Truck Service Lohja korjaa kaikki kuorma-automerkit

2.9.2016

Truck Service Lohja korjaa kaikki kuorma-automerkit

IMG_4273Maailmanlaajuiseen raskaan kaluston Top Truck –korjaamoketjuun kuuluva Truck Service Lohja aloitti raskaan kaluston huolto- ja korjauspalvelut Lohjalla entisissä Volvon raskaan kaluston korjaamotiloissa.

Yrittäjäkumppaniensa kanssa Truck Service Lohja Oy:n omistavalle Jarmo Hannulalle Lohjanharjun korjaamo on tuttu paikka.
– Olin aikoinaan samoissa tiloissa töissä. Paitsi ympäristö, myös monet asiakkaat ovat ennestään tuttuja, hän sanoo.

Korjaamotilat vapautuivat uudelle toimijalle, kun Volvon merkkikorjaamo lopetti samassa kiinteistössä vuodenvaihteessa.
– Meilläkin on merkkitestereitä ja korjaamokirjallisuutta myöten erikoisosaamista nimenomaan Volvon raskaan kaluston korjaamiseen. Eli Volvojen osalta pystymme tarjoamaan lähestulkoon kaikki samat palvelut kuin merkkiliikekin. Mutta koulutetulta henkilökunnaltamme hoituvat kaikki huollot ja korjaukset muihinkin kuorma-, linja- ja pakettiautoihin sekä perävaunuihin, Hannula kertoo.

top TruckLaaja skaala palveluita

Palveluihin kuuluvat myös muun muassa ilmastointityöt, ajopiirtureiden tyhjennykset sekä hydrauliikka- ja päällirakennetyöt.
– Palveluskaalamme on todella laaja. Perustarvikkeet löytyvät hyllystä ja varaosia saadaan tänä päivänä todella nopeasti. Meillä on myös laaja yhteistyökumppaneiden verkosto, Hannula sanoo.

Tähän asti merkkikorjaamot ovat selkeästi johtaneet raskaana kaluston korjaamomarkkinoita.
– Mutta vapaiden korjaamojen markkinaosuus on viime aikoina noussut selvästi myös raskaalla puolella, Hannula tietää.

Truck Service Lohja palvelee toistaiseksi vain arkipäivisin, kello 7-17. Truck Service Lohja on myös maailmanlaajuisen Top Truck –ketjun ensimmäinen korjaamo Suomessa.

Reilun pelin korjaamo

Hannulan toinen kumppaniensa kanssa omistama korjaamoyritys, Fixus-ketjuun kuuluva ja henkilöautoihin keskittyvä Malminkartanon Autohuolto jatkaa entiseen malliin toimintaansa Helsingin Malminkartanossa ja Tapanilassa sekä Espoon Suomenojalla.
–Kilpailu on kovaa, mutta asiakaskunta tuntuu lisääntyvän, kun panostamme laatuun ja palveluun. Laatu lähtee pitkälti työntekijöiden oloista: kun työympäristö ja ilmapiiri ovat kunnossa, se heijastuu myös asiakkaiden palveluun.

Asiakastyössä kaiken A ja O on reiluus ja luottamus.
– Huolehdimme siitä, ettei asiakkaalle tule yllätyksiä huollon aikana. Jos jotain yllättävää ilmaantuu, ilmoitamme siitä etukäteen asiakkaalle ja teemme kustannusarvion.  Hän sitten saa päättää, tehdään lisätoimenpiteet vai ei.

Reilun pelin henkeen kuuluu, että vaikka jarrupaloista olisikin jäljellä vain kolmasosa, ei asiakasta painosteta vaihtamaan niitä saman tien.
– Kerromme hänelle rehellisesti, jos niillä voi vielä ajaa jonkin aikaa. Työnjohtajia olemme opettaneet asemoimaan itsensä asiakkaiden tilanteeseen: vaihtaisitko pikkuisen hikoilevat, mutta vielä pitkän aikaa ajokelvolliset iskunvaimentimet omasta autostasi saman tien, jos ei ole välttämätöntä? Emme ala väkisin myymään asiakkaalle asioita, joita hän ei välttämättä tarvitse. Toki kerromme viat ja puutteet, mutta tuomme rehellisesti esille myös vaihtoehdot.

Kuva Mika Salomaa