Kaasujalka

5-sarjan vaihto-BMW halutaan varusteltuna

Julkaissut:

|

23.11.2017

|

Kirjoitettu kategoriaan:

5-sarjan vaihto-BMW halutaan varusteltuna

Iältään, kilometrilukemaltaan, moottoriltaan ja varustelultaan vastaava, mutta korimalliltaan vanhentunut 5-sarjan Bemari vuosimallia 2010 lähtee n. 15-20 % uudempaa mallia halvemmalla.

 Myyntijohtaja Ilkka Häkkänen jyväskyläläisestä Rinta-Joupin Autoliikkeestä tietää, että 5-sarjan Bemari on aina hyvää myytävää, varsinkin hyvin huollettuna ja varusteltuna.

– 5-sarjan BMW:n tapaisilta premiumautoilta halutaan tänä päivänä varustelua. Huippuvarusteltu vanhakorinen on ehdottomasti helpompi myydä, kuin uudempi malli ihan perusvarusteilla. Näissä autoissahan ei sinänsä ole mitään varustetasoja, vaan ainoastaan yksittäisiä lisävarusteita.

Vaihtoautokaupassa halutun 5-sarjan Bemarinkin hinnoittelu on aina tapauskohtaista.

– Mutta sanotaan nyt niin, että jos uudempaa mallia myydään vaikkapa 25 000 eurolla, niin varusteiltaan, moottoriltaan ja iältään vastaavasta vanhakorisesta pyydetään karkeasti arvioiden 20 000 euroa.

Luotettava kuin Mersu

Niin paljon korimallin tuoreus vaikuttaa, että huippuvarustellunkaan vanhakorisen ison Bemarin tuulilasiin ei lätkäistä samaa hintalappua kuin saman verran ajetun ja samanikäisen, mutta karusti varustellun uuden mallin tuulilasiin.

5-sarjan Bemareita on vaihtoautoliikkeissä runsaasti tarjolla niin paljon kuin vähemmänkin ajettuina.

– Bemarilla on kuitenkin luotettava maine, satojentuhansien kilometrien mittarilukemaakaan ei kavahdeta. BMW:n kestävä maine on aika lailla yhtä vankka kuin toisenkin saksalaismerkin, Mercedeksen.

BMW 5-sarjan viiden sukupolvi tuli markkinoille syksyllä 2003 ja siitä puhuttiin silloin jopa maailman parhaana autona.Se oli vuonna 2001 esitellyn 7-sarjan  jälkeen toinen malli, jossa näkyi BMW:n uusi aluksi mielipiteitä jakanut ja rohkea muotoilusuuntaus. Sisätiloiltaan uusi 5-sarjalainen oli edeltäjäänsä tilavampi. 

5-sarjan kuudes sukupolvi tuli markkinoille vuonna 2010. Edeltäneiden sukupolvien tapaan senkin ”munuaiset” keulalla olivat jälleen saaneet lisää kokoa. Auto kasvoi muutenkin edustusluokan mittoihin, uusi 5-sarja oli yhtä iso kuin 1990-luvun alun 7-sarjan BMW. Sen muotoilu ei ollut yhtä rohkeaa kuin viidennen sukupolven 5-sarjalaisen, mutta silti sitä pidettiin yksimielisesti kauniina ja edeltäjäänsä vähemmän mielipiteitä jakavana. Kyljet olivat saaneet aiempaa vahvempia muotoja, mutta keula ja etenkin sedanmallin perä taas oli muotoiltu selvästi pehmeämmin.

Teksti Timo Kiiski

Vanhakorinen ja 278 000 kilometriä ajettu BMW 520 dA Sedan Business -diesel vuosimallia 2010 (E60-korimalli) automaattivaihteisena olisi lähtenyt seinäjokelaisesta Ess Autotalosta 13 900 eurolla. Tehoa 2-litraisesta dieselmoottorista löytyy 177 hevosvoimaa, huippunopeus on 229 km/h ja kiihtyvyys 0-100 km/h vie 8.4 sekuntia. Auton varustelu ei juuri jättänyt toivomisen varaa.

 


Uusikorinen ja 292 000 km ajettu  2-litrainen BMW 520 A (F10) Sedan Business –diesel vuosimallia 2010 ja automaattiovaihteisena oli myynnissä 16 900 eurolla Joensuun Kamuxissa. Tehoa moottorista löytyy 184 hevosvoimaa, huippunopeus on 225 km/h ja kiihtyvyys 0-100 km/h vie 8.1 sekuntia.

 

 

 

 

 

Jaa tämä artikkeli

Muita saman merkkisiä koeajoja

Vaihtoautovertailu 5000-10 000€ – Halvat ja isot nelivetomaasturit
Pieni bensa-auto käy aina kaupaksi
Uudehkoja käytettyjä dieselfarmareita saa nyt edulliseen hintaan

Tietoa julkaisijasta

Mika

Kirjoita vastaus

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *