Kaasujalka

MB E-sarjan All-Terrain esitellään Pariisin autonäyttelyssä

Julkaissut:

|

21.9.2016

|

Kirjoitettu kategoriaan:

MB E-sarjan All-Terrain esitellään Pariisin autonäyttelyssä

e-terrainSuomeen uusi Mercedes-Benz E-sarjan All-Terrain saadaan keväällä 2017.

E-sarjan All-Terrain-mallin ulkonäköä luonnehtivat SUV-tyylinen, kaksilamellinen etusäleikkö Mercedes-tähtineen, erottuva etupuskuri ja kolmiosainen takapuskuri. Edessä ja takana on vakiovarusteena optiset pohjapanssarit ja korin alareunoissa sekä lokasuojissa musta suojakehys. Polkimet ovat ruostumatonta terästä, ja niissä on jalan liukumista estävä musta kuminoppapinta. Takaistuimen 40:20:40-taittomahdollisuus on vakiovaruste.

All-Terrain-mallin aloitusversio on E 220 d 4Matic, joka tarjoaa tehoa 143 kW (194 hv) ja vääntöä 400 Nm/1600­–2800 rpm. Keskikulutus jää ainoastaan 5,1 litraan ja CO2-päästöt vastaavasti 137 grammaan kilometrillä. Mallisto täydentyy myöhemmin 6-sylinterisellä dieselvaihtoehdolla. Molemmissa malleissa on vakiovarusteena 9G-Tronic-automaattivaihteisto.

E-sarjan uutuuden vakiovarusteisiin kuuluu Dynamic Select –valitsin. Sen ansiosta kuljettajan käytössä on viisi ajotilaa, jotka vaikuttavat moottorin, vaihteiston, ESP:n ja ohjauksen toimintatapaan ja ominaisuuksiin. Käytössä on myös erityinen, Mercedes-Benz GLE:stä peräisin oleva All-Terrain-ajo-ohjelma, joka toimii yhdessä Air Body Control –jousituksen kanssa. Näin maavaraa voi nostaa 20 millillä vielä 35 km/h ajonopeudessa, jolloin myös ESP:n ja ASR-luistoneston puuttumiskynnykset muuttuvat vastaavasti. Mittaristonäyttö kertoo kuljettajalle kaiken maastoajamisen kannalta olennaisen tiedon: ohjauskulman, maavaran (ilmajousituksen tason), lähestymis- ja jättökulmat sekä kaasu- ja jarrupolkimen asennot. Näytössä on myös kompassi.

E-sarjan All-Terrain on 29 milliä korkeampi kuin normaali E-sarjan farmarimalli. Korkeuserosta 14 milliä on peräisin suuremmasta rengaskoosta ja 15 milliä All-Terrainin ilmajousituksen korkeammasta normaalitasosta. All-Terrainin ilmajousituksessa on kolme korotustasoa 0–35 millin välillä. Kuljettaja voi valita korkeimman tason käsin keskikonsolin kytkimestä riippumatta siitä, mikä ajo-ohjelma on käytössä.

Jaa tämä artikkeli

Muita saman merkkisiä koeajoja

Uusi Tesla Model 3 Performance
Uudistunet Audi Q7 TFSI e quattro ja Q8 TFSI e quattro palaavat myyntiin
Nelipyörässä uusien autojen myynti rajusti valtakunnallista tasoa korkeammalla

Tietoa julkaisijasta

Mika

Kirjoita vastaus

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *