Kaasujalka

Uudet BMW:n 6-sarjan M-sarjalaiset – M6 Coupe ja M6 Cabrio

Julkaissut:

|

27.6.2012

|

Kirjoitettu kategoriaan:

Uudet BMW:n 6-sarjan M-sarjalaiset – M6 Coupe ja M6 Cabrio

BMW tuo 6-sarjaan uudet väkivahvat M-sarjalaiset.

Autojen moottoritehoa on kasvatettu noin 10 prosentilla ja maksimivääntöä 30 prosentilla, mutta kulutuslukemat ovat pudonneet noin kolmanneksella aiemmasta mallista. Automalleihin tarjotaan ensimmäistä kertaa lisävarusteena hiilikuitu-keraamisia jarruja parhaan auton hallinnan takaamiseksi.

Molemmat mallit on suunniteltu nautinnolliseen matkantekoon maantiellä ja kaupungissa. Autojen todellinen suorituskyky pääsee oikeuksiinsa vasta radalla. Molemmissa malleissa käytettävän riskin V8-moottorin teholuvut ovat 412 kW/560 hv, ja maksimivääntö nousee kunnioitettavaan 680 Nm:iin. M6 Coupen polttoaineen kulutus jää 9,9 litraan, CO2-päästöt 232 grammaan. M6 Cabrio kuluttaa 10,3 litraa, CO2-päästöt asettuvat 239 grammaan. Autojen teho-paino -suhde on parantunut myös aiemmista malleista, 3,3 kg/hp M6 Coupelle ja 3,6 kg/hp M6 Cabriolle.

Väkivahvat moottorit asettavat raskaat vaatimukset vaihteistolle. Drivelogic-järjestelmällä varustettu 7-vaihteinen M-kaksoiskytkinvaihteisto mukautuu rauhalliseen kaarreajoon, mutta välittää tarvittaessa myös moottorin raa’an voiman vetopyörästöön ilman katkoksia. Laatikko vaihtaa vaihteet sekunnin murto-osissa.

Auton hallinta ääritilanteissa on parannettu säätyvällä M -tasauspyörästön lukolla, jolla on parannettu auton ketteryyttä sekä lisätty pitoa liukkaalla alustalla, kuten lumella tai jäällä, takavedon hauskuudesta tinkimättä.

Molemmat mallit on varustettu sähköisellä Dynamic Damper Control -iskunvaimennuksella. Vaimennuksen voi säätää kolmeen eri asentoon alustan ja oman ajotavan mukaiseksi. Auton alustan säädöt on haettu kohdalleen laajoissa testeissä Nürburgringin testiradalla.

BMW M6 Coupen katto on tehty hiilikuidulla vahvistetusta muovista. Materiaali on mahdollistanut painopisteen pudottamisen mahdollisimman alas. BMW M6 Cabrio -avoauton kangaskatto on täysautomaattisesti avautuva. Katto aukeaa 19 sekunnissa ja sulkeutuu 24 sekunnissa.

Auton vakiojarrut ovat 400- ja 396-milliset teräslevyjarrut. Lisävarusteena tarjottavat hiilikuitu-keramiikkajarrut kestävät vakiojarruja paremmin kuumuutta sekä kulutusta ja ne vähentävät merkittävästi renkaiden pyörivää massaa.

Auton vakiorengastus on 19-tuumainen rengas seitsenpuolaisilla M-light-kevytmetallivanteilla, lisävarusteena on tarjolla 20-tuumainen rengas viisipuolaisella M-light-kevytmetallivanteilla.

BMW M6 Coupe
8-sylinterinen V-moottori, jossa BMW M TwinPower-turbo
Iskutilavuus: 4395 cm3
Teho: 412 kW/560 hv kierrosalueella 6 000–7 000 rpm
Vääntömomentti: 680 Nm kierrosalueella 1 750–3 000 rpm
Kiihtyvyys 0–100 km/h: 4,2
Huippunopeus: 250 km/h (305 km/h lisävarusteena saatavan M Driver’s Packagen kanssa)
Kulutus (EU-yhdistetty)*: 9,9 l/100 km
CO2-päästöt*: 232 g/km
Päästöstandardi: EU5

 BMW M6 Cabrio
8-sylinterinen V-moottori, jossa BMW M TwinPower-turbo
Iskutilavuus: 4395 cm3
Teho: 412 kW/560 hv kierrosalueella 6 000–7 000 rpm
Vääntömomentti: 680 Nm kierrosalueella 1 750–3 000 rpm
Kiihtyvyys 0–100 km/h: 4,3
Huippunopeus: 250 km/h (305 km/h lisävarusteena saatavan M Driver’s Packagen kanssa)
Kulutus (EU-yhdistetty)*: 10,3 l/100 km
CO2-päästöt*: 239 g/km
Päästöstandardi: EU5

Jaa tämä artikkeli

Muita saman merkkisiä koeajoja

OneVision Automotive Oy laajentaa pakettiautovalikoimaansa
Tällaisia autoja romutetaan nyt eniten
Tässä se on: Täysin uusi toisen sukupolven Audi Q5 Sportback

Tietoa julkaisijasta

Mika

Kirjoita vastaus

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *