Kaasujalka

Uuden Range Roverin sähköinen toimintamatka jopa 113 km

Julkaissut:

|

27.1.2022

|

Kirjoitettu kategoriaan:

Uuden Range Roverin sähköinen toimintamatka jopa 113 km

Uusissa laajennetun toimintamatkan Range Rover PHEV-malleissa yhdistyvät Land Roverin kuusisylinterisen Ingenium-bensiinimoottorin luonne 38,2 kWh:n litiumioniakkuun, jonka käytettävissä oleva kapasiteetti on 31,8 kWh suoraan vaihteistoon integroituun 105 kW:n sähkömoottoriin. Tämä yhdistelmä tarjoaa (WLTP) sähköistä ajoa jopa 113 km. Todellisessa käytössä jopa 80 km CO2-kokonaispäästöjen ollessa alle 20 g/km (WLTP).

Esittely Range Rover. Suora kuusisylinterinen Ingenium-moottori ja sähkömoottori yhdistyvät uuden Range Roverin tunnusomaisiin ominaisuuksiin tuoden luksusmaasturiin uusia hienostuneisuuden tasoja. Ne tarjoavat vakuuttavan suorituskyvyn, hienostuneisuuden ja varman ajodynamiikan. Tämä tarkoittaa, että uutta Range Roveria voidaan käyttää täyssähköautona, kun asiakkaat niin haluavat, ja tarvittaessa tavanomaisena polttomoottoriautona.

Tehokas P510e yhdistää 400 hevosvoiman (294 kW) Ingenium-moottorin 105 kW:n sähkömoottoriin. Voimalinjan yhteisteho on 510 hv ja vääntömomentti on 700 Nm kiihtyvyyden 0–100 km/h ollessa 5,5 sekuntia.

Alan huippua edustavat plug-in-hybridit voivat ajaa sähköautotilassa  jopa 140 km/h:n nopeudella. Tämä toimintamatkan ja suorituskyvyn yhdistelmä antaa asiakkaille mahdollisuuden nauttia Land Roverin lippulaivamallista sähköautona useimmilla ajomatkoilla niin kaupungissa kuin maaseudullakin. Range Roverin Isossa-Britanniassa keräämien asiakastietojen mukaan asiakkaat voivat ajaa 75 prosenttia päivittäisistä matkoistaan sähköajotilassa ilman lataamista kodin ulkopuolella. (Oletuksena, että autoa ladataan vain kotona. Perustuu Range Rover -asiakkaiden nimettömiin omistustietoihin.)

Uusi Range Rover on yksi harvoista PHEV-malleista, joka tarjoaa 50 kW:n tehon DC-pikalatauksen. Auton ajoakun voi ladata jopa 80 prosenttiin alle tunnissa, mikä tekee siitä yhden nopeimmin latautuvista plug-in-hybrideistä. Käyttömukavuutta lisää se, että akun voi ladata kotona 7,2 kilowatin kotilaturilla täyteen viidessä tunnissa. Jarrutusenergian talteenotto kerää talteen energian, joka muuten menetettäisiin, kun kuljettaja nostaa jalan kaasupolkimelta tai jarruttaa. Sähkömoottori toimii akkuja lataavana generaattorina.

Kolme ajotilaa

HYBRIDITILA – oletusajotila, joka optimoi ennakoivasti energiatehokkuuden jokaiselle matkalle. Maantieteellisen rajauksen teknologia käyttää eHorizonin kautta saatua navigointi- ja paikannusdataa sähköajomatkan automaattiseen säilyttämiseen ja priorisointiin. Tästä on hyötyä esimerkiksi silloin, kun reitti kulkee vähäpäästöisen vyöhykkeen sisällä. Järjestelmä säilyttää älykkäästi riittävästi akkukapasiteettia niin, että viimeiset 6 km voidaan ajaa kaupungissa sähköllä, mikä takaa sujuvan saapumisen.

SÄHKÖAUTOTILA – käyttää vain sähköajoa, jolloin paikallispäästöjä ei ole lainkaan.

ENERGIANSÄÄSTÖTILA – säilyttää akun varauksen, joka otetaan käyttöön matkan myöhemmässä vaiheessa. Pivi Pro -kosketusnäytön kautta asiakkaat voivat valita tarkan lataustason, jonka he haluavat säilyttää.

Laajennetun toimintamatkan PHEV:t toimivat akkusähköautona useimmilla matkoilla, mutta voivat käyttää kuusisylinteristä Ingenium-bensiinimoottoria tarvittaessa pidemmillä matkoilla. Tämä nostaa odotetun reaalimaailman yhdistetyn toimintamatkan noin 650 kilometriin. Land Roverin kuusisylinterinen Ingenium-moottori optimoi myös hienostuneisuuden ja suorituskyvyn polttomoottorilla ajettaessa.

