Kaasujalka

Uusi Audi RS 4 Avant keväällä 2018 Suomeen

Julkaissut:

|

14.9.2017

|

Kirjoitettu kategoriaan:

Uusi Audi RS 4 Avant keväällä 2018 Suomeen

Audi Sport GmbH esitteli uuden Audi RS 4 Avantin Frankfurtin IAA 2017 -näyttelyssä, joka saapuu Suomen ensi vuoden keväällä.

 

Luodessaan neljännen sukupolven Audi RS 4 Avantia suunnittelijat inspiroituivat monista Audi 90 quattro IMSA GTO:n moottoriurheiluun liittyvistä yksityiskohdista. Massiiviset ilmanottoaukot, joissa on tyypillinen RS-hunajakennokuviokuviointi sekä laaja tasainen Singleframe-säleikkö määrittävät keulan ilmeen. Lisävarusteena on saatavana Matrix led-ajovalot värillisillä kehyksillä. Audi A4 Avant -malliin verrattuna pyörien kaaret ovat levikkeiden ansiosta 30 mm leveämmät. Perässä RS:lle tyypillinen diffuusori, ovaalinmuotoiset pakoputkien päät ja takaspoileri takaavat erottuvan ulkomuodon. Lisätilauksesta Audi Exclusive -ohjelmassa saatavana oleva Nogaro Blue -ulkoväri helmiäisefektillä muistuttaa ensimmäisen sukupolven huipputehokkaasta vuoden 1999 Avantista. Uudessa Audi RS 4 Avantissa on vakiona 19-tuumaiset taotut alumiinivanteet, 20-tuumaiset vanteet ovat saatavana lisävarusteena.

Nollasta sataan 4,1 sekunnissa, urheilullinen RS-jousitus ja ajotilan valinta vakiona

Uuden Audi RS 4 Avantin V6-tuplaturbomoottori kehittää tehoa 331 kW (450 hv). Sen suurin vääntömomentti 600 Nm – mikä on 170 Nm enemmän kuin aikaisemmassa mallissa – ulottuu laajalle 1900–5000 kierroslukualueelle ja sen ansiosta Audi RS 4 kiihtyy nollasta sataan 4,1 sekunnissa. Lisäoptiona saatavilla on dynaaminen RS-paketti, jolla huippunopeus nousee 280 kilometriin tunnissa.

2.9 TFSI -moottorin teho välitetään pyörille jatkuvan quattro-nelivedon, kahdeksanvaihteisen tiptronic-automaattivaihteiston ja optimoidun vaihteenvaihdon avulla. Keskimääräinen polttoaineenkulutus on 8,8 litraa sadalla kilometrillä (CO2-päästöt 199 g/km). Hyötysuhde on 17 prosenttia parempi edelliseen malliin verrattuna. Uusi Audi RS 4 Avant painaa 1790 kiloa, mikä on 80 kiloa edellistä mallia vähemmän.

Vakiovarusteena olevan urheilullisen RS-jousituksen ansiosta Audi RS 4 Avant on seitsemän millimetriä matalampi kuin Audi A4-perusmalli urheilullisella jousituksella. Lisävaihtoehtoina valittavina ovat urheilullinen RS-jousitus Dynamic Ride Control –ominaisuudella, keraamiset jarrut ja dynaaminen RS-ohjaus. Kuljettaja voi määritellä oman henkilökohtaisen ajokokemuksensa käyttäen dynaamista Audi drive select -ajotilan valintajärjestelmää, joka on vakiovaruste.

Sisustan hienostuneet materiaalit ja digitaalinen kilpa-automainen ohjaamo

Musta sisustus korostaa Audi RS 4 Avantin urheilullista luonnetta. Urheilulliset RS-istuimet, joihin on saatavana lisävarusteena hunajakennokuviointi, alareunasta tasainen nahkainen RS-monitoimiohjauspyörä, vaihteenvalitsin sekä valaistut kynnyslistat on merkitty RS-tunnuksilla. Audi virtual cockpit -virtuaalinen mittaristo ja head-up display -tuulilasinäyttö sekä RS:n näytöt esittävät g-voimat, rengaspaineet ja vääntömomentit. Sisustuksen lisäräätälöintimahdollisuuksia tarjoaa design-paketti, joissa vaihtoehtoina ovat kiiltävän musta, hiilikuitu alumiinisilla yksityiskohdilla tai hiilikuitu mustilla yksityiskohdilla. Audi Exclusive -ohjelman avulla voidaan toteuttaa lähes kaikki erikoistoiveet.

Audi RS 4 Avant saapuu Suomeen keväällä 2018.

Hintoja ei ole vielä vahvistettu.

 

Jaa tämä artikkeli

Uutisia aiheesta

Autotalo Pelttarille Peugeotin edustus
Audi uudistaa moottoreiden tehomerkinnät
VW T-Roc vuodenvaihteessa Suomeen

Tietoa julkaisijasta

Mika

Kirjoita vastaus

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *