Veho aloittaa BYD -henkilöautojen myynnin ja huollon Suomessa
Veho aloittaa BYD-brändin jälleenmyynnin Suomessa. Ensimmäiset toimenpiteet käynnistyvät pian ja tavoitteena on aloittaa BYD:n myynti ja huolto elokuun alussa.
Vuonna 2024 BYD:n liikevaihto oli 107,2 miljardia dollaria maailmanlaajuisesti, ja se valmisti yli 4,2 miljoonaa ajoneuvoa, mikä tekee siitä maailman kolmanneksi suurimman yksittäisen automerkin. Nyt brändi tuo Suomen markkinoille useita uusia malleja, mukaan lukien edullisen Dolphin Surf -mallin sekä täyssähköisiä SUV- ja sedan-malleja.
Yhteistyö BYD:n kanssa vahvistaa Vehon volyymipohjaa ja mahdollistaa yhä paremman kilpailukyvyn sähköistyvässä markkinassa. Mercedes-Benz säilyy jatkossakin Vehon liiketoiminnan tukipilarina, ja BYD täydentää tarjontaa erityisesti eri hintaluokkien täyssähköisillä vaihtoehdoilla.
-Tämän yhteistyön ansiosta voimme tarjota asiakkaille entistä monipuolisemman valikoiman laadukkaita sähköajoneuvoja eri hintakategorioissa. Tämä on meille selkeä kilpailuetu, sanoo Kari Halonen, Vehon Suomen henkilöautojen vähittäiskaupasta vastaava johtaja.
Lue myös: Koeajo Byd Seal U – Perusnäyttävä ”patterimaasturi” – Kaasujalka
Uuden brändin mukaantulo ei muuta Vehon strategian ydintä. Asiakkaiden tarpeiden ymmärtäminen, saumaton asiakaspolku ja paras mahdollinen palvelu pysyvät edelleen kaiken toiminnan keskiössä. BYD-brändi tuo Mercedes-Benzin ja smartin lisäksi lisää vaihtoehtoja vastata suomalaiskuluttajien moninaisiin toiveisiin ja tarpeisiin.
Valmistautuminen on jo käynnissä
Henkilöstön koulutus ja tuki ovat keskeisessä roolissa BYD:n lanseerauksessa. Veho tekee tiivistä yhteistyötä BYD:n kanssa varmistaakseen sujuvan myynnin aloituksen ja asiantuntevan palvelun jokaisessa kohtaamispisteessä.
Vehon tavoitteena on olla BYD:n suurin jälleenmyyjä Suomessa, ja näkyä vahvasti maan suurimmissa kaupungeissa Helsingissä, Espoossa, Tampereella ja Turussa.








Vastaa