Uusi Toyota C-HR+ on täysin sähköinen

Toyota C-HR+ on täysin uusi täyssähkömalli ja saapuu Suomeen alkuvuodesta 2026
Toyota C-HR+ on täysin oma, yksilöllinen mallinsa. Se on valmistettu Toyotan täyssähköautoille tarkoitetun e-TNGA-alustarakenteen pohjalle ja sen korilla sekä sisustalla ei ole yhteisiä komponentteja Toyota C-HR -mallin kanssa.
Lue myös: Koeajo Toyota CH-R – ”Plug in Hybrid nostaa nextille levelille”
Toyota C-HR+ om kahta eri akkuvaihtoehtoa. 57,7 kWh:n (bruttokapasiteetti) akku on tarjolla etuvetoiseen malliin ja suurempi 77 kWh:n akku on saatavilla sekä etu- että nelivedon yhteyteen.
WLTP-ajosyklin mukainen enimmäistoimintamatka on jopa 600 km (alustava arvio*), riippuen varustetasosta ja voimansiirrosta.
Nelivetoversio tuottaa kuljettajan käyttöön huikeat 343 hv / 252 kW*, mahdollistaen kiihdytyksen 0–100 km/h vain 5,2 sekunnissa* – tai muita mukavia liikkeitä tien päällä. Etuvetomalli 57,7 kWh:n akulla tarjoaa 167 / 123 kW*; valitsemalla 77 kWh:n akun teho nousee lukemiin 224 hv / 165 kW*.
11 kW:n sisäinen laturi on vakiona, ja 22 kW:n yksikkö on saatavilla varustetasosidonnaisesti. DC-latauksen maksimiteho on 150 kW.
Monipuoliset varusteet
Toyota C-HR+ omaa paljon varusteita. Useita edistyneitä ominaisuuksia on autossa vakiovarusteena, mukaan lukien kuolleen kulman valvonta, mukautuvat kaukovalot ja pysäköintitukijarru. Park Assist -pysäköintiavustin ja 360 asteen kamerajärjestelmä sisältyvät korkeimpaan varustetasoon.
14-tuumainen multimedianäyttö on vakio-ominaisuus kaikissa Toyota C-HR+ -malleissa, muodostaen keskipisteen etumatkustamon muotoilulle ja toiminnallisuudelle. Navigointijärjestelmä sisältää sähköautoille suunnitellun reititystoiminnon, joka laskee reitit kätevillä latausasemavaihtoehdoilla auton akun varaustilan ja jäljellä olevan ajomatkan mukaan.
MyToyota-sovelluksen avulla omistajat voivat seurata ja hallita ajoneuvonsa keskeisiä näkökohtia, mukaan lukien lataustilaa, latausaikaa, ajomatkoja ja muita käyttötietoja.
Toyota C-HR+ saapuu Suomeen alkuvuodesta 2026.
Vastaa