Kia EV9 hinta alkaen 81 781 euroa
Kia EV9 :n hinnat on julkaistu ja auto on tilattavissa. Uusi lippulaivamalli on aina varustettu kolmella istuinrivillä ja Suomessa myyntiin tulee nelivetoinen versio. Hinnat alkavat 81 781 eurosta.
Kia EV9 on merkin uusi lippulaivamalli. Keväällä esitelty uutuus on nyt saanut hinnat ja ne alkavat 81 781 eurosta. Kia EV9 on aina varustettu kolmella istuinrivillä ja auto tulee tarjolle 6- ja 7-paikkaisina versioina. Vakiona keskiriviltä löytyy kolme istuinpaikkaa. 6-paikkaisen version voi varustaa joko 180-astetta kääntyvillä keskirivin paikoilla, tai erinomaista mukavuutta tarjoavilla mukavuusistuimilla.
Auton varusteluun kuuluvat muun muassa 12,3-tuumainen digitaalinen mittaristo sekä samankokoisella näytöllä varustettu multimedia- ja navigointijärjestelmä. Etuistuimet ovat sähköllä säätyvät ja lämmityksen lisäksi kahden ensimmäisen rivin istuimet ovat varustettu myös ilmastoinnilla. Auton avaaminen ja käynnistäminen onnistuvat kätevästi puhelimeen linkitettävällä Smart Key -järjestelmällä, ja kattavat kuljettajaa avustavat järjestelmät huolehtivat turvallisesta etenemisestä. Tarkat varustelistaukset löytyvät liitteenä olevasta hinnastosta.
Uuden Kia EV9 :n myynti alkaa GT-Line AWD 1st Edition -mallistolla. Tämä varustelu pitää sisällään lähes kaiken autoon saatavan, ja asiakkaalle jää valittavaksi ulkovärin lisäksi lasikatto kattoluukulla. 1st Edition -malliston varusteista löytyvät muun muassa dynaamiset LED-ajovalot, 360-asteen kamerajärjestelmä, Meridianin audiojärjestelmä sekä tuulilasin heijastusnäyttö. 1st Edition malliston hinnat alkavat 7-paikkaisen version 86 708 eurosta. 6-paikkaisena mukavuusistuimilla varustettuna hinnaksi muodostuu 87 405 euroa.
Monipuolista suorituskykyä
Euroopan markkinoilla Kia EV9 saa käyttöenergiansa 99,8 kWh:n akustolta ja Suomessa uutuus on aina nelivetoinen. Ennakkotietojen perusteella WLTP-syklin mukaiseksi toimintamatkaksi yhdellä latauksella nelivetoiselle autolle kirjataan 497 kilometriä. Lataukset sujuvat vaivattomasti pitkilläkin matkoilla lataustarpeen huomioivan navigointijärjestelmän ansiosta. Viileällä kelillä järjestelmä lämmittää akuston parhaan mahdollisen lataustehon saavuttamiseksi, ja tarvittaessa kuljettaja voi myös itse kytkeä akuston esilämmityksen päälle. Parhaimmillaan auto latautuu 240 kW:n teholla, minkä ansiosta 10–80 prosentin lataus sujuu vain 24 minuutissa. EV9 tarjoaa myös mahdollisuuden virran ulosottoon auton latauspistokkeesta 3,6 kW:n teholla. Lisäksi malli on Kian ensimmäinen V2G-teknologiaa (Vehicle-to-Grid) tukeva auto, mutta tämän hyödyntäminen odottaa vielä infrastruktuurin kehittymistä.
Kia EV9 GT-Line AWD tarjoaa tehoa 282 kW (384 hv) ja vääntöä 605 newtonmetriä. Näiden turvin auto suoriutuu 0–100 km/h kiihdytyksestä nopeimmillaan 5,0 sekunnissa ja huippunopeus asettuu lukemaan 200 km/h. Sähköautojen ehdotonta kärkeä edustaa 2 500 kilogramman perävaunumassa.
Ensimmäiset Kia EV9:t saapuvat Suomeen lokakuun lopulla, ja ensimmäiset asiakkaat saavat autonsa loppuvuoden aikana.
Vastaa