Kestopinnoite suojaa maalipintaa jopa 3 vuotta

7.10.2016

Kestopinnoite suojaa maalipintaa jopa 3 vuotta

finikor

Finikorin Brilliant+ -kestopinnoitekäsittely suojaa auton maalipintaa jopa kolme vuotta. Se säästää pitkässä juoksussa rahaa ja vaivaa, kun ei enää erikseen tarvitse vahauttaa autoa kahdesti vuodessa.

Muutamat autonvalmistajat suosittelevat jo huoltokirjassa auton vahaamista kahdesti vuodessa: keväällä kesää ja syksyllä talvea vasten. Finikorin Brilliant+ -kestopinnoite kuitenkin suojaa maalipintaa kolme vuotta ja sen myötä autoilija säästää ennen kaikkea aikaa, mutta pitkässä juoksussa myös rahaa: tavallinen vahaus automeikkaamossa maksaa keskimäärin 100 euroa.

–Brilliant+ -käsittelyn hinta on aina autokohtainen, mutta keskimäärin se maksaa 490 euroa. Ja tämä tarvitsee tehdä vain kerran kolmessa vuodessa. Kun asiakas erikseen ottaa autolleen automeikkaamon perinteisen vahauksen, kustannus nousee noin keskimäärin 600 euroon pelkkien vahauksien osalta. Ja tarvittaessa vielä maalipinnan myllytys tuo kustannuksia tämänkin päälle, sanoo Finikorin toimitusjohtaja Teemu Suovesi.

Poistaa hiusnaarmut

Brilliant+ -käsittelyn tärkein merkitys on kuitenkin esityöt, eli auton kiillottaminen ja naarmujen poistaminen sekä lakkapinnan tasoittaminen koneellisesti läpikäymällä.
– Kestopinnoite itsessään on kokonaisuudessa vain pieni osa: kestävän kiillon antava loppusilaus.

Uusiksi luokiteltavien, alle 2-vuotiaiden autojen Brilliant+ -käsittelylle luvataan peräti 3 vuoden takuu. Sitä vanhemmat autot saavat 2 vuoden takuun.
–Kestopinnoituksella saadaan vuosiakin vanhaan auton palautettua uskomaton määrä kiiltoa. Usein asiakas ihmettelee käsittelyn jälkeen, onko edes kysymys hänen autostaan. Kestopinnoitteella saadaan pois niitä pieniä hiusnaarmuja, joita auton maalipintaan tulee esimerkiksi pesuista ja lumiharjoista. Varsinkin metallivärissä kestopinnoite palauttaa hohdon viimeisen päälle.

Kattava verkosto osaajia

Käsittelyn etuja on myös se, ettei lika sen jälkeen tartu maalipintaan yhtä helposti, ja silloin auto tarvitsee myös vähemmän pesua.
– Vahahan kuluu ajan kanssa pois, jonka takia auto tulisi vahata vähintään kahden vuoden välein jos sitä ei ole kestopinnoitettu, Suovesi sanoo.

Finikorilla on asiansa osaavia jälleenmyyjiä ja kestopinnoitteen tekijöitä kattavasti ympäri Suomen, Kemistä Helsinkiin.
– Jäsenyrityksiä on yli 50. Jokseenkin jokaisessa kaupungissa meillä on edustus, samoin joillakin pienemmilläkin paikkakunnilla. Olemme hyvin tarkkoja, kenelle annamme edustuksen: asiakkaan auto ei joudu harjoituskappaleeksi, Suovesi lupaa.

Erityisesti nyt syksyllä on taas oikea aika kestopinnoitukselle. Amerikasta tuleva Brilliant+ suojaa auringon uv-säteilyn lisäksi auton maalipintaa pohjolan vaihtelevissa säissä myös pakkaselta ja suolalta.

Timo Kiiski