Kaasujalka

Uusi Audi Q7 kesällä Suomeen

Julkaissut:

|

19.12.2014

|

Kirjoitettu kategoriaan:

Uusi Audi Q7 kesällä Suomeen

Suomessa Q7:n ennakkomyynti käynnistyy keväällä 2015 ja markkinoille uusi Audi Q7 saapuu kesän aikana. Hintoja ei ole vielä vahvistettu.

Uusi Audi Q7 ajaa markkinoille 325 kg edeltäjäänsä kevyempänä. Mallin ulkomitat ovat pienentyneet, mutta sisällä on nyt huomattavasti enemmän tilaa niin matkustajille kuin matkatavaroillekin.

Audi Q7 tarjoaa nyt myös uusimmat kuljettajaa avustavat järjestelmät, infotainment-järjestelmät sekä räätälöityjä verkkopalveluita. Uudet tehokkaat moottorit mahdollistavat jopa 28 % polttoaineensäästön verrattuna aiempaan malliin.

Uusi Audi Q7 antaa maskuliinisen ja määrätietoisen vaikutelman. Sivupeilit on sijoitettu hartialinjaan. Jyrkkä D-pilari on Audi Q-malleista tuttu. Keulaan voimakasta ilmettä tuovat Singleframe-etusäleikkö ja xenon- tai LED-valot, saatavilla ovat myös edistykselliset Matrix LED -ajovalot dynaamisilla takavilkuilla. Päiväajovalot ja LED-valot on muotoiltu kaksinkertaisen nuolen muotoisiksi. Ulkoisesti uusi Audi Q7 on lyhentynyt 37 mm ja kaventunut 15 mm. Mallin korkeus on säilynyt lähes ennallaan. Sisätilat ovat kuitenkin kasvaneet, ensimmäisen ja toisen penkkirivin etäisyys toisistaan on kasvanut 21 mm sekä pääntila etumatkustajilla lisääntynyt 41 mm ja takamatkustajilla 23 mm.

Audin 20 vuoden kehitystyö kevytrakennetekniikassa toteutuu uudessa Audi Q7:ssa jopa 325 kg painonpudotuksena edellismalliin nähden – 3,0 TFSI -moottorilla varustetun mallin omamassa on 1970 kg. Kevytrakennetekniikkaa on sovellettu uutuusmallissa kaikkialla sähköjärjestelmistä tavaratilan välipohjaan, mutta eniten painoa on pudonnut uusitusta ja erittäin vääntöjäykästä korirakenteesta, jopa 71 kg.

Uudessa Q7:ssä lanseerataan myös uusi toisen sukupolven modulaarinen pohjarakenne, jossa moottori on sijoitettu pitkittäin. Audi Q7:n quattro-nelivedolla varustettu uusittu moottorivalikoima vakuuttaa, tarjolla on kaksi voimakasta V6-moottoria: 3,0 TDI 200 kW (272 hv) ja 3,0 TFSI 245 kW (333 hv). CO2-päästöjä on uuden moottoriteknologian myötä saatu pienennettyä jopa 50 g/km. Molemmat moottorit täyttävät EU6-pakokaasunormin. Yhdistetty polttoaineenkulutus 3,0 TDI -versiossa on 5,7 l / 100 km ja CO2-päästöt 149 g/km ja 3,0 TFSI -versiossa 7,7 l / 100 km CO2-päästöjen ollessa 179 g/km. TDI-moottorista tulee myöhemmin markkinoille myös 3,0 TDI 160 kW (218 hv), jonka CO2-päästöt ovat vieläkin pienemmät. Vaihteistona uudessa Audi Q7:ssa on kahdeksanvaihteinen tiptronic-automaattivaihteisto.

Uusia kohokohtia Audi Q7:ssä ovat myös uudet kuljettajaa avustavat järjestelmät, kuten mukautuva vakionopeussäädin ruuhka-avustimella sekä perävaunun peruutusavustin. Uuden Audi Q7:n vetokyky on 3,5 tonnia, jos autoon on valittu ilmajousitus.

Tarjolla on nyt myös toisen sukupolven modulaarinen infotainment-järjestelmä sekä virtuaalinen mittaristo. Uuden MMI-järjestelmän all-in-touch-ohjausyksikkö on varustettu suurella kosketuspaneelilla. MMI Navigation plus -järjestelmään on saatavilla Bosen 3D-äänijärjestelmä ja Bang & Olufsenin Advanced Sound Systemin 3D -ääni, jotka lumoavat vaativimmankin kuuntelijan. Uudessa Audi Q7:ssä on mahdollisuus päästä kiinni musiikin maailmaan myös Napsterin ja Aupeon tarjoamien palveluiden kautta. Käytössä on yli 20 miljoonaa kappaletta ja useita tuhansia äänikirjoja mp3-formaatissa. Palveluiden käyttö edellyttää MMI Navigation plus ja Audi connect -varustelua sekä puhelimeen ladattavaa MMI connect -sovellusta. Sovellus on saatavilla vain IOS ja Android -käyttöjärjestelmiin.

Myöhemmin Q7-mallistoa täydentää Audi Q7 e-tron, joka on ensimmäinen dieselmoottorilla ja nelivedolla varustettu pistokehybridi. Tehoa siinä on 275 kW (373 hv) ja vääntöä 700 Nm. Sen polttoaineenkulutus on vain 1,7 l / 100 km, CO2-päästöt 50 g/km, ja täydellä latauksella toimintamatka pelkällä sähköllä on 56 km.

Jaa tämä artikkeli

Muita saman merkkisiä koeajoja

Tällaisia autoja romutetaan nyt eniten
Tässä se on: Täysin uusi toisen sukupolven Audi Q5 Sportback
Helkama-Autokauppa laajenee Helsinkiin ja Tampereelle

Tietoa julkaisijasta

Mika

Kirjoita vastaus

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *