Kaasujalka

Uusi Audi RS 4 Avant keväällä 2018 Suomeen

Julkaissut:

|

14.9.2017

|

Kirjoitettu kategoriaan:

Uusi Audi RS 4 Avant keväällä 2018 Suomeen

Audi Sport GmbH esitteli uuden Audi RS 4 Avantin Frankfurtin IAA 2017 -näyttelyssä, joka saapuu Suomen ensi vuoden keväällä.

 

Luodessaan neljännen sukupolven Audi RS 4 Avantia suunnittelijat inspiroituivat monista Audi 90 quattro IMSA GTO:n moottoriurheiluun liittyvistä yksityiskohdista. Massiiviset ilmanottoaukot, joissa on tyypillinen RS-hunajakennokuviokuviointi sekä laaja tasainen Singleframe-säleikkö määrittävät keulan ilmeen. Lisävarusteena on saatavana Matrix led-ajovalot värillisillä kehyksillä. Audi A4 Avant -malliin verrattuna pyörien kaaret ovat levikkeiden ansiosta 30 mm leveämmät. Perässä RS:lle tyypillinen diffuusori, ovaalinmuotoiset pakoputkien päät ja takaspoileri takaavat erottuvan ulkomuodon. Lisätilauksesta Audi Exclusive -ohjelmassa saatavana oleva Nogaro Blue -ulkoväri helmiäisefektillä muistuttaa ensimmäisen sukupolven huipputehokkaasta vuoden 1999 Avantista. Uudessa Audi RS 4 Avantissa on vakiona 19-tuumaiset taotut alumiinivanteet, 20-tuumaiset vanteet ovat saatavana lisävarusteena.

Nollasta sataan 4,1 sekunnissa, urheilullinen RS-jousitus ja ajotilan valinta vakiona

Uuden Audi RS 4 Avantin V6-tuplaturbomoottori kehittää tehoa 331 kW (450 hv). Sen suurin vääntömomentti 600 Nm – mikä on 170 Nm enemmän kuin aikaisemmassa mallissa – ulottuu laajalle 1900–5000 kierroslukualueelle ja sen ansiosta Audi RS 4 kiihtyy nollasta sataan 4,1 sekunnissa. Lisäoptiona saatavilla on dynaaminen RS-paketti, jolla huippunopeus nousee 280 kilometriin tunnissa.

2.9 TFSI -moottorin teho välitetään pyörille jatkuvan quattro-nelivedon, kahdeksanvaihteisen tiptronic-automaattivaihteiston ja optimoidun vaihteenvaihdon avulla. Keskimääräinen polttoaineenkulutus on 8,8 litraa sadalla kilometrillä (CO2-päästöt 199 g/km). Hyötysuhde on 17 prosenttia parempi edelliseen malliin verrattuna. Uusi Audi RS 4 Avant painaa 1790 kiloa, mikä on 80 kiloa edellistä mallia vähemmän.

Vakiovarusteena olevan urheilullisen RS-jousituksen ansiosta Audi RS 4 Avant on seitsemän millimetriä matalampi kuin Audi A4-perusmalli urheilullisella jousituksella. Lisävaihtoehtoina valittavina ovat urheilullinen RS-jousitus Dynamic Ride Control –ominaisuudella, keraamiset jarrut ja dynaaminen RS-ohjaus. Kuljettaja voi määritellä oman henkilökohtaisen ajokokemuksensa käyttäen dynaamista Audi drive select -ajotilan valintajärjestelmää, joka on vakiovaruste.

Sisustan hienostuneet materiaalit ja digitaalinen kilpa-automainen ohjaamo

Musta sisustus korostaa Audi RS 4 Avantin urheilullista luonnetta. Urheilulliset RS-istuimet, joihin on saatavana lisävarusteena hunajakennokuviointi, alareunasta tasainen nahkainen RS-monitoimiohjauspyörä, vaihteenvalitsin sekä valaistut kynnyslistat on merkitty RS-tunnuksilla. Audi virtual cockpit -virtuaalinen mittaristo ja head-up display -tuulilasinäyttö sekä RS:n näytöt esittävät g-voimat, rengaspaineet ja vääntömomentit. Sisustuksen lisäräätälöintimahdollisuuksia tarjoaa design-paketti, joissa vaihtoehtoina ovat kiiltävän musta, hiilikuitu alumiinisilla yksityiskohdilla tai hiilikuitu mustilla yksityiskohdilla. Audi Exclusive -ohjelman avulla voidaan toteuttaa lähes kaikki erikoistoiveet.

Audi RS 4 Avant saapuu Suomeen keväällä 2018.

Hintoja ei ole vielä vahvistettu.

 

Jaa tämä artikkeli

Uutisia aiheesta

Vuoden Auto Suomessa 2018 on Seat Ibiza
Kaasujalka autoiluohjelman 4.jakso
Volkswagen vihki käyttöön uuden tuulitunnelitestikeskuksen

Tietoa julkaisijasta

Mika

Kirjoita vastaus

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *