Volkswagen CC sai hinnat
Viime vuoden marraskuun puolivälissä järjestetyssä Los Angelesin autonäyttelyssä esiteltiin entisestäänkin kaunistunut Coupé, joka on nimetty Volkswagen CC:ksi. Ensimmäiset autot saapuvat Suomeen tuota pikaa.
Volkswagenin ensimmäinen neliovinen Coupé-malli, Passat CC esiteltiin neljä vuotta sitten aluksi neljä- sittemmin myös viisipaikkaisena. Sporttisen tyylikäs kaunotar on tähän mennessä saavuttanut 320 000 autoilijan suosion.
Volkswagen CC:t valmistetaan edelleen Volkswagenin Emdenin tehtaalla Pohjois-Saksassa. Etu- ja takasilhuetiltaan uudistunut Volkswagen CC on saanut joukon uusia turvallisuutta ja ajomukavuutta lisääviä varusteita. Vakiovarusteisiin kuuluvat Bi-Xenon-ajovalot, kulmavalo ja LED-takavalot auttavat näkemään ja näkymään kaamoksessa. Myös kuljettajan väsymyksentunnistin kuuluu Suomen vakiovarusteisiin. Lisävarusteena tilattava kaistanvaihtoavustin Side Assist huomioi myös ns. kuolleen kulman ja varoittaa kuljettajaa etukäteen vaarasta. Kaukovalojärjestelmä Dynamic Light Assist yhdessä liikennemerkkien tunnistusjärjestelmän kanssa helpottavat niin ikään ajamista. Volkswagen CC:n lisävarusteisiin kuuluvat nyt myös tuuletetut, hierontatoiminnolla varustetut istuimet.
Auton äänieristys on parantunut entisestään. Useiden desibelien parannus on saatu aikaan mm. uusilla äänieristysmateriaaleilla auton korissa ja moottoritilassa, vaihteiston ja kojelaudan kiinnityksillä ja tuulilasin eristekalvolla.
Volkswagen CC:n moottorivalikoima käsittää kaksi TDI-dieselmoottoria ja kolme TSI-bensiinimoottoria. Dieselmoottoreiden tehot ovat 103 kW (140 hv) ja 125 kW (170 hv). Molemmat on varustettu Start-Stop-käynnistys-sammutusautomatiikalla ja jarrutusenergian talteenotolla. Bensiinimoottoreiden tehot ovat 118 kW (160 hv), 155 kW (210 hv) ja 220 kW (300 hv). 118-kilowattinen moottori on varustettu TSI MultiFuel -tekniikalla ja soveltuu siten bensiinin lisäksi myös korkeaseosetanolin E85 käyttöön.
Vaihteistoina Volkswagen CC:ssä on joko 6-vaihteinen manuaalivaihteisto tai 6- ja 7-vaihteiset DSG-automaattivaihteistot. Mallistoon tulevat myös 4MOTION-nelivetovaihtoehdot 220-kilowattisen 3,6 V6 FSI:n n sekä 103- ja 125-kilowattisten TDI-moottoreiden yhteyteen.
Suomen moottori-/vaihteistovaihtoehdot
1,4 TSI MultiFuel 118 kW (160 hv), 6-vaiht.käsivaiht., CO2-päästöt 153 g/km
1,4 TSI MultiFuel 118 kW (160 hv), 7-vaiht. DSG, CO2-päästöt 150 g/km
2,0 TSI 155 kW (210 hv), 6-vaiht. DSG, CO2-päästöt 182 g/km
3,6 V6 FSI 220 kW (300 hv) 4MOTION 6-vaiht. DSG, CO2-päästöt 215 g/km
2,0 TDI 103 kW (140 hv) BlueMotion Technology BMT, 6-vaiht. käsivaiht., CO2-päästöt 125 g/km
2,0 TDI 103 kW (140 hv) BMT, 6-vaiht. DSG, CO2-päästöt 139 g/km
2,0 TDI 103 kW (140 hv) BMT 4MOTION, 6-vaiht. käsivaiht., CO2-päästöt 143 g/km
2,0 TDI 125 kW (170 hv) BMT 6-vaiht. DSG, CO2-päästöt 144 g/km
2,0 TDI 125 kW (170 hv) BMT 4MOTION 6-vaiht. DSG, CO2-päästöt 154 g/km
Vastaa