Kaasujalka

Honda vie katumaasturin taloudellisuuden uudelle tasolle

Julkaissut:

|

8.7.2013

|

Kirjoitettu kategoriaan:

Honda vie katumaasturin taloudellisuuden uudelle tasolle

Honda CR-V:n ennakkomyynti alkaa loppukesästä, jolloin myös sen hinnat julkistetaan. Ensimmäiset uudet CR-V 1.6 i-DTEC:it saapuvat Suomeen lokakuussa.

Suomen suosituimman katumaasturin, Honda CR-V:n, perhe kasvaa uudella mallivaihtoehdolla.

Etuvetoisen edistyksellisellä 1,6-litraisella Earth Dreams Technology -moottorilla varustetun CR-V:n CO2-päästöt ovat vain 119 g/km. Ainoastaan kulutuksesta on tingitty, sillä tilat, ajettavuus ja mukavuus ovat samalla tasolla sisarmallien kanssa.

Vajaa vuosi sitten esiteltiin Hondan CR-V neljäs sukupolvi. Euroopassa myytävät CR-V:t on viimeistelty ulkonäöltään, ajettavuudeltaan ja tekniikaltaan eurooppalaiseen makuun. Ne myös valmistetaan Euroopassa Hondan Swindonin tehtaalla Iso-Britanniassa.

Heti myyntiin tultuaan Honda CR-V:n neljäs sukupolvi nousi Suomessa luokkansa eniten myydyksi nelivetoiseksi malliksi ja on pitänyt paikkansa siitä lähtien. Nyt mallin suosio kasvaa varmasti entisestään, kun markkinoille tulee etuvetoinen vain Euroopassa myytävä CR-V 1.6 i-DTEC.

Uutuudessa on konepellin alla Hondan uutta filosofiaa edustavan Earth Dreams Technologyn mukainen 1,6-litrainen turbodiesel, joka kehittää 88 kW (120 hv) ja 300 Nm. Mahtava vääntömomentti antaa CR-V:lle riittävän suorituskyvyn, etenkin kun omamassa on yli 100 kiloa 2,2 i-DTEC-moottorilla varustettua mallia alhaisempi. Yhdistetty kulutus on vain 4,5 l/100 km ja CO2-päästöt ovat 119-124 g/km rengaskoosta riippuen.

Kehittäessään neljännen sukupolven CR-V:tä Honda halusi parantaa mallin suuntavakavuutta ja mukavuutta. Uusi CR-V 1.6 i-DTEC hyötyy tästä kehityksestä ja auton alhaisempi paino antaa kuljettajalle entistäkin paremman ajotuntuman. Jousitusta on hiottu auton painon mukaisesti ja esimerkiksi takana kallistuksenvaimennin on jäykempi kuin ennen.

Honda CR-V:n ohjaamo on kuljettajakeskeinen, millä halutaan helpottaa ajajan työtä. Tilavassa ohjaamossa CR-V:n ajaminen sujuu rennosti ja ohjauspyörän sekä istuimen säätövaroja on lisätty, jotta kuljettaja voi löytää parhaan mahdollisen ajo-asennon. Myös takaistuimella on runsaasti tilaa ja tavaratila on luokkansa kookkain. Takaistuimen ollessa käytössä sitä on 589 litraa ja tavaratila kasvaa peräti 1 669 litran kokoiseksi.

Honda on aina panostanut turvallisuuteen, mistä saatiin CR-V:lle vahva todistus. Euro NCAP:n vuosi vuodelta vaativammassa törmäys- ja turvallisuustestissä uusi Honda CR-V sai parhaan mahdollisen viiden tähden arvosanan. Honda CR-V sai kiitosta kaikilla osa-alueilla: etu- kuin sivutörmäyksessä, lapsimatkustajille antamassaan suojassa sekä varusteista ja jalankulkijoiden huomioon ottamisesta.

 

Jaa tämä artikkeli

Muita saman merkkisiä koeajoja

OneVision Automotive Oy laajentaa pakettiautovalikoimaansa
Tällaisia autoja romutetaan nyt eniten
Tässä se on: Täysin uusi toisen sukupolven Audi Q5 Sportback

Tietoa julkaisijasta

Mika

Kirjoita vastaus

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *