Kaasujalka

Seat Tarraco FR ladattava hybridi

Julkaissut:

|

30.8.2019

|

Kirjoitettu kategoriaan:

Seat Tarraco FR ladattava hybridi

Seat Tarraco on entistä taloudellisempi ja houkuttelevampi, kun tarjolle tulee ladattava hybridiversio ja urheilullinen FR-varustelu. 

 

Tarraco on suunniteltu ja kehitetty Martorellissa Barcelonan lähellä ja se valmistetaan Saksan Wolfsburgissa.

Voimanlinja koostuu 1,4 litraisesta 110 kW:n TSI-bensiinimoottorista sekä 85 kW:n sähkömoottorista ja 13 kWh:n litiumioniakusta. Kuljettajalle ratkaisu tarjoaa monenlaisiin tarpeisiin mukautuvan auton: ladattavalla hybridillä voi ajaa puhtaasti, ilman pakokaasupäästöjä pelkällä sähköllä yli 50 kilometriä, mutta tarvittaessa on käytössä suorituskykyinen bensiini- ja sähkömoottorin yhdistelmä.

Tarracon ladattavan hybridiversion kokonaisteho on 245 hv (180 kW) / 400 Nm, joka antaa sille 217 km/h huippunopeuden. SUV kiihtyy 0–100 km/h vain 7,4 sekunnissa. Tärkeämpää kuitenkin on, että WLTP-testisyklin mukaan mitatut hiilidioksidipäästöt jäävät alle 50 grammaan kilometrillä.

FR-varustelu: erottuva ja urheilullinen

Tarracon FR-varustelu lisää suuren SUV-mallin haluttavuutta entisestään ja tuo sen luonteeseen uuden tason urheilullisuutta.

Ulkoasua on muutettu leveämmillä pyöränkaarilla, urheilullisella takaspoilerilla ja FR-sarjan 19-tuumaisilla kevytmetallivanteilla. Lisävarusteena on saatavana myös 20-tuumaiset vanteet. FR-etusäleikön lisäksi ilmettä ja dynaamisuutta korostavat reunasta reunaan ulottuva takavalo sekä kokonaan yksiväriseksi maalattu kori. Viimeisen urheilullisen silauksen ilmeelle antavat auton nimen kohokirjaimet, nyt käsialalla kirjoitettuna. Auton uutta ilmettä korostaa myös aivan uusi väri Fura Grey.

Myös Tarracon turvallisuutta ja käytännöllisiä ominaisuuksia on kehitetty.  Uusi lisävaruste on perävaunun peruutusavustin, joka helpottaa huomattavasti perävaunun käsittelyä ja vähentää merkittävästi käyttäjän mahdollisia ongelmatilanteita pysäköitäessä. Tarracon käytännöllisyyttä lisää myös polttoainetoiminen lisälämmitin, jonka ansiosta auto ja moottori lämpiävät kylmällä säällä erittäin nopeasti.

Sisätilojen hienovarainen muotoilu korostaa mukavuutta. Digitaalisuus on noussut uudelle tasolle, sillä autossa on navigaattorilla ja 9,2-tuumaisella näytöllä varustettu SEATin viimeisimmän sukupolven infotainment-järjestelmä. Järjestelmä optimoi sekä kuljettajan saaman palautteen että matkustajille tarjottavat liitettävyysmahdollisuudet.

Edessä istuvilla on sähköiset urheilulliset kuppi-istuimet, kuljettajan istuimessa on lisäksi muistitoiminto. Etuistuinten materiaalissa yhdistyvät neopreenityyppinen urheilullinen ulkonäkö ja nahkakäsityön hienostuneisuus. Poljinpinnat ovat alumiinia ja urheilullinen ohjauspyörä on koristeltu FR-logolla.

FR-varustelun ja ladattavan hybridin ansiosta SEAT Tarraco on yksi suurten SUV-mallien urheilullisimmista ja taloudellisimmista autoista, jossa yhdistyvät huipputekniset liitettävyysjärjestelmät, mukavuus, kuljettajaa avustavat järjestelmät sekä muotoilu ja viimeistely. FR-varustelun tuotanto alkaa alkuvuodesta 2020 ja ladattavan hybridiversion vuoden 2020 lopulla.

SEAT Tarraco FR ladattava hybridi -konseptiautomalli on nähtävillä syyskuussa Frankfurtin kansainvälisessä autonäyttelyssä.

Jaa tämä artikkeli

Uutisia aiheesta

Audi RS 6 Avant – neljäs sukupolvi
Volkswagen ID.3 sähköauton toimintamatka parhaimmillaan 550km
Hyundai avasi uudenlaisen showroomin Lohjalle

Tietoa julkaisijasta

Mika

Kirjoita vastaus

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *