Kaasujalka

Laakkonen muuttui Hedin Automotiveksi

Julkaissut:

|

25.10.2022

|

Kirjoitettu kategoriaan:

Laakkonen muuttui Hedin Automotiveksi

Euroopan yksi suurimmista yksityisomisteisista autokaupan toimijoista Hedin Mobility Group osti Laakkosen autoliiketoiminnot 1.6.2022. Yritysoston kautta konserni laajensi toimintaansa Suomeen sekä kasvatti markkina-alueensa kattamaan kaikki Pohjoismaat.

Hedinin tavoitteena on rakentaa tulevaisuuden autokauppaa Suomessa, mikä vaatii merkittävää kasvua. Asiakkaille muutos näkyy paitsi uutena nimenä ja logona myös seuraavan tason asiakaskokemuksena.

Hedin Mobility Groupin palveluksessa on noin 7 750 henkilöä ja yhtiö toimii noin 260 toimipaikassa 13 eri maassa. Konsernin liikevaihto vuonna 2021 oli 3,3 miljardia euroa ja se myi yli 125 000 autoa edustaen yli 30 eri automerkkiä. Suomen yhtiötä Hedin Automotive Oy:ta johtaa Mikko Mykrä, joka on tehnyt pitkän uran autokaupan parissa.

”Laakkonen brändinä poistuu kokonaan. Lokakuun loppuun mennessä yli 60 vuotta markkinalla toimineen Laakkosen logot toimipisteiden seinissä vaihtuvat Hedin Automotiven ilmeeseen”, kertoo Hedin Automotive toimitusjohtaja Mikko Mykrä.

Yhtiön tytäryhtiöt ovat toimineet uuden nimen alla jo kesästä alkaen: Hedin Automotive Finland Oy vastaa Fordin, Mazdan, Nissanin, Opelin, SKODAn ja Subarun liiketoimintoista, ja Bavaria Finland Oy on Suomen suurin BMW-jälleenmyyjä ja ainoa MINI-jälleenmyyjä. Uudet nimet näkyvät jo liikkeissä ja materiaaleissa. Myös puhelimiin on jo jonkin aikaa vastattu Hedin Automotive Laakkosen sijaan.

”Suhtaudumme myös avoimesti eri keinoille kasvattaa liiketoimintaamme”

Suomessa Hedin Mobility Groupin tavoitteena on rakentaa tulevaisuuden autokauppaa.

”Yrityskaupan ja Hedin Mobility Groupin Suomeen rantautumisen myötä meille on tulossa erittäin mielenkiintoinen matka kohti autokaupan tulevaisuutta ja ajatusjohtajuutta Suomessa. Ensikädessä muutos tulee näkymään asiakkaillemme seuraavan tason asiakaskokemuksena. Muutos alkaa meiltä sisältäpäin yrityskulttuurin ja työntekijäkokemuksen kehittämisestä. Tavoitteenamme on Suomen autokaupan paras asiakaskokemus”, kertoo Mykrä.

Hedin Mobility Group tavoittelee Suomessa myös merkittävää kasvua ja entistä parempaa kannattavuutta.

”Hedin Mobility Groupin koko ja kansainvälinen ulottuvuus luovat toiminnallemme entistä vankemman, brändilähtöisemmän ja tehokkaamman perustan, mikä luo hyvän lähtökohdan kasvutavoitteillemme. Tavoitteiden saavuttaminen vaatii jatkuvaa, dynaamista uudistumista ja liiketoimintamme muunneltavuutta esiin tulevien tarpeiden mukaan digitaalisuutta unohtamatta. Suhtaudumme myös avoimesti eri keinoille kasvattaa liiketoimintaamme, oli sitten kyse alueellisesta laajentumisesta, yhteistyön syventämisestä nykyisten kumppaneiden kanssa tai uusista edustuksista sopiminen”, hän sanoo.

Jaa tämä artikkeli

Muita saman merkkisiä koeajoja

Helkama-Autokauppa laajenee Helsinkiin ja Tampereelle
Pohjola Vakuutus: Routakuoppavahinkojen määrä kasvussa
Volkswagen Golf eHybrid Comfort hinta alkaen 39 961,98 euroa ja sähköinen range 143 km

Tietoa julkaisijasta

Mika

Kirjoita vastaus

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *