Kaasujalka

Koeajo BMW 125i Cabrio – Kangaskattoinen kiusanhenki

Julkaissut:

|

30.10.2011

|

Kirjoitettu kategoriaan:

Koeajo BMW 125i Cabrio – Kangaskattoinen kiusanhenki

koeajo

BMW:n 1-sarjan uusi korimalli saapuu maahamme juuri tällä hetkellä, mutt a Cabrio perustuu edelleen vanhakoriseen.

Koeajossa BMW 125i Cabrio. Ykkössarjan avo ei ole mikään uutukainen markkinoilla, mutta malli sai pienehkön kasvojen kohotuksen juuri ennen kuin uusikorinen saapui maahan. Uusikorisesta ei ilmeisesti ole tulossakaan avoa ihan lähiaikoina ja sama tilanne on 1 M Coupen kohdalla. Sen koeajo on seuraavassa numerossa. Tässä on ajamisen iloa parhaimmillaan. Kutoskone omaa makeat saundit ja ohjaus on mikroautomaisen tarkka. Aika jännä todeta, että neljä aikuista mahtuu jalkatilojen puitteissa jopa paremmin kuin 650:een. Kori miellyttävän jäykkä, eikä se natise tai vääntyile, kuten kovakattoisissa avoissa.

Halvin 1-sarjalainen avo maksaa reilut 38 000 euroa. Tämä on saatavana myös automaattivaihteisena ja tuolloin lisähintaa tulee kolmisen tonnia. Tässä ykkössarjalaisessa polttoainetankin  tilavuus on ”vain” 53 litraa ja 650 Cabriossa sen tilavuus on lähes naurett avan pieni; 70 litraa. Radion kuminen musta antenni ihmettytti, sillä eiköhän kiva ”hain evä” olisi istunut paremmin.

Tekniset tiedot

BMW 125i Cabrio
6 sylinteriä, takaveto, 6-vaihteinen manuaalivaihteisto
Tilavuus 2996cm3
Vääntö270Nm /2500-4250r/min
Teho 218hv (160kW)/6100r/min
Pit. lev. kork. aks.väli 4360, 1748, 1411, 2660
Tavaratila 260-305 litraa
Kiihtyvyys 0-100 km/h 6,8 sekuntia
Huippunopeus 238 km/h
Koeajon kulutus l/100 km 8,8 litraa
Hinta 50 071,22€

RUUSUT
Ajettavuus
Moottorin saundit

RISUT
Äänekäs alusta
Pieni polttoainetankki

JÄLKIMAKU

Hauska ja näppärä avo. Mikroautomaisen tarkka ajettavuus ja kutosen upeat saundit saavat kuljettajan hymyilemään. Takaistuimille mahtuu yhtä väljästi (ahtaasti ) kuin kalliimpaan isoveljeenkin.

Jaa tämä artikkeli

Muita saman merkkisiä koeajoja

Koeajovideo: Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI 4Motion – Harvojen herkkua nykyään
Koeajo Skoda Suberb – Huh, miten ylellinen ohjaamo
Koeajo Ford Mustang Mach-E – Sähkö-Mustangin “arkisempi” painos

Tietoa julkaisijasta

Mika

Kirjoita vastaus

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *