Espoon Suomenojan McDonald’sin yhteyteen suurteholatausjärjestelmä

20.5.2021

Espoon Suomenojan McDonald’sin yhteyteen suurteholatausjärjestelmä

Rechargen Suomenojan McDonald’s-ravintolan yhteyteen toteuttaman latausratkaisun yhteisteho on 300 kW. Näin tehokas neljän auton suurteholatausjärjestelmä on ensimmäinen laatuaan pääkaupunkiseudulla.

McDonald´s-ketju nostaa yhteistyössä Rechargen kanssa sähköautoilijoiden palvelun uudelle tasolle ja vaihtaa ensimmäisenä Suomessa yksittäisiä pikalatureita älykkäiksi usean pistokkeen latausjärjestelmiksi. Muutokset vastaavat voimakkaasti kasvavaan kysyntään tarjoamalla suurteholatausta usealle sähköautoilijalle samanaikaisesti.

Espoon Suomenojan McDonald’sin pysäköintialueen aiemmat latausjärjestelmät on korvattu Kempowerin uuden teknologian suurteholaturilla, joka mahdollistaa neljän auton saman aikaisen lataamisen sekä dynaamisen tehonjaon latauspisteiden välillä ja jonka yhteisteho on 300 kW. Tyypillinen latausaika suurteholaturilla on 15–20 minuuttia, joten sähköauton lataus onnistuu helposti ruokailun aikana. Latauksen voi käynnistää muun muassa Fortum Charge & Drive- tai Plugsurfing-sovelluksilla ja RFID-tunnisteella sekä jäsenyysvapaasti tekstiviestillä tai QR-koodia käyttämällä.

”On hienoa, että pystymme palvelemaan asiakkaitamme edelläkävijänä tälläkin tavoin. Myös Vantaan Tammiston McDonald’s-ravintolani yhteyteen on tulossa vastaava latauslaitteisto lähiaikoina”, kertoo McDonald’s-yrittäjä Tomi Hurme.

Suomenojan ravintolan lisäksi sähköautojen latauspisteitä löytyy Ala-Tikkurilan, Kaakkurin, Kaukajärven, Kauniaistentien, Kempele, Kivikon, Launeen, Matkuksen, Mikkelin, Pirkkalan, Porin, Pukinmäen, Tammiston, Tourulan ja Variston McDonald’s-ravintoloiden yhteydestä. Latauspisteet ovat yksi esimerkki McDonald’sin vastuullisuusteoista, joista se viestii parhaillaan yhdemmäisyys-kampanjassaan.