JETTA HYBRID SAAPUU SUOMEEN
Volkswagen aloittaa hybrid-aikakauden Jetta Hybridillä.
Auton ripeästä suorituskyvystä huolehtivat 1.4 TSI -bensiinimoottori teholtaan 110 kW (150 hv) ja sähkömoottori, jonka teho on 20 kW (27 hv). Moottoreiden hetkellinen yhteisteho on maksimissaan 125 kW (170 hv) ja maksimi vääntömomentti 250 Nm laajalla käyntinopeusalueella 1 600 – 3 500 r/min. Energiaa säilötään 1,1 kWh:n litium-ioni-akustossa. Hybridissä yhdistyvät alhaiset kulutuslukemat ja urheilullinen suorituskyky: yhdistelmäkulutus on vain 4,1 l/100 km (CO2 95 g/km) ja 0 – 100 km/h taittuu 8,6 sekunnissa. Vaihteistona Jetta Hybridissä on 7-vaihteinen DSG-kaksoiskytkinautomaatti. Vaihteiston ja moottorin välissä oleva sähkömoottori mahdollistaa ajamisen myös pelkällä sähköllä. Maksiminopeus sähköllä ajettaessa on 60 km/h ja maksimimatka kaksi kilometriä.
Suomen Jetta Hybrid -malli perustuu Comfortline-varusteluun. Eroina tavalliseen Jetta Comfortline -versioon Jetta Hybridissä ovat ilmanvastusoptimoitu jäähdyttimen säleikkö, takaspoileri, LED-takavalot ja -rekisterikilvenvalot, Climatronic-ilmastointi, 15 tuuman Lexington-kevytmetallivanteet ja matalan vierintävastuksen renkaat. Kierroslukumittarin paikalla on hybrid-mittaristo lataus-/tehomittareineen. Energiavirran näyttö on sijoitettu mittariston monitoiminäyttöön. Takaistuimien taakse sijoitettu litium-ioniakusto ja akkujen ilmastointikanavat nipistävät 136 litraa tavaratilasta, joten tavaratilan tilavuudeksi Jetta Hybridissä jää 374 litraa.
Jetta Hybrid saapuu Suomen markkinoille loppukeväästä 2013. Hinta asettuu 35 000 euron tietämille.
Vastaa