Uusi Mitsubishi Outlander PHEV saapui Suomeen
Mitsubishi Outlander PHEV, joka on maailman myydyin ladattava hybridi SUV. Autossa on uudistettu PHEV-järjestelmä, joka korostaa Outlander PHEV:n sähköautomaisia ominaisuuksia entisestään. Uusi Outlander PHEV lanseerataan Suomessa tulevana viikonloppuna ja sen hinnat alkavat 43 990 eurosta.
Mitsubishi Outlander PHEV -järjestelmässä on tehty uudistuksia 90 prosenttiin pääkomponenteista: ajoakkuun, bensiinimoottoriin sekä taka-akselin sähkömoottorin ja generaattorin tuottamaan tehoon. Muutokset parantavat sähkömoottorien tarjoamaa tasaista ja voimakasta kiihdytystä sekä lisäävät sähkövoimalla liikkumisen hiljaisuutta. Lisäksi Outlander PHEV:n S-AWC-ajonhallintajärjestelmään on lisätty uudet SNOW- ja SPORT-tilat, jotka tarjoavat entistäkin mukavamman ja nautinnollisemman ajokokemuksen eri olosuhteissa.
Outlander PHEV:n merkittävimmät muutokset
PHEV-järjestelmä
Akun kapasiteettia on kasvatettu 12 kWh:sta 13,8 kWh:iin. Taka-akselin moottorin tehoa on kasvatettu noin 12 prosenttia, generaattorin noin 10 prosenttia. Nämä parannukset kasvattavat Outlander PHEV:n toimintamatkaa sähköajossa ja lisäävät myös voiman tuottoa ajettaessa.
LUE MYÖS: KÄYTETYN MITSUBISHI OUTLANDER PHEV :N KOEAJO
Bensiinimoottorin koko on kasvanut 2,0 litrasta 2,4 litraan. Kyseessä on Atkinson työsykliä hyödyntävä uusi moottori, jossa nokkaprofiilin muutoksella ja venttiiliajoituksen ohjauksella on saatu aikaan tehokas voimantuotto alemmilla kierrosnopeuksilla. Lisäksi sähkön tuotannon aikainen moottorin kierrosnopeuden lasku sekä generaattorin tehon optimointi yhdistettyinä ilmansuodattimen ja äänenvaimentimen parannuksiin ovat alentaneet sekä moottorin käynnistymisen että käyntiäänen tasoja.
S-AWC-ajonhallintajärjestelmä
Erilaisten tienpintojen ja ajotilanteiden ottamiseksi paremmin huomioon NORMAL- ja LOCK 4WD -voimansiirtotilojen lisäksi on nyt valittavissa myös SNOW- ja SPORT-ajotilat.
SNOW-tila: antaa paremman vakauden ja hallinnan lumipeitteisillä ja muilla liukkailla pinnoilla. LOCK-tila on optimoitu erityisen huonoille tienpinnoille pidon optimoimiseksi.
SPORT-tila: tarjoaa välittömämmän hallinnan tunteen reagoimalla nopeammin ohjaukseen ja kaasun käyttöön, mikä lisää nautintoa vauhdikkaassa ajossa kuivalla asfaltilla.
Ajotuntuma
Korin jäykkyyttä on parannettu lisäämällä rakenteellisen liiman käyttöä sekä kasvattamalla paneelin liitosten limitysalueita etu- ja takaovissa ja tavaratilan aukossa sekä pyöräaukkojen ja runkopaneelien liitoksissa.
Suurempien etu- ja takaiskunvaimentimien sekä uudentyyppisen vaimenninventtiilin käyttö parantaa ajomukavuutta ja vakautta sekä helpottaa auton käsittelyä.
Uusi nopeampi ohjausvaihde yhdistettynä sähköisen ohjaustehostimen valvonnan optimointiin tarjoaa paremman ja luonnollisemman ohjaustuntuman.
Muotoilu
Ulkopuoliset uudet ominaisuudet: LED-ajovalot, jäähdyttimen säleikkö, LED-sumuvalojen kehykset, keulan alleajosuoja, takaluukku ja kevytmetallivanteet. Lisäksi aerodynaamisuutta parantava takaspoileri tuo muotoiluun urheilullista ulkonäköä
Sisätilojen uudet ominaisuudet: uusi mittariston Power-näyttö kertoo nyt kuljettajalle selkeämmin polttomoottorin ja sähkömoottorien voimantuoton erikseen. Etuistuinten tukevuutta on lisätty muuttamalla istuimen sivun muotoa sekä käyttämällä istuimessa eri pehmeysasteen pehmusteita. Lisäksi sisustuksen tyylikkyyttä lisäävät aidolla nahalla verhoillut etu- ja takaistuimet ja yksityiskohdat.
Mukavuus
Takamatkustajien mukavuutta on parannettu lattiakonsoliin asennetulla ilmaventtiilillä.
Kaikkia sivuikkunoita voi ohjata yhdellä kosketuksella kuljettajan istuimelta.
Vastaa