Kaasujalka

Tässä se on! Uudistunut Volvo XC90

Julkaissut:

|

12.9.2024

|

Kirjoitettu kategoriaan:

Tässä se on! Uudistunut Volvo XC90

Uusi Volvo XC90  tarjoaa yli 70 kilometriä sähköistä toimintamatkaa yhdellä latauksella WLTP-testisyklin mukaisesti. Merkittävimmät muutokset eivät näy ulospäin.

XC90:ssä on aina tarpeen mukaan enemmän voimaa – pidemmillä matkoilla hybridivoimansiirtoa täydentää taloudellinen bensiinimoottori, joka voi pidentää toimintamatkaa yli 800 kilometrillä. Valittavana on myös täysi bensiinin ja sähkön yhdistetty teho, joka mahdollistaa jatkuvan nelivedon tai maastoajon.

Suurimmat uutiset tulevat kuitenkin sisäpuolelta. Uudistettu sisustus parantaa käytettävyyttä ja tuo uusimman, EX90- ja EX30-sähköautoissa nähdyn käyttäjäkokemuksen XC90:een. Isompi keskinäyttö suuremmalla tarkkuudella parantaa käyttökokemusta ja tarjoaa uusia ominaisuuksia, sovelluksia ja säännölliset automaattiset ohjelmistopäivitykset.

XC90 T8 -lataushybridi on uusien täyssähköautojen rinnalla suosittu vaihtoehto ja tärkeä auto Volvolle myynnin ja kannattavuuden kannalta.

Tällainen tasapaino täyssähköautojen ja lataushybridien välillä on oikea ratkaisu tämän päivän markkinoilla, sillä premium-täyssähköautojen markkina on vielä kehittymässä useilla keskeisillä alueilla. Lataushybridit ovat erittäin tärkeä osa myynti- ja kasvusuunnitelmia tulevina vuosina.

Kuten muutkin Volvot, XC90 on yksi markkinoiden turvallisimmista autoista. Se on varustettu kehittyneellä turvakehikolla sekä monipuolisilla aktiivisilla turvallisuusominaisuuksilla, jotka pitävät kuljettajan, matkustajat ja muut tiellä liikkujat turvassa.

Tutkaa ja etukameraa käyttämällä XC90 voi havaita, onko kuljettaja ajautunut vastaantulevien kaistalle, ja ohjaa auton turvallisesti takaisin omalle kaistalle yhteentörmäyksien välttämiseksi. Auto auttaa myös välttämään tieltä suistumiset. Lisäksi se osaa käyttää jarruja ja ohjausta välttääkseen yhteentörmäyksiä muiden ajoneuvojen, jalankulkijoiden, pyöräilijöiden ja suurten eläinten, kuten hirvien, kanssa.

Ajettavuus XC90:ssä on parempi kuin koskaan.  Jokainen yksittäinen vaimennin pystyy nyt mukautumaan mekaanisesti tieolosuhteisiin, mikä optimoi sekä mukavuuden että vakauden ja tekee ajokokemuksesta luottavaisemman ja rennomman.

Valinnainen ilmajousitus toimii yhdessä aktiivialustan kanssa ja tarkkailee autoa, maantietä ja kuljettajaa 500 kertaa sekunnissa tarjoten mahdollisimman mukavan ajokokemuksen.

Kuljettaja voi valita, haluaako hän helpon sisään- ja uloskäynnin, parempaa aerodynamiikkaa suuressa nopeudessa vai lisää ajokorkeutta maastossa. XC90:n ilmajousitus voi laskea 20 mm tai nousta 40 mm. Tämän lisäksi autoon on lisätty ylimääräistä eristystä tiettyihin osiin, mikä tarkoittaa, että tuuli- ja tiemelu on entistä vähäisempi.

Uusittu sisustus käsittää uudelleen suunnitellun ohjaamon. Kojetaululla on vaakasuuntaisempi muoto, ja se sisältää koristepaneeleja, jotka on valmistettu laadukkaista kierrätetyistä materiaaleista ja joita erottavat uudet pystysuuntaiset ilmasuuttimet. Parannettu valaistus luo entistä ylellisempää tunnelmaa autoon.

Volvo on myös uudistanut matkustamoa entistä käytännöllisemmäksi nykyisten XC90-omistajien antaman palautteen perusteella. Suunnittelijat ovat luoneet lisää säilytystilaa keskikonsoliin (kuten ylimääräisen mukitelineen) ja sijoittaneet langattoman puhelinlaturin keskitunnelin taakse erilleen pääsäilytystilasta, mikä parantaa käyttömukavuutta.

XC90:een voi valita yhden markkinoiden parhaimmista audiojärjestelmistä, Bowers & Wilkins High Fidelity -järjestelmän, joka toistaa esiintymislavan, konserttisalin ja jazzklubin akustiikkaa.

Uusi Volvo XC90 on tilattavissa. Tuotannon on määrä käynnistyä vuoden 2024 loppupuolella, ja ensimmäisten asiakastoimitusten on määrä alkaa vuoden lopulla.

Jaa tämä artikkeli

Muita saman merkkisiä koeajoja

Helkama-Autokauppa laajenee Helsinkiin ja Tampereelle
Pohjola Vakuutus: Routakuoppavahinkojen määrä kasvussa
Volkswagen Golf eHybrid Comfort hinta alkaen 39 961,98 euroa ja sähköinen range 143 km

Tietoa julkaisijasta

Mika

Kirjoita vastaus

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *