Polestar esittelee uuden Polestar 2 -mallin
Polestar 2 on ensimmäinen sähköauto, joka kilpailee samoilla markkinoilla Tesla Model 3:n kanssa.
Malliston ohjeellinen lähtöhinta on Saksassa 39 900 euroa. Ensimmäisen 12 kuukauden aikana valmistettavan lanseerausversion ohjehinta on Saksassa 59 900 euroa.
-Polestar 2 on ensimmäinen täyssähköautomme ja suuren tuotantovolyymin malli. Kaikki sen osa-alueet on suunniteltu ja valmistettu suurella intohimolla ja omistautuneisuudella. Urheilullisten sähköautojen merkkinä ja tulevan täyssähköautomalliston myötä Polestar vastaa ajankohtaisiin ilmanlaatua koskeviin haasteisiin. Polestar tarjoaa suorituskykyisiä sähköautoja, joita on mahtava omistaa ja ajaa, kertoo Polestarin pääjohtaja Thomas Ingenlath.
Polestar 2 on premium-luokan viisiovinen fastback-malli, jossa on kaksi sähkömoottoria ja 78 kWh:n akkukapasiteetti. Volvon kompaktille modulaariselle alustalle (CMA) perustuva tekniikka mahdollistaa jopa 500 kilometrin toimintasäteen2. Kahdestakymmenestäseitsemästä moduulista koostuva akusto on integroitu alustaan, mikä edesauttaa jäykkyyttä ja vaimentaa melua ja tärinää. Tiemelu on vähentynyt 3,7 dB perinteiseen alustaan verrattuna.
Polestarissa suorituskyky on aina läsnä ajokokemuksessa. Polestar 2 -auton nelivetoinen sähköinen voimansiirto kehittää tehoa 300 kW (408 hv) ja vääntöä 660 Nm. Kiihtyvyys 0–100 km/h on alle viisi sekuntia.
Vakioalustan dynaamisuutta voi lisätä Performance Packilla, joka parantaa ajodynamiikkaa Öhlinsin vaimentimilla, Brembon jarruilla ja ainutlaatuisilla 20-tuumaisilla taotuilla vanteilla. Polestarin kullanväriset turvavyöt, jarrusatulat ja venttiilihatut täydentävät visuaalisen ilmeen.
Polestarin roolia Volvo Car Groupin teknologisena keihäänkärkenä korostaa Polestar 2:n Android-pohjainen tieto- ja viihdejärjestelmä. Android tarjoaa kiinteän ja mukautettavan digitaalisen ympäristön sovelluksille ja auton toiminnoille ja tuo sulautetut Googlen palvelut – kuten Google Assistant, Google Maps sähköautotuella ja Google Play Store3 – ensimmäistä kertaa autoihin. Luonnollinen ääniohjaus ja uusi 11-tuumainen kosketusnäyttö herättävät käyttöliittymän eloon.
Phone-as-Key -tekniikka mahdollistaa auton jakamisen ja integroidumman omistajuuskokemuksen sekä Polestarin yhteyspalvelut, kuten verkko-ostosten noudon ja toimituksen. Polestar 2 osaa myös havaita lähestyvän kuljettajan. Älykkäät toiminnot, kuten suurennettu mittaristografiikka, antavat kuljettajan halutessaan nähdä latauksen tilan ja auton toimintasäteen helposti ennen ohjaamoon astumista. Polestar 2 osaa myös ennakoida kuljettajan aikeet ja tehdä valmistelut liikkeelle lähtöä varten.
– Päätimme tuoda segmenttiin jotain erilaista. Avantgarde-muotoilumme on kehittynyt Polestar 1 -mallista entistä rohkeammaksi. Olemme myös suunnitelleet sisustuksen, jossa on käytetty muualta kuin eläinkunnasta peräisin olevia edistyksellisiä materiaaleja ja tekstiilejä, jotka vetoavat Polestar 2:n valveutuneeseen asiakaskuntaan, sanoo Polestarin muotoilujohtaja Maximilian Missoni.
Ainutlaatuisia muotoiluratkaisuja ovat Pixel LED -ajovalot ja lähestymisvalot, jotka luovat tervetulotoivotuksen, Polestarin kehyksettömät sivupeilit sekä auton panoraamalasikattoon heijastettava valaistu Polestar-logo.
Polestar 2 on muiden Polestar-autojen tapaan tilattavissa vain verkosta. Polestar 2 -auton lanseerausversion ohjehinta on 59 900 euroa1, ja tilauspalvelun kuukausihinnat ilmoitetaan myöhemmin. Ennakkotilauksia otetaan vastaan osoitteessa polestar.com. Kansainvälisille markkinoille suunnatun Polestar 2 -mallin tuotanto käynnistyy Kiinassa vuoden 2020 alkupuolella.
Polestar 2 esitellään Geneven autonäyttelyssä maaliskuussa ja auto lähtee sitten Euroopan, Pohjois-Amerikan ja Kiinan kiertueelle. Polestar 2 tulee esitteille myös pian avattaviin Polestar Space -toimipisteisiin, joissa autoa voi koeajaa ja tarkastella lähempää.
Ensimmäiset julkaisumarkkinat ovat Kiina, Yhdysvallat, Kanada, Belgia, Saksa, Hollanti, Norja, Ruotsi ja Iso-Britannia. Toistaiseksi auto on tilattavissa ainoastaan edellä mainituilla markkinoilla. Laajentuminen ja myynnin aloittaminen muilla markkinoilla on harkinnan alla.
Vastaa