Volkswagen esittelee nelivetoisen SUV-coupé ID.5 GTX:n Münchenin autonäyttelyssä
Coupén eleganssi, SUV-mallin vahvuudet ja kaikki tämä täysin sähköisenä: ID.5 GTX saa ensi-iltansa naamioituna konseptiautona Münchenin kansainvälisessä autonäyttelyssä 7. syyskuuta. Ensimmäinen täyssähköautojen MEB-alustaan perustuva SUV-coupé herättää huomion tyylikkäällä muotoilullaan, kahdella tehokkaalla moottorillaan ja nelivedollaan. Car2X-teknologialla varustettu ID.5 GTX pystyy autojen väliseen kommunikaatioon ja se päivittyy langattomasti verkon kautta.
Keulan miellyttävää ilmettä hallitsevat korkealle sijoitetut IQ.Light-led-matriisiajovalot, joiden pitkien valojen valokeilaa hallitaan älykkäästi. Valonauha ulottuu kapenevana aina keskellä keulaa sijaitsevaan Volkswagen-logoon saakka. Lähivalojen tunnistettavaa ilmettä täydentävät valaistut hunajakennoelementit, jotka korostavat auton urheilullista olemusta myös sen olleessa paikallaan. Litteät ja kaltevat A-pilarit on sijoitettu lähelle keulaa. Ne antavat kattolinjalle tyylikkään soljuvan linjan, joka ulottuu matalana korin yli, ja kapenee kohti integroitua takaspoileria. Takana huomio kiinnittyy valonauhaan ja vaakasuorat linjat korostavat perän leveyttä. 3D-muotoillut led-takavalot täydentävät ylellistä tunnelmaa.
GTX on urheilullisuuden uusi ilmentymä
GTX-lyhenne edustaa Volkswagen-brändin uudenlaista urheilullisuutta. Se jatkaa menestyneiden GTI-, GTD- ja GTE-mallien perinnettä – ja siirtää sen sähköisen liikkumisen maailmaan. ID.5 GTX:n etu- ja taka-akseleille sijoitetut sähkömoottorit nelivedolla takaavat vahvan ajokokemuksen, erinomaisen pidon ja urheilullisen ajettavuuden. Akselien väliin sijoitettu suuri litiumioniakku mahdollistaa jopa 497 kilometrin toimintamatkan (WLTP).
Saapuessaan jälleenmyyjille ensi vuonna ID.5 GTX on urheilullisen GTX-sarjan toinen malli, joka vauhdittaa ACCELERATE-strategiaa. Volkswagenin tavoitteena on olla kestävän liikkumisen suosituin brändi. Vuoteen 2030 mennessä tavoitteena on nostaa Volkswagenin Euroopan kappalemääräisestä myynnistä täyssähköautojen osuus 70 prosenttiin. Volkswagen pyrkii olemaan hiilineutraali vuonna 2050.
Vastaa