-järjestelmällä. Ajonvakautuksen poistaminen antaa mahdollisuuden pelkän takavedon käyttämiseen.

BMW M3 Touring kiihtyy 0–100 km/h 3,6 sekunnissa ja 0–200 km/h 12,9 sekunnissa. Auton huippunopeus on rajoitettu 250 kilometriin tunnissa, mutta lisävarusteena tarjottava Driver’s Package nostaa sen 280 kilometriin.

Autossa on nyt myös ensimmäistä kertaa M-sarjassa uusimman sukupolven BMW iDrive -käyttöjärjestelmä sekä BMW Curved Display -kosketusnäyttö, joka yhdistää 12,3 tuuman infonäytön ja 14,9 tuuman ohjausnäytön yhdeksi kokonaisuudeksi. Näyttöjen grafiikoissa on käytetty erityistä M-sarjan tyyliä.

Autossa on vakiona sähkösäätöiset istuimet, ja lisävarusteena on saatavana hiilikuituiset M Carbon -kuppi-istuimet. Auton takakontti laajenee 500 litrasta 1510 litraan takaistuimet kääntämällä.

Autossa on vakiovarusteena useita kuljettajan avustintoimintoja, kuten etutörmäysvaroitin ja nopeusrajoitustunnistin. Edistynyt pysäköintiavustin ja lukuisat muut avustimet ovat saatavissa lisävarusteina.

Jaa tämä artikkeli

Muita saman merkkisiä koeajoja

Helkama-Autokauppa laajenee Helsinkiin ja Tampereelle
Pohjola Vakuutus: Routakuoppavahinkojen määrä kasvussa
Volkswagen Golf eHybrid Comfort hinta alkaen 39 961,98 euroa ja sähköinen range 143 km

Tietoa julkaisijasta

Mika

Kirjoita vastaus

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *