Kaasujalka

UUDEN PEUGEOT 508:N MYYNTI TÄYTEEN VAUHTIIN

Julkaissut:

|

21.10.2014

|

Kirjoitettu kategoriaan:

UUDEN PEUGEOT 508:N MYYNTI TÄYTEEN VAUHTIIN

Uudistuneen malliston hinnat alkavat 25 298 eurosta (508 Sedan Access VTi 120 ETG automaatti), dieselmalliston puolestaan 26 996 eurosta (508 Sedan Access e-HDi 115 ETG aut.).

Varusteiltaan vahvistunut uusi Peugeot 508 esitellään Peugeot-liikkeissä kautta maan perjantaista 24.10 lähtien.

Peugeot 508 osoittautui vastikään keskikokoluokan vähävikaisimmaksi automalliksi saksalaisen GTÜ:n luotettavuusraportissa. Malliuudistuksessa autoon on tullut vieläkin enemmän jykevyyttä, luotettavuutta ja monipuolista vastinetta rahalle.

Suomalaiset asiakkaat pääsevät tutustumaan entisestään vahvistuneeseen isoon Peugeotiin perjantaista 24.10. alkaen, kun perusteellisen uudistuksen kokeneen mallin myynti Suomessa polkaistaan täyteen kiitoon. Malliuudistus näkyy muun muassa auton keulalla, jossa jäähdyttäjän säleikkö on aikaisempaa kookkaampi, ja sen keskelle on palannut kromattu Peugeotin leijona-logo. Sisällä matkustamossa katkaisimia on karsittu ja korvattu (Active-varustetasolta lähtien) kookkaalla kosketusnäytöllä.

Varustelu on koukuttavan kattava jo Access-tasolta lähtien, sillä autosta löytyvät vakiona muun muassa kuljettajan istuimen sähköinen ristiseläntuen säätö, mäkilähtöavustin, tasanopeussäädin nopeudenrajoittimella, sähkökäyttöiset ikkunannostimet edestä ja takana, monipuolinen ajotietokone, ääntä vaimentava akustinen tuulilasi sekä uusina varusteina sadetunnistin, rengaspainetunnistimet ja LED-huomiovalot. Active-tason uutuudet ovat 7 tuuman kosketusnäyttö, pysäköintitutka takana ja bluetooth-valmius, Alluren puolestaan (edellisten lisäksi) navigointi, 84 LED-valosta muodostuva FullLed-valojärjestelmä sekä Smart Beam –kaukovaloavustin. GT- ja RHX-malleissa on lisäksi vakiona etuistuinten sähkösäätö, heijastusnäyttö ja peruutuskamera.

Peugeot 508 –mallistossa on tarjolla kaksi bensiinimoottoria ja kolme dieseliä. Moottorien taloudellisuus kelpaisi mittapuuksi mille tahansa kilpailijalle, sillä koko dieselmalliston keskikulutus asettuu 4,1–4,4 litran välille. Uutena bensiinimoottorina tarjolle on tullut e-THP 165, jonka CO2-päästöt ovat automaattivaihteiston kanssa vain 130 g/km. Toinen mielenkiintoinen moottoriuutuus on BlueHDi180, jonka CO2-päästöt ovat uuden Euro 6- päästöteknologian ansiosta 180-hevosvoiman teholuokkaan nähden mielenkiintoisen pienet: automaatti-vaihteistoon yhdistettynä vain 111 g/km. Malliston pienipäästöisen voimanlähde on 115- hevosvoimainen e-HDi-diesel, joka kirjauttaa pikkuautoluokkaankin vertailukelpoisen pienen päästölukeman, 104 g/km.

Teknologien uutuus on kaikissa näissä voimanlähteissä hyödynnettävä kolmannen sukupolven Stop & Start –järjestelmä, jossa turhan joutokäynnin karsiva automaattisammutus on käytössä aina 20 pakkasasteeseen saakka. Käynnistys tapahtuu eleettömän nopeasti ja äänettömästi moottorin apulaitehihnan välityksellä. Perinteiset järjestelmän käyttävät moottorin uudelleen käynnistämiseen starttimoottoria ja hammasrattaita.

Peugeot 508:n korimallit ovat jatkossakin sedan, SW-farmari sekä farmarikoriin perustuva RHX-hybridi. Akseliväli on kaikissa sama 2817 milliä, mikä takaa esimerkilliset sisä- ja tavaratilat korimallista riippumatta. Sedanin tavaratila on perusmuodossaan 515 ja farmarin 560 litran suuruinen. Suurimmillaan farmarimalli kuljettaa peräti 1,6 kuution verran tavaraa.

Jaa tämä artikkeli

Muita saman merkkisiä koeajoja

Uusi Tesla Model 3 Performance
Uudistunet Audi Q7 TFSI e quattro ja Q8 TFSI e quattro palaavat myyntiin
Nelipyörässä uusien autojen myynti rajusti valtakunnallista tasoa korkeammalla

Tietoa julkaisijasta

Mika

Kirjoita vastaus

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *