Uusi Mercedes-AMG C 63 Coupé
C-sarjan kaikkien aikojen urheilullisin versio ensi-illassa Frankfurtin autonäyttelyssä
Mercedes-Benz esittelee Frankfurtin autonäyttelyssä 15.9. menestyneimmän mallisarjansa kaikkien aikojen suorituskykyisimmän version.
Malli eroaa selvästi uudesta Mercedes-Benzin C-sarjan Coupésta, vaikka ovet, katto ja takaluukku ovat yhteiset. Sen sijaan keula ja peräosa on muotoiltu uudelleen 8-sylinterisen moottorin vaatiman tilan ja suorituskyvyn vaatimusten mukaisesti. AMG Coupé on edestä 64 ja takaa 66 milliä leveämpi, ja myös rengaskoko on kasvanut edessä jopa 255:een ja takana 285 millimetriin. Alumiininen konepelti on 60 milliä C-sarjan Coupéta pidempi, ja sitä korostaa kaksi erottuvaa powerdomea.
Matkustamoon saa haluttaessa Performance-istuimet, joiden istuma-asento on matalampi ja sivuttaistuki vieläkin parempi kuin C-sarjan normaaleissa urheiluistuimissa.
Suorituskykyä on
4-litraista 8-sylinteristä biturbomoottoria on aikaisemmin käytetty C 63-sedanissa ja –farmarimallissa sekä AMG GT-urheiluautossa. Moottorin kaksi ahdinta on sijoitettu sylinteripenkkien väliin V-muotoon. Rakennetta kutsutaan nimellä ”hot inside V” ja se takaa moottorille kompaktin koon, optimaalisen reagointikyvyn sekä alhaisen päästötason. Moottorin äänimaailma puolestaan on räätälöity erityisesti uutta AMG Coupé –mallia silmälläpitäen.
Mercedes-AMG C 63 Coupé /Mercedes-AMG C 63 S Coupé
Iskutilavuus 3982 cm3/ 3982 cm3
Teho 350 kW (476 hv)/5500–6250 rpm/ 375 kW (510 hv)/5500–6250 rpm
Vääntö 650 Nm/1750–4500 rpm/ 700 Nm/1750–4500 rpm
Kulutus 8,6–8,9 l/100 km/ 8,6–8,9 l/100 km
CO2-päästö 200–209 g/km/ 200–209 g/km
Omapaino (DIN/EC) 1710 kg*/ 1725 kg*
Kiihtyvyys 0–100 km 4,0 s. /3,9 s.
Huippunopeus 250 km/h** /250 km/h**
Vastaa