Kaasujalka

Uudistuneen Volkswagen Polon eri malliversiot nyt myynnissä

Julkaissut:

|

18.10.2021

|

Kirjoitettu kategoriaan:

Uudistuneen Volkswagen Polon eri malliversiot nyt myynnissä

Volkswagen Polo on yksi maailman menestyneimmistä kompaktin kokoluokan autoista – sitä on valmistettu yli 18 miljoonaa kappaletta. Polo on ehkä kooltaan pieni mutta se on yksi suurista Volkswagen-mallistossa: viime vuosina se on lunastanut myös paikkansa Volkswagen-mallien kärkikolmikossa Suomessa.

Volkswagen Polo perustuu MQB A0 -alustarakenteeseen. Sen mittasuhteet ovat pysyneet lähes samoina. Perusvarusteisella Pololla on pituutta 4 074 mm, leveyttä 1 751 ja korkeutta 1 451. Akseliväli on pysynyt samana ja on 2 552 mm. Tavaratilaa on 351 litraa.

Uudistettuun Poloon on valittavissa kolme eri tehoista bensiinimoottorivaihtoehtoa ja se on aina etuvetoinen. Bensiinimoottorit ovat saatavilla manuaalivaihteisena teholuokissa 59 kW (80 hv), 70 kW (95 hv) ja 81 kW (110 hv). Polon 70 kW:n versio on saatavilla myös seitsenvaihteisella DSG-automaattivaihteistolla, 81 kW:n versio on puolestaan aina varustettu DSG-automaattivaihteistolla. Pienin bensiinimoottori on saatavilla Comfort-varustelutasolla, kun taas kaksi suurempaa sekä Style Business että R-Line Business -varustelutasoilla.

Lisäksi Polo on saatavilla TGI-kaasuversiona (maa-/biokaasu). Polon 1,0 TGI -moottorin teho on 66 kW (90 hv) ja vääntö 160 Nm. Polon TGI-kaasuversio on aina varustettu manuaalivaihteistolla.

Malliston huipulla on Polo GTI. Sen korkeavääntöinen turboahdettu 2,0 TSI -bensiinimoottori tuottaa tehoa 152 kW (207 hv) ja se on yhdistetty Polo GTI:n urheilullisiin ajo-ominaisuuksiin. Polo GTI on aina varustettu seitsenvaihteisella DSG-automaattivaihteistolla ja se vakiovarusteisiin kuuluu mm. XDS elektroninen tasauspyörästön lukitustoiminto.

Volkswagen Polon kattavaan vakiovarustelistaan kuuluvat mm. led-ajovalot- ja päiväajovalot sekä led-takavalot, digitaalinen mittaristo Digital Cockpit 8” värinäytöllä, matkapuhelinvalmius Bluetooth ja uudelleen suunniteltu monitoimiohjauspyörä. Kuljettajaa avustavista järjestelmistä vakiona ovat mm. kaistanpitoavustin Lane Assist, ympäristönvalvontajärjestelmä Front Assist hätäjarrutustoiminnolla sekä jalankulkija- ja polkypyöräilijätunnistus ja kuljettajan väsymyksentunnistus.

Volkswagen Polo on yksi ensimmäisistä pienemmän kokoluokan autoista, joka pystyy osittain automatisoituun ajamiseen. Style Business -varustelutasosta alkaen vakiovarusteena on Travel Assist -järjestelmä sekä ennakoiva vakionopeudensäädin. Järjestelmä avustaa rajojensa puitteissa ja mahdollistaa osittain automatisoidun ajamisen 30–210 km/h nopeuksissa (DSG-automaattivaihteiston yhteydessä 0–210 km/h). Olennainen osa Travel Assist -järjestelmää on mukautuva vakionopeudensäädin ACC ennakoivalla nopeudensäädöllä. Mukautuva vakionopeudensäädin reagoi automaattisesti nopeusrajoituksiin, kaupunkialueisiin, kaarteisiin, liikenneympyröihin ja risteyksiin sopeuttamalla nopeuden oikeaksi. Travel Assist -järjestelmän osana toimivat myös kaistanpitoavustin Lane Assist, joka pitää auton keskellä kaistojen välissä, sekä ympäristönvalvontajärjestelmä Front Assist jalankulkijatunnistuksella ja hätäjarrutustoiminnolla.

Lisävarusteena saatavilla on mm., kuljettajaa avustavat järjestelmät -paketti, joka sisältää  kaistanvaihtoavustin Side Assistin, pysäköintiavustin Park Assist 3.0 ja ennakoivan turvajärjestelmän ja Radio ja navigointi Discover Pro 9,2” kosketusvärinäytöllä ja langattomalla App-Connect älypuhelinliitännällä.

Ensimmäiset Volkswagen Polo -mallit saapuvat Suomen Volkswagen-jälleenmyyjille loka-marraskuussa 2021.

Jaa tämä artikkeli

Uutisia aiheesta

Vetykäyttöinen Toyota GR Yaris
Tuontiautot uudistavat autokantaa ja vähentävät päästöjä
Volkswagenille uudet akkulaboratoriot

Tietoa julkaisijasta

Mika

Kirjoita vastaus

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *