Westlake haluaa valloittaa Suomen rengasmarkkinat
Renkaiden ja vanteiden maahantuoja vannetukku.fi on aloittanut Westlake-renkaiden maahantuonnin. Westlaken valmistaja on tällä hetkellä 10. sijalla maailman rengastuotannossa. Suomessa Westlaken tavoitteena on kasvaa nopeasti merkittäväksi tekijäksi rengasmarkkinoilla.
Westlake on panostanut voimakkaasti renkaiden kehitystyöhön saadakseen hyvät arvosanat tulevissa EU-rengasmerkinnöissä. Merkinnöillä uskotaan olevan ratkaiseva merkitys kilpailtaessa muiden rengasmerkkien kanssa. Yhtiön tavoitteena on nousta muutamassa vuodessa maailman viiden suurimman rengasvalmistajan joukkoon ohi Pirellin. Nokian Renkaisiin verrattuna Westlaken euromääräinen rengasmyynti oli vuonna 2010 noin kolme kertaa suurempi.
Westlake-renkaita on ollut markkinoilla jo vuodesta 1958 lähtien ja niitä myydään ympäri maailmaa. Esimerkiksi Kanadassa Westlake-renkaita on myyty jo yli kuusitoista vuotta. Westlake-renkaat ovat saaneet myös palkintoja, kuten the US Department of Transportationin (DOT) ja Economic Commision of Europen (ECE) myöntämät arvokkaat tunnustukset.
-Aika on nyt erinomainen Westlakelle, jonka räjähdysmäinen kasvu on perustunut vahvaan tuotekehitykseen ja erittäin laadukkaisiin tuotteisiin. Westlaken odotetaan kasvavan selvästi markkinoita nopeampana. Vuoden 2012 lopussa käyttöön tulevat uudet rengasmerkinnät kertovat virallisiin mittauksiin perustuvat arvosanat renkaan märkäpidosta, kulutuksesta ja melusta. Westlake on satsannut voimakkaasti siihen, että se saa hyvät arvosanat näissä merkinnöissä. Hyvistä arvosanoista on huomattavaa kilpailuetua Westlakelle, kun nämä uudet rengasmerkinnät tulevat käyttöön. Odotamme rengasmarkkinoille suurta myllerrystä niiden seurauksena, sanoo vannetukku.fi:n toimitusjohtaja Jukka Heiskanen.
-Kiinnostus Westlake-renkaita kohtaan rengaskauppiaiden taholta on ollut erittäin voimakasta, ja koko Suomen kattavan jälleenmyyntiverkoston rakennus on päässyt jo hyvään vauhtiin. Rengasmyyjät selvästi tuntevat merkin hyvän maineen maailmalta ja aistivat suuren, nopeasti kasvavan merkin potentiaalin, Heiskanen jatkaa.
Vastaa