Pinnoitteella jopa 3 vuoden suoja autolle

1.1.2017

Pinnoitteella jopa 3 vuoden suoja autolle

routec-jutun-kuva-autosmart

Routec Oy on toimittanut korkeatasoisia autojen, veneiden, matkailuautojen ja -vaunujen hoitoon liittyviä tuotteita ja laitteita alan ammattilaisille sekä jälleenmyyjille jo vuodesta 2003 lähtien.
–Itse tulin Routec Oy: n vahvuuteen vuonna 2003, mutta sitä ennen aloitin jo vuonna 1989 autojen meikkaamisen pääkaupunkiseudulla Volvoja myyneessä LV-Autossa. Silloin lähes 30 vuotta sitten oli vain muutamia eri aineita, kun nyt niitä on useita kymmeniä, kertoo Mika Rainola Routec Oy:stä

Suojan lisäksi helppoutta

Rainolan aloittaessa alalla ei kovavahauksista ja kestopinnoitteista edes tiedetty, ainakaan niistä ei puhuttu noilla nimillä.

Routec Oy:n hittejä on Silver One – pinnoite, joka on uusille ja uudehkoille autoille tarkoitettu akryylipinnoite. Silver One – pinnoite tehdään samoin kuin tavallinen käsin vahaus, sillä erolla, että vaikutusaika on pidempi tekovaiheessa ja pinnoitteen kestävyys on jopa kolminkertainen tavalliseen vahaan. Suojaavat ominaisuudet ovat samoja.
– Silver One suositellaan tehtäväksi kerran vuodessa aina ennen talvea, joten juuri nyt on hyvä aika katsoa kotisivuiltamme lähin Silver – pinnoittaja.  Verkostossamme heitä löytyy Espoosta aina Raaheen saakka. Yhteistyökumppanimme ovat alalla pitkään työskennelleitä ammattilaisia, Rainola sanoo.

Paitsi että antaa autolle suojan talvea ja maantiesuolaa vastaan, tekee pinnoite myös auton pesemisestä vaivattomamman: lika irtoaa sen ansiosta pellistä helpommin.
– Puhumattakaan siitä, että siinä säästyy myös vahaamisen vaivalta. Ja hyvin hoidettuna auto pitää arvonsakin paremmin. 180-280 euron investointi Silver One pinnoitukseen, varmasti tuo rahat autoa vaihtaessa takaisin.

Keraaminen pinnoite kestää

Silver Onen lisäksi Routec Oy:n tuotevalikoimaan tuli keväällä myös Kenotekin keraamiset pinnoitteet.
– Keraaminen pinnoite on tietysti kalliimpi, mutta toisaalta voi antaa maalipinnalle jopa 3 vuoden suojan. Kenotek on nimenomaan Euroopan olosuhteisiin kehitetty tuoteryhmä.

Kaikkiaan Routec Oy:n valikoimissa on 3 eri valmistajan autonhoitotuotteita: siihen mahtuu niin pesu- ja puhdistusaineita kuin tuotteita maalipinnan sekä muovi-, vinyyli- ja kumiosienkin hoitoon.
– Esimerkiksi AutoSmart-valikoimasta löytyy auton puhdistukseen ja pesuun tuotteita, jotka toimivat pohjoisen olosuhteissa hyvin suolaa vastaan, Rainola sanoo.

Kuvat valmistajilta