Continental VikingContact™ 7 kitkarengastestin kärkeen
Continental VikingContact™ 7 kiri Moottori 10/2020 -lehden kitkarengastestissä jaetulle ykkössijalle.
Moottorin testissä oli mukana koon 225/50 R17 -kitkarenkaita neljältä valmistajalta. Testissä selvitettiin kitkarenkaiden kiihdytystä, jarrutusta ja ajettavuutta lumella, jarrutusta ja ajettavuutta märällä asfaltilla sekä jarrutusta kuivalla asfaltilla. Lisäksi mitattiin renkaiden melutasoa nopeuksilla 50, 80 ja 100 km/h.
VikingContact™ 7:n vahvuudet
Continentalilta testissä oli mukana VikingContact™ 7, joka on hallinnut kitkarengastestejä Moottori-lehden mukaan varsin suvereenisti vuodesta 2018. Viimeksi Continental voitti Moottori 12/2019 -lehden nastattomien 16-tuumaisten talvirengastestin selkein lukemin.
Tänäkin vuonna Continental pärjäsi haastajiinsa nähden tuttuun tyyliin. VikingContact™ 7 otti ykköspaikan lumella tehdyissä kiihdytyskokeissa ja jarrutuksissa. Samoin lumikäsittelyradalla Continental nousi kirkkaaseen kärkeen.
Testiajajien mukaan VikingContact™ 7 ”kiihtyy, pysähtyy ja kääntyy nöyrästi kuljettajan toiveiden mukaan, oli auton tai renkaan asento kulkusuuntaan nähden miltei mikä tahansa.” Rengas on myös ”erityisen etevä loivissa kovavauhtisissa kaarteissa, joissa se kykenee vastustamaan yliohjautumista kaikkein parhaiten.”
VikingContact™ 7 saa raadilta kiitosta rauhallisesta ajokäytöksestä kaikissa olosuhteissa, erinomaisesta lumipidosta ja tarkasta ohjautuvuudesta sekä erinomaisesta sivuttaispidosta jäällä.
Lopputuloksissa Continental otti kärkipaikan yhdessä Michelinin kanssa tasapistein 9,1.
Kitkarenkaiden kärkikaartia
VikingContact™ 7 -kitkarengas ylsi syyskuussa myös Tekniikan Maailma 17/2020 -lehden rengastestissä kärkikaksikkoon. Testituloksissa todettiin, että rengas on erinomainen erityisesti jäällä lyhyine jarrutusmatkoineen sekä ääritilanteissa nopean ohjautuvuutensa ansiosta. Lumella VikingContact™ 7 osoittautui tässäkin testissä parhaaksi ja helposti hallittavaksi kaikissa tilanteissa.
”Continentalin ajokäytös on jäällä kaikkein tasapainoisinta erinomaisen sivuttaispidon ansiosta.” Moottori 10/2020
Vastaa