Land Roverin uusi MLA-Flex-koriarkkitehtuuri on suunniteltu polttomoottori-, PHEV- ja sähkövoimalinjoille. PHEV:n akku sijaitsee matkustamon lattian alla, ajoneuvon akselien välissä, mikä parantaa ajodynamiikkaa matkatavaratilasta tinkimättä. PHEV-autoon mahtuu haluttaessa jopa täysikokoinen varapyörä. Akun sijoituspaikka takaa matalaa painopisteen, joten Range Roverille tunnusomainen ajomukavuus, hienostuneisuus ja suorituskyky, joita on hiottu yli 50 vuoden ajan, on viety uudelle tasolle. Luvassa on äänetöntä täyssähköistä ajoa.

Akkukotelo on valmistettu lujasta booriteräksestä, joten se kestää äärimmäisiä 4×4-olosuhteita. Tämän ansiosta uudessa Range Roverissa onkin jäykin ja vahvin korirakenne kaikista Land Rovereista. Akkukotelon suoja kestää jopa yhdellä akselilla olevan ajoneuvon painon.

Uusi P510e on saatavana vain normaalin akselivälin malleissa, ja sen vetokapasiteetti on jopa 2 500 kg. Lataushybridin P440e moottorivaihtoehto on tarjolla myös LWB pitkän akselivälin versiona.

Range Rover SV

Uusi Range Rover SV on upea tulkinta Land Roverin ylellisestä maastoautosta, joka tarjoaa enemmän valinnanvaraa, laadukkaampaa käsityötä ja enemmän toimivuutta. Tämä käsityön leimaa kantava malli on ensimmäinen erikoisauto-osastomme tuote, jossa on uusi keraaminen SV-pyörömerkki ja yksinkertaistettu nimeämiskäytäntö – se tunnetaan yksinkertaisesti nimellä SV.

SV-pyörömerkki edustaa erikoisajoneuvo-osastomme muotoiluun ja tekniseen suunnitteluun liittyvää intohimoa moderniin ylellisyyteen, suorituskykyyn ja kyvykkyyteen liittyen. SV-pyörömerkistä tunnistaa tulevaisuudessa kaikki uudet Land Rover -ajoneuvot, jotka erikoisajoneuvo-osasto esittelee.

Uusi Range Rover SV on lippulaivamalli, joka on aiemmin toteutettu SV Autobiography -tuoteperheen kautta. Autossa on ainutlaatuisia muotoilullisia yksityiskohtia ja materiaalivalintoja kaikkialla. Se tarjoaa enemmän mahdollisuuksia personointiin ja yksilöllisiin valintoihin kuin koskaan ennen.

Sekä normaalin että pitkän akselivälin mallit – mukaan lukien ensimmäistä kertaa viiden istuimen pitkän akselivälin versio – ovat saatavilla erityisesti valituilla SV Serenity- ja SV Intrepid -designteemoilla, jotka tuovat Range Roveriin kaksisävyisen kontrastivärityksen koko auton pituudelle. Ainutlaatuisia materiaalivaihtoehtoja ovat kiiltävät pinnoitetut metallit, sileä keramiikka, moniulotteinen mosaiikki-intarsia ja lähes aniliininen nahka sekä kestävä Ultrafabrics™-keinonahka.

Pitkän akselivälin mallien ylellinen uusi SV Signature Suite -versio ilmentää Range Rover SV:n ylellisyyden uutta tasoa ja käsityötä erikoisajoneuvojen osastoltamme. Kahdelle takamatkustajalle on luvassa äärimmäistä mukavuutta. Sen tyköistuvissa ja matkustajaa hellivissä Range Rover SV:lle suunnitelluissa istuimissa on 24-suuntainen säätö hierontatoiminnoilla, kun taas tyylikäs sähkötoiminen Club-pöytä nousee teatraalisen dramaattisesti kiinteästä, täyspitkästä keskikonsolista kauniiden tukien varaan tarjoten tarvittaessa kätevän työtilan.

Range Rover SV tulee saataville hienostuneella uudella kaksoisturboahdetulla 530 hevosvoiman V8-moottorilla, 510 hevosvoiman laajennetun toimintasäteen P510e-plug-in-hybridiversiona ja tehokkaalla kuusisylinterisellä D350 Ingenium-diesel-rivimoottorilla. LWB pitkän akselivälin SV mallit ovat tarjolla D350 MHEV ja P530 V8 -moottoreiden yhteydessä.

Ainutlaatuinen muotoilu

Uusi Range Rover SV erottuu joukosta huolellisesti toteutetuilla lisäyksillä, jotka korostavat ja täydentävät uuden Range Roverin modernistista muotoilua.

