Kaasujalka

Käytetty farkku-Passat käy sedania paremmin kaupaksi

Julkaissut:

|

26.9.2016

|

Kirjoitettu kategoriaan:

Käytetty farkku-Passat käy sedania paremmin kaupaksi

passat

Volkswagen Passat –sedan on käytettynä ja paljon ajettuna on aina farmaria huonompi myytävä, olipa se sitten samana vuonna ensirekisteröity uusikorinen tai vanhakorinen Passat. 

Kuudennen polven Passat esiteltiin vuonna 2005 ja seitsemännen polven Passat tuli markkinoille vuonna 2010. Vanhakorisia Passatteja ensirekisteröitiin siis vielä vuonna 2011 jonkun verran samaan aikaan uuden mallin kanssa.

Kuudennen polven Passat oli selkeästi pulskempi kuin uudistunut malli. Sen odotettiin kilpailevan pikemminkin “Premium”-merkkien, kuten Mercedes-Benzin ja BMW:n kanssa, toisin kuin aiemmin, jolloin se kilpailijoiksi luettiin mm. Opel Vectra, Ford Mondeo ja Toyota Avensis.Osittain tämä onnistui, mutta vuonna 2011 uudistunut Passat onnistui tässä vielä paremmin.

Halutaan automaattina

Nyt vaihtoautoliikkeissä on tarjolla runsaasti viisivuotiaita uusikorisia, mutta jonkin verran myös samanikäisiä vanhakorisia Passateja.
–Ihminen hakee automaattisesti vähemmän ajettua autoa. Jos rinnakkain on kaksi samanikäistä ja saman verran ajettua Passatia, saa uudessa olla useampi tuhatlappusta korkeampi hintapyyntö. Mutta kyllä Passatille se 300 000 kilometrin mittarilukema on maaginen raja, sen jälkeen sitä on jo vaikea myydä. Ja olipa kyseessä uusikorinen tai vanhakorinen, niin Passatissa sedan on aina selkeässti hankalampaa myytävää kuin farmari.

Hiukan yllättäen paljon ajettu ja halpa sedan-Passat myydään usein maahanmuuttajalle.
– Suomessa ja Ruotsissa farmarit ovat suositumpia, mutta monessa muussa maassa ajetaan mieluummin sedanilla. Tämän takia maahanmuuttajat eivät vierasta porrasperää, Hahto sanoo.

Paljon tapetilla olleet DSG-automaattilaatikoiden ongelmat eivät ole vähentäneet automaatti-Passatien haluttavuutta.
–Kyllä Passat halutaan edelleen ensisijaisesti automaattilaatikolla. Vaivoja on myös liikaa yleistetty: kaikkiin autoihin tulee ongelmia, jos niitä ei huolleta. Farmari-Passat on vaivaton myytävä aina 200 000 kilometriin asti, mutta sedanina jo vähemmilläkin kilometreillä raskas.Ja kun sedan pitää myydä hinnalla, niin paljon ajettuna vanhakorinen Passat taitaa sittenkin olla helpompi myytävä edullisemman hintansa takia.

 

uusi-passat-1

Uusikorinen Volkswagen Passat Sedan Comfortline 1,6 TDI 77 BlueMotion vuosimallia 2011 ja 303 000 kilometriä ajettuna oli myynnissä RJF Autossa Valkeakoskella. Hintapyynti oli 9960 euroa, eli 60 euroa enemmän kuin samanikäisessä ja 70 000 kilometriä vähemmän ajetussa, mutta vanhakorisessa Passat 1.6D:ssä. Tässäkin Passatissa oli manuaalivaihteet.

Vanhakorinen ja ”huollettu Suomi-auto” Volkswagen Passat 1.6D sedan vuosimallia 2011 oli myynnissä Bayrncar Oy:ssä Seinäjoella. Manuaalivaihteisella diesel-Passatilla oli ajettu 231 000 kilometriä ja hintapyynti oli 9900 euroa. Auto oli ensirekisteröity helmikuussa 2011.

Vanhakorinen ja ”huollettu Suomi-auto” Volkswagen Passat 1.6D sedan vuosimallia 2011 oli myynnissä Bayrncar Oy:ssä Seinäjoella. Manuaalivaihteisella diesel-Passatilla oli ajettu 231 000 kilometriä ja hintapyynti oli 9900 euroa. Auto oli ensirekisteröity helmikuussa 2011.

 

 

Jaa tämä artikkeli

Muita saman merkkisiä koeajoja

Pieni bensa-auto käy aina kaupaksi
Uudehkoja käytettyjä dieselfarmareita saa nyt edulliseen hintaan
Halpa pistokehybridi ostetaan ykkösautoksi

Tietoa julkaisijasta

Mika

Kirjoita vastaus

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *