Lexus GS450H:ssa on luokkansa matalimmat päästöt
Ensi vuonna lanseerattavassa uudessa Lexus GS 450h:ssa hyödynnetään toisen sukupolven Lexus Hybrid Drive –teknologiaa. Yhdistetyn ajon hiilidioksidipäästöt, 137 g/km, alittavat alkuperäiset arviot. Huipputehon ja päästöjen yhdistelmä on ennätyksellisen hyvä.
Lopulliset tyyppihyväksyntätestit vahvistivat Lexus GS 450h:n CO2-päästöjen johtoaseman luokassaan. Yhdistetyn ajon arvo, 137 g/km, on matalampi kuin yhdelläkään muulla vastaavantehoisella E-premium-luokan bensiini- tai dieselautolla. Toisen sukupolven Lexus Hybrid Drive Uudessa Lexus GS 450h:ssa hyödynnetään toisen sukupolven Lexus-täyshybriditekniikkaa. Autossa on takaveto, 3,5 litran V6-bensiinimoottori ja vesijäähdytetty sähkömoottori. Bensiinimoottorissa käytetään Atkinson-työkiertoa ja Lexuksen uusinta D-4S-polttoaineensuihkutusta optimaalisen hyötysuhteen saavuttamiseksi.
Uusi moottorikokonaisuus tuottaa vakuuttavat teholukemat (252 kW/343 hv) poikkeuksellisen pienillä päästölukemilla. Edeltävään GS-täyshybridimalliin verrattuna polttoaineen kulutus on laskenut peräti 23 % lukemaan 5,9 l/100 km; vastaavat hiilidioksidipäästöt ovat 137 g/km. Typen oksidi- ja hiukkaspäästöt ovat myös laskeneet merkittävästi. Korkean tehon ja matalien päästölukemien yhdistelmä oikeuttaa Lexus-uutuudelle johtopaikan suorituskyvyn ja CO2-lukemien vertailussa. Malli tarjoaa 2,5 hv huipputehoa jokaista yhdistetyn ajon hiilidioksigrammaa/km kohden. GS 450h:n voimavarat ovat yhtä hyvät tai paremmat kuin vastaavalta V8-mallilta voisi odottaa. Polttoainetaloudellisuus on kuitenkin tavallisten nelisylinteristen autojen tasolla.
Uusi Lexus GS 450h kiihtyy 0-100 km/h 5,9 sekunnissa. Huippunopeus on rajoitettu arvoon 250 km/h. Myynti alkaa vuoden 2012 alkupuoliskolla.
Vastaa