Eksklusiivinen etupuskuri ja viisirimainen säleikkö erottavat uuden lippulaivamallin muista malleista. Alemmassa aukossa on viisi tarkasti valmistettua täysleveyksistä metallipinnoitettua sälettä. Tätä viimeistelyä käytetään myös alemmassa takaluukussa, takasiivessä ja korin sivun grafiikassa, jota täydentää laserkaiverrettu SV-logo.

Muita Range Rover SV:n yksilöllisiä tunnusmerkkejä ovat etusäleikössä olevan Land Roverin soikiomerkin musta tausta ja valkoinen keraaminen SV-pyörömerkki takaluukussa.

Range Rover SV:n asiakkaat voivat valita Range Roverin vakiovärimalleista tai yhdestä SV:n omasta Premium-paletin 14 lisäväristä, jotka sisältävät valikoiman eloisia kiiltosävyjä ja hienostuneita satiinipintoja. Jos tyydyttävää sävyä ei löydy näistä valikoimista, asiakas voi tuoda oman värimallinsa, jonka mukaan auto maalataan.

Ylellinen sisustus

Erikoisajoneuvo-osasto on omaksunut kompromissittoman lähestymistavan myös sisätilojen materiaalivalintojen osalta. Ulkopintojen merkeissä käytetty sileä, kosketeltava keramiikka toistuu täällä, mikä antaa vaihteenvalitsimelle, maastovastetoiminnolle ja äänenvoimakkuuden säätimille tyylikkään viileän kosketustuntuman.

Range Rover SV:n sileä valkoinen keramiikka muodostaa tyylikkään kontrastin pitkänukkaisille mohairmatoille ja pehmeille puolianiliinisille tai lähes aniliinisille nahkaverhoiluille, joita käytetään ainutlaatuisesti muotoilluissa ja kirjailluissa istuimissa.

Ensimmäistä kertaa erikoisajoneuvo-osaston asiakkaat voivat valita Range Roveriin vaihtoehdon nahalle valitsemalla kestävän UltrafabricsTM-materiaalivaihtoehdon SV Intrepid -sisustuksella. Ultrafabrics-materiaalissa on ainutlaatuinen kaksoissävytys, se tuntuu pehmeältä koskettaa ja on teknisen esteettinen. Tätä täydentää Kvadrat Remix -tekstiili istuimen selkänojassa ja niskatuissa. Tuloksena on kaikkien aikojen edistyksellisin materiaalivalinta.

Erikoisauto-osaston käsityön leima ulottuu sisäpintojen viiluihin. Sileässä valkoisessa keramiikassa on käsin toteutettu kohokuvioitu mosaiikkikuvio, kun taas anodisoitua metallia ja asiantuntemuksella valittuja puulajeja, mukaan lukien huolellisesti toteutetut mosaiikki-intarsiapinnat, tai saumattomia metalliupotuksia on myös tarjolla. Nämä kosketuspisteet korostavat yksityiskohtiin kiinnitettyä huomiota, joka on koko auton tunnusmerkki. Jopa konfiguroitavan ohjainnäytön digitaalisessa mittaristossa on ainutlaatuinen SV-grafiikka.

Kaikki Range Rover SV -mallit ovat saatavilla 13,1 tuuman takaistuimen viihdenäytöillä. Nämä yksinomaan SV-malliin saatavilla olevat näytöt ovat suurimmat koskaan Range Roveriin asennetut ja kooltaan optimaaliset katselumukavuuden kannalta. Lisäksi mukana tulevat hifi-luokan kuulokkeet, jotka on suunniteltu myös erityisesti Range Rover SV:lle. Kaiutinohjaimen halkaisijaa on kasvatettu 3 mm:llä ja sen massaa on lisätty 2,5 g. Tuloksena on parempi harmonisen särön hallinta ja parempi toiminta korkeammilla taajuusalueilla. Myös taajuuskorjaimen asetukset on valittu juuri Range Rover SV:lle. Kehittyneiden teknologioiden, hienostuneen ylellisyyden ja Range Roverista tutun näkyvyyden yhdistelmä luo vertaansa vailla olevan rauhallisuuden tyyssijan.

Erottuvat teemat

Range Rover SV:ssä on vakiovarusteena korinvärinen katto, yksisävyiset sisävärit ja kiiltovalkoiset keraamiset kosketuspisteet sisällä. Autossa on ainutlaatuiset metallipinnoitetut Atlas Silver -yksityiskohdat kaksiosaisessa yläsäleikössä, etupuskurin korostuksissa, takalokasuojien harkkomalleissa ja alemman tavaratilaluukun viimeistelylistassa, kun taas ovien ilmanottoaukoissa on Atlas Silver -viimeistely ja antrasiitinväriset upotukset. Tämä huomio yksityiskohtiin ulottuu myös Range Rover -kirjaimiin, joissa on kaksisävyiset Grafite Atlas -upotukset ja hopeanvärinen satiiniympärys.

