Myyntijohtajien vaihto-premiumit
Mersun C-sarja, Audin A4-mallit ja BMW:n 3-sarjalaiset kilpailevat vaihtoautomarkkinoilla ahtaassa paremman keskiluokan raossa, johon juuri ja juuri mahtuvat myös Lexus IS ja Volkswagen Passat CC.
Nämä autot mahtuvat siihen rakoon, joka jää myyntipäällikkötason Mondeoiden ja Avensisten sekä toimitusjohtajatason E-Mersujen , 5-sarjan Bemareiden ja Audi A6-mallien väliin.
Ehkä tätä ryhmää voisi kutsua väljästi myyntijohtaja-markkinointijohtaja –osastoksi.
– Jos minulta kysytään, niin Mersun C-sarjaa on hyvä myydä. BMW:n 3-sarjan laittaisin Lexuksen kanssa jaetulle kakkossijalle, pikku-Lexuskin on hyvä myydä sekä bensana että dieselinä. Audi on hieno auto, mutta pelote korjauskustannuksista elää Mersua ja Lexusta enemmän takaraivoissa, sanoo Kimmo Reimari kaarinalaisesta Max Autotalosta.
CC tyylikäs ja tilava
Passat CC:tä Reimari kehuu sarjan tilavimmaksi ja tyylikkäimmäksi.
– Niitä vain on vähän markkinoilla ja niitä on vaikea myydä, koska nelihenkisyys osaltaan estää sen menekkiä. Mutta ne neljä henkeä matkustavat Passat CC:ssä tilavammin kuin C-sarjan Mersussa ja pikku-Lexuksessa. CC on iso auto. Uskon, että ajan myötä kiinnostus tähän autoon herää vielä, Reimari sanoo.
Volvolla vielä tehtävää
Maahantuoja yrittää kovasti tulla myös Volvolla tähän sarjaan.
– Mutta jos kadunmiestä pyydetään luettelemaan premium-merkkejä, ihmiset eivät vielä Volvoa sellaiseksi mainitse. Myös tuo Passat CC on aika marginaalinen auto tässä sarjassa. Volvo V40 on tähän sarjaan pieni ja aika näyttää, miten hiljattain markkinoille tullut uuden polven S60 asettuu tähän sarjaan, potentiaalia kyllä on, Reimari arvelee.
Kaasujalka vertaili, mihin hintaan tämän sarjan autot lähtevät 5 vuotta vanhoina ja millä kilometreillä.
Teksti Timo Kiiski
Vastaa