Kaasujalka

Volvolle uudet hybridivoimansiirrot

Julkaissut:

|

23.2.2019

|

Kirjoitettu kategoriaan:

Volvolle uudet hybridivoimansiirrot

Volvo on  ottanut merkittävän askeleen eteenpäin sähköistämistavoitteissaan julkistamalla uusia sähköistettyjä voimansiirtovaihtoehtoja, jotka tulevat vaiheittain saataville koko mallistoon.

Yhtiö on uusinut nykyisiä T8- ja T6 Twin Engine -lataushybridivoimansiirtoja ja samalla vahvistanut, että se valmistaa jatkossa lataushybridiversion jokaisesta automallistaan.

Lisäksi Volvo esittelee tulevina kuukausina valikoiman kevythybridejä alkaen XC90- ja XC60-mallien diesel- ja bensiiniversioista.

Nämä kevythybridimallit tuovat ensimmäistä kertaa asiakkaiden käyttöön Volvon edistyneen kineettisen energian talteenottojärjestelmän jarrutuksissa. Se yhdistetään nykyisiin polttomoottoreihin ja muodostaa uuden integroidun sähköistetyn voimansiirron, jolle on annettu ”B”-tunnus.

Tämä uusi voimansiirto vähentää polttoaineen kulutusta ja päästöjä jopa 15 prosentilla.

Uusi brake-by-wire-järjestelmä toimii vuorovaikutuksessa energian talteenottotekniikan kanssa ja vähentää polttoaineen kulutusta ja päästöjä tallentamalla kineettistä energiaa jarrutusten aikana.

Volvo on strategiansa mukaisesti ja suuren kysynnän seurauksena kasvattanut tuotantokapasiteettiaan, jotta jopa 25 prosenttia kokonaistuotannosta voi olla Twin Engine -lataushybridiautoja. Lisäksi yhtiö odottaa, että uusista, ”B”-tunnuksella varustetuista voimansiirroista tulee vähitellen uusi standardi, joka vie autonvalmistajaa lähemmäksi tavoitetta, jonka mukaan kaikki sen autot ovat sähköistettyjä ensi vuosikymmenen puoliväliin mennessä.

Volvon suurempiin, skaalautuvaan SPA-alustaan perustuviin autoihin esitellään uusia ja päivitettyjä voimansiirtoja.

T8 Twin Engine -lataushybridi sisältää uuden akun ja akun latauksen brake-by-wire-tekniikalla. T8-voimansiirron toimintasäde on kasvanut noin 15 prosentilla, ja tämä voimansiirto on saatavilla kaikkiin 90- ja 60-sarjan autoihin.

Myös pienemmän T6 Twin Engine -lataushybridin uusittuun versioon on asennettu uusi akku ja brake-by-wire-tekniikka. Myös tämä voimansiirto tarjoaa noin 15 prosenttia pidemmän toimintasäteen, ja se on saatavilla V60- ja S60-malleihin.

XC90-malliin on saatavilla B5-tunnusta kantava dieselkevythybridiversio.

XC60-mallin asiakkaat voivat valita B5-bensiini- tai -dieselkevythybridin, B4-dieselkevythybridin tai B6-bensiinikevythybridin.

Myös Volvon pienempään CMA-alustaan perustuva XC40 saa loppuvuodesta uuden sähköistetyn vaihtoehdon T5 Twin Engine -bensiinilataushybridin muodossa. T4 Twin Engine -lataushybridiversio on tulossa myöhemmin.

Jaa tämä artikkeli

Uutisia aiheesta

Kia kehittää avainsovellusta älypuhelimiin
Volvo lisää kierrätetyn muovin osuutta autoissaan
Joka kolmannessa kuolonkolarissa kuljettaja on päihtynyt

Tietoa julkaisijasta

Mika

Kirjoita vastaus

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *