Ruokavintti – Niin hyvää, että nälkä jäi

18.2.2015

Ruokavintti – Niin hyvää, että nälkä jäi

Broilerileike Vantaan Tuupakan Ruokavintissä oli niin makoisaa, että lähtiessä jäi nälkä. Keskivertolaatuisena annoksen koko oli riittänyt.

Tuupakan Ruokavintin sijainti kehä III:n kupeessa lupaa paljon. Se löytyy Vantaan kaupungin varikon sydämestä. Koska Ruokavintti jää päätielle nähden vähän piiloon, niin siellä me sitten päätoimittajan kanssa kruisailimme erilaisen raskaan kalusto keskellä.

Muistelisin, että joskus toista vuotta sitten Vantaan kaupunki olisi myynyt siellä käytöstä poistettua traktoreita ja kuorma-autoja. Jo tuollainen muistikuva herättää kunnioitusta. Paljonkohan ne pyysivät vuosimallin 1997 Volvo FH12 –kuorma-autosta?

Rahtarit ja eläkeläiset ensin

No juu, tällaisia sitä mietin harmaana ja loskaisena tammikuun päivänä, kun etsimme Ruokavinttiä. Kotisivuja katsellessa lämmitti mieltä, että myöntävät rahtareille ja eläkeläisille 10 prosenttia alennusta.

Ruokavintin lounasaika on 10.00-14.30, ja silloin on valittavana on päivittäin vaihtuvalta listalta lounasannoksia, noutopöydästä lämmintä ruokaa itsepalveluna tai pysyvältä listalta meheviä leikkeitä. Kaikkiin annoksiin kuuluu runsas salaattipöytä, itse leivottua leipää tai sämpylää. Juomaksi maitoa, piimää tai kotikaljaa sekä kahvi/tee. Ruoka-annoksia saa myös mukaan!

Miljöönä Ruokavintti on miehekkään askeettinen, ja sehän meille sopii. Naisväkeä siellä ei ollut Kaasujalan iskupäivänä, raavaita miehiä sitäkin enemmän. Mukavinta oli, että pöydästä löytyi luettaviksi autolehtiä, Spinnerin ja Mobilisti-lehtien vanhat numerot.

Päätoimittajan kanssa päätimme pyytää lounaspöydän sijasta leikkeet listalta.

Ja maun puolesta se kyllä kannatti. Ihan halvimmasta päästä Ruokavintti ei toki ole, Hurmalaisen broilerileike lohkoperunoiden kera ja höystettynä bearnaisekastikkeella, parsalla ja porkkanoilla maksoi tasan kympin, päätoimittajan aurajuustoleike 40 senttiä enemmän.

Vaimokin tyytyväinen…

Leikkeet olivat kummatkin maultaan ehkä parasta, mitä on saatu aikoihin: sopivan mureita. Niin hyvää oli, että annoskoko olisi saanut tosiaan tällä kerralla olla vähän suurempi. Nyt poistuttiin pikkuisen nälkäisinä.

Vaan joka asiasta pitää löytää hyviä puolia. Koska päätoimittajan ja minun yrittäminen on aikalailla kirjoitustyötä ja autossa istumista, niin hyvä vain, ettei tullut syötyä itseä turvoksiin. Vaimokin on sanonut, että annoskoon rajoittamisella saattaisin onnistua painonpudotustavoitteessani, joka tänä keväänä on sellaiset 10 kiloa.

Ruokavintti (yritys lopettanut toimintansa, toivottavasi ei meidän jutun takia)
Tuupakankuja 2, Vantaa

Äijäpisteet