Tämän lisäksi asiakkaat voivat valita kahdesta eri designteemasta, jotka kumpikin antavat uudelle Range Roverille erillisen persoonallisuuden – ne ovat SV Serenity ja SV Intrepid. Niiden avulla voidaan edelleen tarkentaa ja räätälöidä kutakin teemaa sisältä ja ulkoa ja luoda näin yksilöllisempi auto.

SV Serenity

Puhtaasti ylellinen SV Serenity -ulkoteema esittelee uuden Range Rover SV:n eleganssia etusäleikön metallipinnoitetulla Atlas Silver -viimeistelyllä ja ympärystän korintin pronssisävyllä. Korintin pronssin sävyä käytetään myös alemman puskurin korostuksessa, tunnusomaisessa Range Roverin sivugrafiikassa, takasiiven harkkokuvioissa ja alemman takaluukun listassa, kun taas Range Rover -kirjaimissa yhdistyvät kaksisävyiset korinttilaisen pronssin sävyiset upotukset hopeanvärisen satiiniympärystän kanssa. Asiakkaat voivat myös valita korintin pronssinsävyisen kontrastikaton, kun taas valinnaiset taotut 23-tuumaiset Diamond Turned Dark Grey Gloss -kevytmetallivanteet ovat saatavilla korintin pronssinsävyisillä satiiniupotuksilla.

SV Serenity -mallin sisustus, jossa on mosaiikkikuvioinen kirjonta, tarjoaa kaksivärisen kontrastivärisävyn, joka antaa etu- ja takamatkustamoille ainutlaatuiset identiteetit. Asiakkaat voivat yhdistää vaaleat puolianiliiniset Perlino-takaistuimet lähes aniliinista nahkaa oleviin etuistuimiin, joissa käytetään runsaita sävyjä Liberty Blue, Sequoia Green tai Caraway.

SV Intrepid

SV Intrepidin ulkodesignteema heijastaa määrätietoisempaa ja dynaamisempaa luonnetta, ja tummat metallipinnoitetut viimeistelylliset yksityiskohdat tarjoavat häivelentokoneista tuttua ulkonäköä. Etusäleikössä on ainutlaatuinen antrasiittipinta ja Graphite Atlas -ympärys, kun taas etupuskurin ylemmissä korostuksissa on antrasiittipinta ja alemmissa korostuksissa sävynä on Graphite Atlas. Ovien ilmanottoaukoissa on antrasiitinväriset upotukset ja Graphite Atlas -sävyn ympärys, kun taas takasiiven harkkomuodoissa  ja alemman takaluukun listoissa sävyinä ovat Graphite Atlas ja antrasiitti. Asiakkaat voivat myös valita Narvik Black -sävyisen kontrastikaton ja kontrastisävyiset punaiset jarrusatulat. Taotut 23-tuumaiset tummanharmaat satiinipintaiset kevytmetallivanteet ovat saatavana myös Narvik Black Gloss -sävyisillä upotuksilla, jotka täydentävät ilmettä.

SV Intrepid -sisustaan on saatavana yksisävyinen puolianiliininen Ebony-nahkaverhoilu tai erottuva, kaksisävyinen versio, jossa on lähes aniliininen Rosewood-sävy edessä ja puolianiliininen Ebony-nahkaverhoilu takansa. Lisäksi on saatavana nahaton UltrafabricsTM-vaihtoehto värisävyillä Light Cloud ja Cinder Grey. Suorakaiteen muotoinen rei’ityskuvio erottaa sen vielä tehokkaammin SV- ja SV Serenity -mallien sisustuksista. SV Intrepid -designteemalla valittujen autojen keraamiset elementit viimeistellään hienostuneella mustalla satiinisävyllä, jotta ne ovat yhdenmukaiset ulkokuoren häivelentokoneista tutun luonteen kanssa.

SV Serenity- ja SV Intrepid -teemat voidaan valita ulkopuolelle, sisäpuolelle tai molemmille alueille tavallisen Range Rover SV:n ulkopuolen tai sisustuksen lisäksi. Näin asiakkailla on seitsemän erilaista designteemayhdistelmää, joista valita.

Jaa tämä artikkeli

Muita saman merkkisiä koeajoja

Helkama-Autokauppa laajenee Helsinkiin ja Tampereelle
Pohjola Vakuutus: Routakuoppavahinkojen määrä kasvussa
Volkswagen Golf eHybrid Comfort hinta alkaen 39 961,98 euroa ja sähköinen range 143 km

Tietoa julkaisijasta

Mika

Kirjoita vastaus

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *