Kaasujalka

Sähkö-Webasto poistaa  huurteen ja lataa akun

Julkaissut:

|

24.10.2018

|

Kirjoitettu kategoriaan:

Sähkö-Webasto poistaa  huurteen ja lataa akun

Polttoainekäyttöisistä lämmittimistään tunnettu Webasto on laajentanut tuotevalikoimaansa ja tuonut markkinoille ensimmäisen sähkökäyttöisen lämmittimensä, eThermo Top:in.

Innovatiivinen eThermo Top lämmittää sekä moottorin että sisätilat tehokkaasti ja lataa samalla auton akkua. Se on kaikin puolin loistava ratkaisu viileneviin syysaamuihin ja talvipakkasia silmällä pitäen.

Suurimmassa osassa Suomea on päästy nauttimaan poikkeuksellisen lämpimästä ja aurinkoisesta syyskuusta, mutta viilenevät yöt ja syksyn hyytävät aamut ovat väistämättä edessäpäin.

–Vaikka lämpötila ei vielä lähentelisikään nollaa, viileä ja kostea ilma aiheuttavat auton ikkunoiden huurtumisen ja aamulla ikkunoista voi olla mahdotonta nähdä ulos, muistuttaa markkinointipäällikkö Jouni Vainikka autojen lisävarusteita ja varaosia maahantuovasta Kaha Oy:stä.

Kosteuden pyyhkiminen ikkunoista rätillä tai paperilla on aikaa vievää, rasittavaa ja jättää tuulilasin suttuiseksi.

–Kun esilämmität autosi ennen liikkeellelähtöä, pääset matkaan turvallisesti ikkunat valmiiksi kirkkaina, sisätilat mukavan lämpiminä ja säästät autosi moottoria kylmäkäynnistyksen aiheuttamilta rasituksilta, Vainikka neuvoo.

Sulattaa ikkunat nopeasti

Webaston lämmitinuutuus eThermo Top on hinta-laatusuhteeltaan erinomainen lämmitysjärjestelmä, joka hoitaa, Webaston polttoainekäyttöisten lämmittimien tavoin, sekä auton sisätilojen että moottorin lämmittämisen.

–Käyttääksesi eThermo Top –lämmitintä tarvitset vain tavallisen 230 voltin pistorasian; kytket autosi lämmittimen mukana tulevalla kaapelilla pistorasiaan ja laite on käyttövalmis. Muista kuitenkin ottaa huomioon tolpan ajastinkellon tuomat rajoitukset lämmitysaikaan, Vainikka opastaa.

Webasto eThermo Top on poikkeuksellinen sähkökäyttöinen lämmitysjärjestelmä, sillä se käyttää hyödykseen ajoneuvon omia puhaltimia: ylimääräisiä laitteita ei siis tarvitse sijoitella matkustamon puolelle.

Auton omat puhaltimet saa helposti suunnattua ikkunoiden sulamisen kannalta ihanteellisimpiin asentoihin, jolloin lämmin ilma kohdistuu suoraan jäisiin ikkunoihin: se taas luonnollisesti nopeuttaa sulamista.

–eThermo Topin etuna on myös se, että koska järjestelmä käyttää lämmitykseen auton omia puhaltimia, on ilmastointilaite liikkeelle lähdettäessä jo valmiiksi lämmennyt, eikä lämmintä ilmaa tarvitse enää odotella.

Ylläpitolaturi kylmille keleille

Yksi suurimpia sähköisen Webasto-lämmittimen etuja on se, ettei auton akun tyhjenemisestä lämmittäessä tarvitse kantaa huolta.

–eThermo Top –lämmitin on varustettu ylläpitolaturilla, joka lataa auton akkua samalla kun autoa lämmitetään. eThermo Topin laturitoimintoa ei tarvitse kytkeä päälle erikseen, vaan lataus alkaa automaattisesti, kun auton lämmitys alkaa, Vainikka kertoo.

Lataustoiminnon tuomalla lisävirralla kompensoidaan esimerkiksi sitä energiaa, joka kuluu auton puhaltimien toimintaan.

–Webaston sähkölämmitin ei siis syö autosi akkua ja näin ollen vältyt ikäviltä yllätyksiltä talvipakkasilla ja voit luottaa siihen, että autosi lähtee käyntiin myös niinä kaikkein kylmimpinä aamuina. Tämä on mahtava uutinen etenkin lyhyiden matkojen ajajille!

Koska Webasto eThermo Top –lämmittimen asennus on yksinkertaisempaa ja nopeampaa kuin polttoainekäyttöisen lämmittimen asentaminen, on se hankintahinnaltaan myös huomattavasti edullisempi vaihtoehto.

 

Teksti Timo Kiiski

Jaa tämä artikkeli

Muita saman merkkisiä koeajoja

”Pienenkin korjaamon pitää erikoistua”
Sohvalla istuen uudet renkaat Mersuun
Oikeat istuinsuojat ja kumimatot ammattilaisen arkeen

Tietoa julkaisijasta

Mika

Kirjoita vastaus

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *