Volkswagen T-Roc uudistui
Uudistunut Volkswagen T-Roc on saanut uudenlaista, terävämpää muotokieltä, joka on kuitenkin tunnistettavissa läpi koko malliston. Sisäpuolella on otettu käyttöön uusia, korkealaatuisia materiaaleja. Infotainment-järjestelmän näyttö on uudelleensuunniteltu ja digitaalinen mittaristo Digital Cockpit on vakiovaruste.
Saatavilla on myös ensimmäistä kertaa isommista autoluokista tuttua innovatiivista teknologiaa – IQ.LIGHT-led-matriisiajovalot ja IQ.DRIVE Travel Assist -järjestelmä. ACCELERATE-brändistrategian mukaisesti Volkswagen ottaa jälleen uuden askeleen matkallaan kohti ohjelmistolähtöistä liikkumisen tarjoajaa.
Edistyksellisen muotoilun, urheilullisen suorituskyvyn ja monikäyttöisyyden yhdistelmä on tehnyt Volkswagen T-Rocista yhden suosituimmista ja menestyksekkäimmistä automalleista viimeisen neljän vuoden aikana. Siitä tuli heti lanseerauksestaan alkaen yksi Volkswagenin suosituimmista malleista. Volkswagen T-Roc lanseerattiin vuonna 2017 ja jo yli miljoona kappaletta on jo myyty. Vuonna 2019 mallistoon lisättiin erittäin urheilullinen T-Roc R ja vuodesta 2020 alkaen myös avoautomalli T-Roc Cabriolet on lisännyt malliston suosiota.
Hienostunut sisusta, terävöitynyt muotoilu
Uudelleensuunnitellun kojelaudan pehmeät materiaalit ja tikkaukset tuovat Volkswagen T-Roc -mallien sisustaan uudenlaista, modernia ja korkealaatuista ilmettä. Infotainment-järjestelmän 8” näyttö on nyt tabletin muodossa ja se sijaitsee kojelaudassa ilmansuuttimien yläpuolella. Kompaktin kokoluokan SUV on varustettu aina digitaalisella mittaristolla ja lisävarusteena on tarjolla myös 10.25” digitaalinen mittaristo Digital Cockpit Pro mukautettavalla värinäytöllä. Myös ohjauspyörä on uudelleensuunniteltu ja ovien verhoilut ja ompeleet ovat saaneet uutta ilmettä.
Volkswagen T-Rocin ulkonäköä on terävöitetty mutta samalla on säilytetty crossover-mallin tunnusomaiset piirteet. Led-ajovalot ja tummennetut takavalot ovat vakiovarusteita. IQ.LIGHT-led-matriisiajovalot dynaamisilla vilkuilla on saatavilla lisävarusteina, jolloin myös jäähdyttimen säleikön keskellä oleva valolista on valaistu ja takavalot saavat uudenlaisen valokuvion. Tarjolla on myös viisi uutta ulkoväriä ja uudelleensuunniteltuja vanteita.
Digitalisaatio ja liitettävyys
Volkswagen T-Roc saapuu markkinoille uusimpien kuljettajaa avustavien järjestelmien kera. T-Roc-malleihin on ensimmäistä kertaa saatavilla osittain autonomista ajamista tukeva IQ.DRIVE Travel Assist -järjestelmä. Järjestelmä yhdistää ennakoivan ja mukautuvan vakionopeudensäätimen ja kaistanpitoavustin Lane Assistin. Uuden Travel Assist -järjestelmän avulla auto automatisoi ajamista aina 0–210 km/h nopeuksissa. Mukautuva vakionopeudensäädin reagoi automaattisesti nopeusrajoituksiin, kaupunkialueisiin, kaarteisiin, liikenneympyröihin ja risteyksiin sopeuttamalla nopeuden oikeaksi.
Uudistuneissa Volkswagen T-Roc -malleissa on myös kolmannen sukupolven infotainment-järjestelmä (MIB3), joka on varustettu App-Connect älypuhelinliitännällä (vakiovaruste). Lisävarusteena on saatavilla myös matkapuhelimen langaton lataus sekä online-toimintoja.
Valikoimassa taloudelliset TSI-bensiini- ja TDI-dieselmoottorit sekä kolme varustelutasoa
Volkswagen T-Roc malliston moottorivalikoimassa on kolme TSI-bensiinimoottoria ja kaksi TDI-dieselmoottoria. Vaihteistovalikoimassa on puolestaan kuusivaihteinen manuaalivaihteisto tai seitsemänvaihteinen DSG-automaattivaihteisto. Pienimmän 1,0 TSI-moottorin teho on 81 kW (110 hv). Nelisylinteristen TSI-bensiinimoottorien teholukemat ovat joko 1,5-litraisessa 110 kW (150 hv) tai 2,0-litraisessa 140 kW (190 hv). TDI-dieselmoottoreissa valikoimassa ovat 2,0-litraiset nelisylinteriset moottorit teholuokissa 85 kW (115 hv) tai 110 kW (150 hv). Kahden tehokkaamman TSI-moottorin ja 110 kW:n TDI-moottorin yhteyteen on mahdollista valita myös 4MOTION-neliveto. Malliston huipulla on 2,0 TSI -bensiinimoottorilla ja 4MOTION-nelivedolla varustettu Volkswagen T-Roc R, jonka teholukemat ovat 221 kW (300 hv).
Suomessa tarjolle tulee kolme hyvin varusteltua varustelutasoa: Comfort, Style ja R-Line. Valmistajan perusvarustelutaso ei kuulu Suomen maahantuontiohjelmaan. Valikoimaa tulee täydentämään kolme Business-varusteluvaihtoehtoa 1,5 TSI 110 kW (150 hv) -bensiinimoottorin yhteydessä. Uusiutunut Volkswagen T-Roc Cabriolet ei kuulu Suomen maahantuontiohjelmaan.
Volkswagen T-Roc -malliston tarkemmat yksityiskohdat ja tekniset tiedot sekä vakio- ja lisävarusteet ja hinnat julkaistaan myöhemmin myynnin aloituksen yhteydessä vuodenvaihteessa 2021-2022.
Vastaa