Auto-Kehä aloittaa Peugeot kilpa-autojen myynnin

16.12.2014

Auto-Kehä aloittaa Peugeot kilpa-autojen myynnin

Kuvassa henkilöt vasemmalta oikealle: Antton Lauren (208 R2-auton ostaja), Auto-Kehä Oy:n toimitusjohtaja Olli Liljegren ja Juha Salo (208 R5 T16-auton ostaja, auto rakenteilla).

Karkkilassa toimiva Auto-Kehä Oy on solminut maahantuontisopimuksen Peugeotin kilpailuosaston Peugeot Sportin kanssa.

Sopimuksen mukaan merkin jälleenmyyjänä toimiva autoliike aloittaa Peugeot kilpa-autojen ja niiden varaosien myynnin Suomessa. Auto-Kehä toimii kilpa-autoasioissa läheisessä yhteistyössä kahdeksankertaisen rallin Suomen mestarin Juha Salon kanssa.

Auto-Kehä Oy toimii Karkkilan ohella Forssassa Peugeotin täyden palvelun jälleenmyyjänä. Uuden sopimuksen myötä liikkeen rooli Peugeot-kentässä monipuolistuu, sillä kilpa-autojen ja niiden osien lisäksi Karkkilan liikkeen valikoimiin tulevat kuulumaan myös laadukkaat Peugeot Sport-vaatteet ja tarvikkeet.

Keskittyminen R2- ja R5-autoihin

Auto-Kehä Oy:n kilpa-autoihin liittyvä myyntitoiminta keskittyy uusimpien kansainvälisesti luokiteltujen R-ryhmän autojen ympärille. Myynnin rinnalla myös olemassa olevan asiantuntemuksen hyödyntäminen Peugeot-merkin ja tulevien asiakkaiden eduksi on huomioitu uudella tavalla.
– Kilpa-autojen myynti ja niiden käytönaikainen neuvonta vaatii erityisosaamista, joka syntyy vain kokemuksen kautta. Olemme siinä onnellisessa tilanteessa, että vajaan kilometrin päästä meidän Karkkilan liikkeestämme toimii Salo Racing Finland. Osana tätä toimintakokonaisuutta Juha Salo siirtyy talven aikana kilpailemaan meiltä ostamallaan Peugeot 208 T16 R5-autolla ja on myös luvannut olla yhteistyössä meiltä kilpa-auton ostavien kuljettajien kanssa, Auto-Kehä Oy:n toimitusjohtaja Olli Liljegren taustoittaa toiminnan organisointia.

Lisäarvoa ostajille

Juha Salo on jo tällä hetkellä rallin Suomen mestaruussarjaa ajavista kuljettajista tilastoykkönen. Kahdeksan henkilökohtaista Suomen mestaruutta ja 43 voitettua osakilpailua antavat vankkaa pohjaa auttaa myös tulevaisuuden kuljettajia.
– Peugeot Sport on toteuttanut kilpailukykyiset 208 R2- ja R5-autot mielenkiintoiseen hintaan. Uraansa rakentaville kuljettajille suunnatulla etuvetoisella 208 R2:lla on saavutettu hyviä tuloksia mm. Euroopan mestaruussarjassa. Uskon että Peugeot on oivallinen valinta uraansa rakentaville nuorille ja hienolla autolla laadukkaasti harrastamaan haluaville, sanoo Auto-Kehän kanssa monipuolista yhteistyötä rakentava Juha Salo.

– Siirto Peugeot-maailmaan on mielenkiintoinen myös siksi, että voin käyttää kokemustani nuorten kuljettajien eduksi. Olemme Auto-Kehän kanssa sopineet, että kilpa-auton ostaja saa kaupan yhteydessä halutessaan minulta yhden ajo-opetuspäivän kaupantekijäiseksi. Olen jo vuosien ajan auttanut mm. virolaisia ja latvialaisia nuoria kuljettajia. Pidemmän aikaa olen ollut valmis auttamaan myös kotimaisia kuljettajia, ja tämä yhteistyö antaa siihen kaivatun mahdollisuuden, Salo taustoittaa.

Auto-Kehä on myynyt aloitusvaiheessa kaksi Peugeot kilpa-autoa. Nelivetoisella 208 T16 R5:llä Suomen mestaruutta lähtee talven kuluessa jahtaamaan Juha Salo ja 208 R2:lla rallin Suomen Juniorimestaruussarjaan suuntaa nuori Antton Lauren.